مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

ی, 05/30/1390 - 08:27
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

از طولانی شدن مراسم شب‌های قدر پرهیز شود
  مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گیلان خواستار پرهیز بانیان برگزاری مراسم لیالی قدر از طولانی شدن بیش از حد این مراسم پرفیض و معنوی شد.

حجت الاسلام جمال یاری در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با بیان این این که مراسم شب های قدر تاثیرات معنوی بسیار خوبی را بر روی عموم مردم می گذارد، تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که بانیان مراسم شبهای قدر باید نسبت به آن توجه خاصی داشته باشند این است که از اطاله بیش از حد این مراسم پرهیز شود.

وی اضافه کرد: برای این‌که بتوانیم در جهت تقویت روحیه نشاط در عبادت و بندگی و دعا کردن در پیشگاه الهی حرکت کنیم، باید از خسته کننده و طولانی دوری کنیم؛ چرا که این گونه مجالس ملال آور، تاثیرات خاصی بر روحیه مخاطبان نمی گذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام  یاری همچنین با اشاره به این‌که طبق روایات، ضیافت الهی با ضیافت بشری متفاوت است، افزود: در واقع نتیجه شرکت در ضیافت الهی، جذب رحمت و مغفرت خداوند و دست یابی به آمرزش الهی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با یادآوری این مطلب که به تصریح آیات قرآن و روایات اسلامی، شب های قدر از بالاترین فضیلت بین سایر شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان برخوردار است، گفت: قرآن از شب قدر با عنوان سلامت تعبیر کرده و فضیلت آن را بالاتر از هزار ماه ذکر می کند که این خود اهمیت تلاش برای درک فضائل این ماه را می رساند.

وی، احیای شب های قدر را یکی از سنت های الهی دانسته و افزود: در این شب مقدرات خلق پایه ریزی شده و به همین دلیل مسلمانان با عبادت و شب زنده داری برای طول سال، طلب خیر و شفا می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، مراسم های برگزار شده در محافل و مجالس مذهبی را جرقه ای برای خلوت مردم در مساجد و یا خانه ها ی خود و  بیان نیازها ها و خواسته های از درگاه ایزد منان عنوان کرده و اظهار داشت: طبق روایت قدسی خداوند همنشین کسی است که او را یاد می کند، لذا باید این آگاهی های معرفتی از طریق گویندگان، مبلغین و رسانه ها به مردم و به خصوص جوانان منتقل شود.

حجت الاسلام  یاری با تاکید بر اشتباه دانستن این تصور که شب های قدر پایان برنامه های معنوی این ماه پر برکت رمضان است، افزود: از آنجا که رمضان، شهر الله است، فضیلت این ماه عزیز در ایام پیش و پس از شب های قدر از عظمت بسیار بالایی برخوردار است و لذا هرچه به پایان این ماه می رسیم در حقیقت ظرف وجودی ما مملو از عشق و معرفت الهی می شود که باید بیشتر به این نکته توجه کنیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.