حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی:

چ, 06/02/1390 - 10:26
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی:

اگر روز قدس نبود فلسطین از اذهان پاک می شد
  حضور مردم در راهپیمایی روز قدس باعث شده است تا کفار ناراحت و اثری از فلسطین باقی بماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ،حجت الاسلام ناصر رفیعی، شب گذشته در مراسم سومین شب از لیالی قدر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، اظهارداشت: طبق آیات سوره توبه حضور مردم در این راهپیمایی ها کفار راناراحت کرده و همین راهپیمایی های روز قدس باعث شده است تا فلسطین از اذهان پاک نشده و زنده بماند.

وی، مسئله دیگر جامعه مسلمانان در این روزها را کمک به مردم قحطی زده سومالی دانسته و افزود: در آیات و روایات بر کمک به مظلومان و مستمندان تاکید شده  وهمه ما در این روزهای آسمانی باید به کمک مستمندان و فقرای کشور و به خصوص مردم سومالی بپردازیم.

* چه کنیم دستاورد های شب قدر ماندگار شود؟

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از عوامل از بین برنده  تحولات و دستاوردهای حسنات و به خصوص اعمال شب های قدر طبق آیات قران اشاره کرده و ابراز داشت:  اولین دلیل این امر را باید در سوره بقره آیه 264 «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالأذَى كَالَّذِي يُنْفِقُ مَالَهُ رِئَاءَ النَّاسِ وَلا يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ صَفْوَانٍ عَلَيْهِ تُرَابٌ فَأَصَابَهُ وَابِلٌ فَتَرَكَهُ صَلْدًا لا يَقْدِرُونَ عَلَى شَيْءٍ مِمَّا كَسَبُوا وَاللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» جستجو کرد که در آن 4 عامل: منت گذاشتن، آزار به وسیله عبادت کردن، ریا و شرک به عنوان عوامل اصلی یاد شده است.

وی در توضیح برخی از این عوامل اذعان داشت: عبادت راحت است، اما حفظ این عبادت سخت تر است همان‌طور که انقلاب کردن آسان است، اما نگهداری آن سخت‌تر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین، رفیعی حسادت را از دیگر عوامل از بین برنده  تحولات و دستاوردهای حسنات یا همان افت اعمال یاد کرده و گفت: اگر انسان همواره به یاد مرگ باشد، می تواند در کمرنگ شدن گناهان بسیار موثر باشد؛ چرا که انسان را عاقبت نگر می کند.

وی، کینه و بدخلقی را از دیگر آفات اعمال حسنه  که باعث ضایع شدن برخی از این اعمال می‌شود، عنوان کرده و خاطرنشان ساخت: دوری از این رذایل باعث حفظ تحول در انسان می‌شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.