دعوت آیت‌الله سبحانی از مسیحیان برای انجام مباهله

ی, 05/30/1390 - 08:09
دعوت آیت‌الله سبحانی از مسیحیان برای انجام مباهله

 حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به نزول آیه مباهله در وصف اهل بیت‌‌(ع)، گفت: مباهله یکی از معجزات اسلام است و اکنون هم اگر مسیحیان حاضر به مباهله باشند، ما آماده مباهله با آنان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ،حضرت آیت‌الله‌ جعفر سبحانی از مراجع تقلید در جلسه تفسیر قرآن کریم که پس از نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه برگزار شد، به بیان فضایل امیرمؤمنان حضرت علی‌(ع) و حوادث زمان ایشان پرداخت.

وی با بیان این‌که یکی از راه‌های شناخت زندگانی حضرت علی‌(ع) قرآن مجید است و فضایل آن حضرت را می‌توان در قرآن جستجو کرد، گفت: روزی که پیامبر اکرم‌(ص) بستگان خود را دعوت به توحید کرد، حضرت علی‌(ع) به عنوان امام معرفی شد.

حضرت آیت‌الله سبحانی امامت و نبوت را توأمان دانست و خاطرنشان کرد: روزی که پیامبر اکرم‌(ص) مأمور می‌شود نبوت خود را علناً اعلام کرده و همه مردم را دعوت به توحید کند، همان روز هم امامت حضرت علی‌(ع) را اعلام کرد.

وی با بیان این‌که ایمان امام علی‌(ع) در دوران یوم‌الدار، اظهار ایمان است، گفت: امام علی‌(ع) همان دوران کودکی که از شیر گرفته شد و در چهارسالگی پیش پیامبر اکرم‌(ص) بود، ایمان آورد و همراه با پیامبر نماز می‌خواند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به آیه مباهله که در وصف اهل بیت‌ پیامبر اکرم‌(ص) نازل شده است، گفت: روز مباهله پیامبر اکرم(ص) با مسیحیان نجران مایه مباهات اهل بیت(ع) و یکی از دلایل ولایت و وصایت حضرت علی‌(ع) است.

وی با بیان این‌که امام صادق‌(ع) فرمودند امروز هم مباهله هست، ابراز داشت: مباهله یکی از معجزات اسلام است و اکنون هم اگر مسیحیان حاضر به مباهله باشند، ما آماده مباهله با آنان هستیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی به روایتی از صحیح مسلم درباره فضایل علی بن ابی‌طالب‌(ع) اشاره کرد و با بیان این‌که هارون‌(ع) تمام صفات موسی‌(ع) را داشت و حتی نبی هم بود، ادامه داد: پیامبر اکرم‌(ص) به امام علی‌(ع) فرمودند «تو هارون من هستی، جز این‌که نبوت نداری».

وی گفت: امام علی‌(ع) با آن فضایل و مناقبی که در قرآن و روایات دارد، مظلوم زمان است؛ مظلوم‌ترین بشر روی زمین که به جای نشستن بر منبر پیامبر اکرم‌(ص) و گفتن معارف برای مردم، کاری کردند که 25 سال خانه‌نشین شود و یا به نخل‌کاری و حفر چاه بپردازد.

این مرجع تقلید ولادت در کعبه و شهادت در مسجد را سعادتی دانست که برای هیچ‌کس میسر نمی‌شود و گفت: اگر چه آفتاب چند صباحی پشت ابر پنهان می‌شود، اما اشعه خورشید تمام ابرها را پاره‌ می‌کند و خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش امویان در جلوگیری از ذکر فضایل امام علی‌(ع)، تصریح کرد: هرچند معاویه برای این‌که فضایل امام علی‌(ع) گفته نشود، دستور داد تا فضایل عثمان را زیاد بگویند، اما می‌بینیم که کتاب‌های حدیثی سنت و اهل تشیع مملو از فضایل امیرمؤمنان‌(ع) است.

گفتنی است، حضرت آیت‌الله سبحانی در نوزدهمین جلسه تفسیر قرآن کریم که در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام علی‌(ع)، تشریح آیات آخر سوره جمعه را به جلسه فردا موکول کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.