آیت الله مکارم شیرازی:

پ, 05/27/1390 - 08:32
آیت الله مکارم شیرازی:

تا آخرین قطره خون برای حفظ مکتب اهل بیت ایستاده ایم/جوانان را با برنامه های دینی بیمه کنیم

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تاکید بر اینکه ما با تمام وجود و تا آخرین قطره خون پای حفظ این آیین و مکتب اهل بیت ایستاده ایم، گفت: آنهایی که خیال می کنند با یک سری ورق پاره و تبلیغات دروغین می توانند این عقاید را از این مردم بگیرد در اشتباه هستند و کور خوانده اند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در شانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، نسل جوان را از سرمایه های مهم انقلاب اسلامی دانست.

وی تاکید کرد: در جریان انقلاب جوانان در خط اول بودند، الان نیز برای حفظ انقلاب بسیجیان و جوانان خالص، مخلص و بی توقع آماده مقابله با دشمن هستند، البته ما نمی گوییم همه اینها معصوم هستند و اشتباه نمی کنند، اما مجموعه آنها جوانانی مخلص هستند که اگر تهدیدی باشد همه حاضر هستند در صحنه حاضر شوند و از کشور و انقلاب دفاع کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: جوانان حامیان انقلاب و مبارزان در مقابل دشمن هستند، اما دشمنان می خواهند اینها را از ما بگیرند و ما باید در این خصوص هوشیار باشیم و قدر جوانان را بدانیم.

وی تزلزل در عقاید جوانان و گسترش مفاسد اخلاقی و مواد مخدر در میان آنان را دو نقشه شوم دشمنان دانست و یادآورشد: همه باید سعی کنیم نسل جوان را در مقابل وسوسه های شیطان صفتان بیمه کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: بحمدلله برنامه تلاوت قرآن به صورت دسته جمعی و گروهی در شهرهای مختلف کشور رواج یافته است و جوانان و نوجوانان نیز در این برنامه های معنوی حضور جدی دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید نسل جوان را جذب اردوها و برنامه های معنوی و دینی کرد، افزود: تا جوانان با ایمان هستند انقلاب بیمه است، اما پناه بر خدا از روزی که شیاطین نفوذ کنند همان گونه که نمونه هایی را در مورد ویژه نامه ای از یک روزنامه در روزهای قبل شرح دادم.

این مفسر قرآن کریم در ادامه به تفسیر بخش دیگری از زندگی حضرت نوح نبی(ع) پرداخت و گفت: قوم نوح به او می گفتند تو هم فردی مثل ما هستی و ایمان آورندگان به تو یک عده اراذل و بچه هستند.

وی تصریح کرد: جوانان تهی دست به حضرت نوح ایمان آورده بودند و این در حالی بود که قوم نوح کسانی را که مال و ثروت نداشتند را اراذل و اوباش می دانستند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: از قرآن مجید استفاده می شود همواره نخستین گروه هایی که به انبیای الهی ایمان می آوردند جوانان بودند و این مساله نیز به این دلیل بود که ثروت مندان می گفتند اگر ما ایمان بیاوریم برای ما خرج و هزینه دارد، از این رو ایمان آوردن به پیامبران را به مصلحت خود نمی دانستند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: این ثروتمندان می گفتند کار ما با پیامبر نمی سازد چون او به حلال و حرام مقید است اگر به او ایمان بیاوریم جلوی لذت ها و عیش و نوش ما را می گیرد، دلیل دیگری که به پیامبران ایمان نمی آوردند این بود که می گفتند اگر به پیامبر ایمان بیاوریم به ما می گوید بیایید نماز بخوانید و در آن وقت باید دوشادوش مردم تهی دست نماز بخوانیم و بنشینیم.

این مفسر قرآن کریم افزود: در داستان حرکت حضرت محمد(ص) نیز در سوره مبارکه کهف به این موضوع اشاره شده است و جمعی به او گفتند ای محمد اگر می خواهی ما به تو ایمان بیاوریم این تهیدست ها را از کنار خود دور کن چرا که از آنها خوشمان نمی آید.

این مرجع تقلید اضافه کرد: آیه نازل شد که ای پیامبر تو در کنار کسانی باش که شب و روز پیشانی بر خاک به نشانه خلوص و تواضع می گذارند، چشم از اینها مگیر و از کسانی که قلب شان از یاد ماخالی است اطاعت نکن، چراکه اینها تابع هوای نفس هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: حضرت نوح در جواب آنها گفت ای قوم من دلیل و بینه آوردم من شما را مجبور نمی کنم، خیال نکنید من پول و ثروت شما را می خواهم، اجر و پاداش من نزد خدا است و من نمی توانم جوانانی که ایمان آورده اند را از خود دور کنم و لکن شما را افرادی جاهل می پندارم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: از دیدگاه دنیا پرستان و افرادی که تفکر مادی دارند شخصیت و ارزش یک چیز است و از دیدگاه خدا پرستان چیز دیگر، افرادی که تفکر مادی دارند دنبال مال و ثروت هستند از هر طریقی که می خواهد باشد، اما مؤمنان ارزش و اعتبار را در تقوا می دانند نه مال و ثروت.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: این اسلام که امروز در اختیار ما قرار گرفته، آسان به دست نیامده و پای آن خون های بسیاری ریخته شده و زحمات بسیاری برای آن کشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه آیین و مکتب ما ارزان به دست نیامده که ارزان از دست برود، اظهار داشت: آنهایی که خیال می کنند با یک سری ورق پاره و تبلیغات دروغین می توانند این عقاید را از این مردم بگیرد در اشتباه هستند و کور خوانده اند، ما تا آخرین قطره خون برای حفظ این آیین و برنامه و به ویژه مکتب اهل بیت(ع) ایستاده ایم. /924/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.