تنی چند از علمای بلاد در گفتگو با حوزه نیوز

پ, 05/27/1390 - 09:10
تنی چند از علمای بلاد در گفتگو با حوزه نیوز

  منحرفان کانون حیا را نشانه رفته اند؛ کوتاه نیاییم!  
  اشاره؛ هتک حرمتی دیگر به یکی از ارزش های مسلم جامعه اسلامی؛ این بار جریان انحرافی در جبهه رسانه ای خود، چادر این حجاب برتر را هدف قرار داده و در صدد سست کردن اعتقاد و باور مردم خصوصا دختران و زنان جوان به آن برآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از  مرکز خبر حوزه در گفتگو با تنی چند از علمای بلاد به بررسی اهداف دست اندرکاران انتشار ویژه نامه ضد حجاب روزنامه ایران با عنوان« خاتون» و چگونگی مقابله با این حرکت انحرافی و خزنده پرداخته است که در ادامه چکیده ای از این دیدگاه ها آورده شده است؛

اهانتی غیر قابل بخشش!

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی با اشاره به این که تهیه کنندگان این ویژه نامه تحت تاثیر فرهنگ بیگانه غرب اقدام به این کار کرده اند، تصریح کرد: این که در این نشریه ، چادر مشکی را زیر سوال برده و اعلام می کنند که چادر مشکی متکبرانه است، این در واقع اهانت بزرگی است که بخشودنی هم نیست.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین افزود: به راستی مگر همین زنان چادری ما نبودند که همگام با مردان انقلابی، نظام طاغوتی را بر انداخته و استکبار جهانی را به ذلت و خواری کشاندند؛ همین بانوان چادری بودند که در طول 8 سال دفاع مقدس حماسه ها خلق کردند.

چشم انتظار برخود قاطع مسئولان قضایی هستیم

امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: در خواست ما از دستگاه قضایی این است با کسانی که در روزنامه بیت المال با انتشار ویژه‌نامه موهن خاتون آموزه های دینی را زیر سوال می برند، برخود قاطع و جدی صورت گیرد و پاسخ این بی‌حرمتی‌ها را بدهد.

اهانتی بی سابقه به بانوان متدین

حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی اصفهانی، عضو جامعه مدرسین نیز بر لزوم محاکمه مسئولان ذیربط در امر انتشار این ویژه نامه موهن تاکید کرد و گفت: درج تصاویر و کاریکاتورهای زشت و زننده و به نمایش درآوردن عکس دختران ورزشکار با آن لباس های نامناسب و چسبان و به طور کلی هنجار شکنی در این باره  در این ویژه نامه در حقیقت توهین به مذهب و بانوان متدین جامعه

مدیر حوزه علمیه استان همدان همچنین نکته مهمی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: افراد غیر متخصص حق اظهار نظر در حوزه تخصصی دین را ندارند، بلکه مسایل شرعی و دینی را باید روحانیون به عنوان کارشناسان دینی و در راس آن ها مراجع معظم تقلید برای مردم تبیین کنند.

با آرمان شهدا بازی نکنید!

مدیر حوزه علمیه خوزستان نیز با اظهار تاسف شدید از انتشار این ویژه‌نامه آن هم از منابع بیت المال، این اقدام توهین آمیز را در حقیقت دهن‌کجی به آرمان بلند امام و شهدا دانست و گفت: آرمان و وصیت شهدا در خصوص  مساله حجاب برتر به هیچ وجه نباید بازیچه دست افراد مساله داری قرار گیرد که بی شک اغراض سیاسی خاصی را در سر می پرورانند.

حجت الاسلام و المسلمین  میر احمد رضا حاجتی که امام جمعه موقت اهواز نیز می باشد، خاطر نشان کرد: دشمن در برآورد سال های اخیر خود از ایران به این مساله رسیده که برای سلطه یافتن بر جامعه اسلامی ایران و دیگر جوامع اسلامی ، باید در مقابل فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ حیا و عفت ، فساد و شهوت رانی را ترویج کند.

و این داستان ادامه دارد...!

امام جمعه سبزوار نیز اقدام روزنامه ایران در چاپ این ویژه نامه هتاک را مصداق بارز توهین به مقدسات دینی برشمرد و تصریح کرد: به نظر می رسد این قبیل تحرکات علیه چادر به عنوان نماد حجاب برتر کماکان ادامه داشته باشد و لذا باید با این گونه قضایا برخورد جدی به عمل آید.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی همچنین اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر وضع به گونه ای شده که عده ای با کمال بی شرمی به خود این اجازه را می دهند که بانوان چادری را در جامعه اسلامی مورد استهزا قرار دهند.

بیماردلان ره به جایی نمی برند

امام جمعه گلپایگان نیز با تاکید بر این که چادر مشکی برترین نوع پوشش ازدیدگاه اسلام می باشد، ابراز داشت: مساله حجاب کامل زن به هیچ وجه قابل انکار نیست، اما اینکه برخی به رنگ مشکی آن حساسیت نشان داده اند، نشان گر «بیماردلی» آنهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام ادامه داد: چادر بهترین و برترین حجاب است، چرا که تمام بدن را به گونه ای می‌‌پوشاند که عامل تحریک کننده ای در آن نیست و این حجاب را در هیچ نوع لباس و پوشش دیگری نمی‌ توان یافت.

وی گفت: زمانی برخی ها در این کشور بحث ترویج مانتو به عنوان حجاب برتر را سرزبان ها انداخته بودند در حالی که با وضع امروزی که در کشور از نظر حجاب به وجود آمده است و شکل مانتوهای جدید که به عامل تحریک کننده تبدیل شده ، عمق نگاه های بیماردلان را به مساله پوشش زن مسلمان می توان دریافت.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.