پاسخ آیت‌الله مکارم ‌شیرازی به سه سؤال درباره فطریه

د, 06/07/1390 - 16:28
پاسخ آیت‌الله مکارم ‌شیرازی به سه سؤال درباره فطریه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به سه پرسش درباره فطریه پاسخ گفت و اختصاص زکات فطره برای تعمیر مساجد و حسینیه ها را بنابر احتیاط واجب نادرست دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به سه پرسش مرتبط با پرداخت زکات فطره پاسخ داد.

وی با بیان اینکه زکات فطره مخصوص نیازمندان است و باید به افراد نیازمند پرداخت شود، گفت: بنابر احتیاط واجب زکات فطره را برای تعمیر مساجد، حسینیه و امثال اینها نمی شود استفاده کرد. البته زکات مال را می شود برای این امور آن هم در مناطق محروم که بانیان خیر ندارد خرج کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه زکات فطره را باید قبل از نماز عید فطر ادا کرد، یادآورشد: اگر فرصت نشد که قبل از نماز پرداخت کنند راه حل این است که مبلغ مورد نظر فطریه را جدا می کنیم و کنار می گذاریم و نباید با سایر پول ها قاطی کرد، بعد که به شخص مورد نظر دسترسی پیدا کردیم به او پرداخت می کنیم.

وی بیان داشت: برخی می گویند ما ارحام و بستگانی در شهرهای دیگر داریم آیا می توانیم پول زکات فطره را برای آنها بفرستیم، که ما در جواب می گوییم نه و باید در همان شهر مصرف شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: البته این افراد می توانند تلفن کنند و به برادرشان که در آن شهر است بگویند که از طرف آنها زکات فطره را بدهند، اما اینکه پول از یک شهر به شهر دیگری بفرستیم درست نیست.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ان شاءالله که همه به زکات فطریه اهمیت بدهند چرا که زکات فطره ضامن سلامتی و قبولی روزه های ماه مبارک رمضان است. /924/پ203/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.