هدف نشریه طلبگی «سخن جامعه» تقویت توان نویسندگی طلاب است

ی, 06/06/1390 - 12:17
هدف نشریه طلبگی «سخن جامعه» تقویت توان نویسندگی طلاب است

نخستین شماره فصلنامه علمی پژوهشی جامعه علمیه امیرالمؤمنین تهران با نام سخن جامعه منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام محمدرضا کرباسی، مدیر جامعه علمیه امیرالمؤمنین‌(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از انتشار نخستین شماره فصلنامه علمی پژوهشی این مدرسه علمیه با عنوان «سخن جامعه» با گرایش فرهنگی ـ مذهبی خبر داد.
وی نخستین هدف از انتشار فصلنامه سخن جامعه را تقویت و رشد بنیه علمی و پژوهشی طلاب در زمینه‌ نویسندگی و ارایه مقاله عنوان و اظهار کرد: جامعه علمی امیرالمؤمنین‌(ع) تهران چند سالی است که با هدف تقویت توان علمی و قلمی طلاب فعالیت‌هایی را به صورت درون حوزه‌ای و بین اساتید و طلاب صورت داده است.
حجت‌الاسلام کرباسی افزود: مهم‌ترین هدف انتشار این فصلنامه، ایجاد یک حرکت عمیق پژوهشی است تا در آینده منجر به تولید علم شده و طلاب بتوانند در آینده با توجه به زمینه‌های خاص پژوهشی در موضوعات و تحقیقات، صاحب نظر شوند.
وی با بیان این‌که نخستین شماره نشریه طلبگی با اخذ مجوز از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، بهار سال 90 منتشر شده است به محتوای این فصلنامه اشاره کرد و گفت: تلاش سخن جامعه انتشار مقالات و مطالب جدید و یافته‌های نوینی است که اساتید و طلاب در حوزه دین و فرهنگ و علوم حوزوی و انسانی ارائه می دهند.
مدیر جامعه علمیه امیرالمؤمنین‌(ع) تهران گفت: «اصول نقد» به قلم محمدرضا کرباسی، «اصول مبانی جهاد اقتصادی در پرتو قرآن کریم» اثر حجت‌الاسلام محمدطاهر اخلاقی، «نقد و بررسی قرآن و فرهنگ زمانه» نوشته محمدحسن اخلاقی و «سیره تبلیغی پیامبر اکرم‌(ص)» به قلم محمدعلی شمس از مقاله‌های ارائه شده در این نشریه است.
وی تصریح کرد: «شیوه تبلیغی حضرت نوح(ع)» به قلم علیرضا نوری، «اتحاد اسلامی از منظر حضرت زهرا‌(س)» اثر حامد کنعانی مقدم، «پویایی اجتهاد در بستر زمان و مکان» نوشته حسن حبیبی، «روابط دختر و پسر از منظر قرآن کریم» نگاشته عبدالعلی عادلی و «رابطه علم و دین از دیدگاه شهید مطهری و سیدجمال الدین اسدآبادی» به قلم ذبیح الله مرادی از دیگر مطالبی است که در نشریه به چشم می‌خورد.
حجت‌الاسلام کرباسی با بیان این‌که چکیده انگلیسی مجموعه مقالات نیز در پایان این نشریه ارایه شده است، به مقاله خود در آن با عنوان «اصول نقد» اشاره کرد و گفت: این مقاله از آنجا که یکی از مسایل مهم در حوزه طلبگی، بحث انتقاد است، تلاش دارد تا هدف سازنده‌ای را از بحث انتقاد ارایه دهد.
وی در ادامه برای رسیدن به هدف، رعایت اصول و ضوابط صحیح در حوزه نقد را متذکر شد و اظهار داشت: در مقدمه این مقاله به بحث ضرورت نقد که انسان دایماً به آن نیاز دارد و کمال انسانی در سایه نقد و انتقاد محقق می‌شود، پرداخته شده است.
گفتنی است، فصلنامه علمی پژوهشی سخن جامعه به صاحب امتیازی مدرسه علمیه جامعه امیرالمؤمنین(ع) تهران در قطع رقعی، 172 صحفه، شمارگان 1000 نسخه و به قیمت دو هزار و پانصد تومان به تازگی منتشر شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.