امام جمعه قم:

ش, 05/29/1390 - 09:29
امام جمعه قم:

جریان انحرافی از سرنوشت خوارج درس بگیرند

  امام جمعه قم با بیان این‌که برداشت‌های سلیقه‌ای و کج فهمی از دین مشکل خوارج بود، گفت: کسانی که بدون تخصص لازم هر از چند گاهی درباره مسائل دین و احکام الهی اظهار نظر می‌کنند، از سرنوشت خوارج درس بگیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برگزار شد، برداشت‌های سلیقه‌ای و کج فهمی از دین را مشکل خوارج دانست و گفت: نتیجه برداشت سلیقه‌ای از اسلام بدبختی کامل است.

وی که در اهمیت شب 19 ماه مبارک رمضان در تاریخ اسلام سخن می‌گفت، با بیان این‌که در این شب بهترینِ بندگان خدا در بهترین مکان و در بهترین ماه به دست بدبخت‌ترین افراد به شهادت رسید، افزود: نتیجه برداشت سلیقه‌ای از اسلام و دوری از حوزه مرجعیت، سبب قتل حضرت علی(ع) شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: ابن ملجم جزو گروهی انحرافی بود که غیر متخصصانه از اسلام برداشت شخصی داشتند و در فهم اسلام از پیامبر اکرم‌‌(ص) و امام علی‌‌(ع) وصی پیامبر تبعیت نکردند و از ذیل حکومت ولایت خارج شدند.

وی با بیان این‌که برداشت‌های سلیقه‌ای از شعائر الهی و کج فهمی مشکل خوارج بود، خطاب به جریان انحرافی اظهار داشت: همه کسانی که بدون تخصص لازم هر از چند گاهی در مسائل دین و احکام الهی اظهار نظر می‌کنند، از سرنوشت خوارج درس بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه از جریان انحرافی خواست که از سرنوشت خوارج درس بگیرند، اجتهادهای شخصی را کنار بگذارند، از مراجع فاصله نگیرند و پیش از این دل متدینین را خون نکنند.

وی در بخش ابتدایی سخنان خود با بیان این‌که منافقان دشمنان واقعی اسلام هستند به برخی جنایت‌ها و دشمنی‌های آنان با جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: آسیبی که منافقان به اسلام زدند هیچ کافری نزد.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) از حرکت توطئه‌گرانه منافقان به عنوان تیغ دولبه یاد کرد و ابراز داشت: مکتب منافقان که در کسوت مسلمانی برای ضربه زدن وارد اسلام شدند و پس از مدتی از آن فاصله گرفتند، از اساس باطل و ناقص است.

وی با بیان این‌که القای شبهات یکی از روش‌های منافقان برای خارج شدن متدینین از دین است، از علما و دانشمندان خواست که نسل جوان را از خطرات و دشمنی‌های این گروه انحرافی آگاه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فعالیت مجاهدین خلق ابراز داشت: مجاهدین خلق که با تابلوی فضل الله و باطن کمونیستی درصدد جذب نیرو بودند، با آرم و ظاهری اسلامی خود را مسلمان جلوه می‌دهند، اما باطن آنان کفر است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: منافقان ابتدا به نظام گرویدند و پس از آن پیمان‌ها و بیعت‌ها را شکستند و فاصله گرفتند؛ آثار تخریب و ولایت‌ستیزی منافقان همان‌طور که پس از رحلت پیامبر اکرم‌‌(ص) تمام دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های خود را ظهور دادند و با اهل بیت‌‌(ع) درگیر شدند، همچنان باقی است.

وی با بیان این‌که محور وحدت جامعه اسلامی، رهبر است، افزود: منافقان و فتنه‌گران بدانند که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و همت ملت ایران در هر شکلی که ظاهر شوند سرکوب خواهند شد و هرگز نخواهیم گذاشت ظلم آنان به اهل بیت‌‌(ع) بار دیگر تکرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین با اشاره به نزدیک بودن روز جهانی قدس، اظهار داشت: همه مسلمانان با شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ، پاسخ محکمی به مستکبران داده و یک گام بیشتر برای رهایی قدس شریف برخواهند داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود خواستار کمک مسلمانان به مردم قحطی‌زده سومالی شد و گفت: مردم سومالی مدت‌ها گرسنه، بیمار و ناتوان هستند، اما در ماه رمضان روزه می‌گیرند و برخی با خاک افطار می‌کنند؛ این مردم نیازمند کمک مؤمنان هستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.