آیت‌الله مکارم ‌شیرازی:

چ, 05/26/1390 - 08:03
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی:

سازندگان فیلم علیه ائمه باید در روز قیامت پاسخگو باشند

  حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با اشاره به ساخت فیلمی توهین آمیز به ساحت امام حسن و امام حسین(ع)، تاکید کرد: سازندگان این فیلم باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک میلاد پربرکت امام حسن(ع)، به تبیین مناقب و فضائل دومین امام شیعیان پرداخت و تاکید کرد: تمام زندگانی امام حسن(ع) برای جامعه و مردم سرمشق است.

این مرجع تقلید با تاکید بر الگوگیری جامعه به ویژه نسل جوان از زندگی ائمه اطهار(ع) یکی از نشانه‌های بزرگ عظمت امام حسن(ع) را حلم ایشان دانست که از این طریق مخالفان زیادی را جذب کردند.

وی در ادامه، مطالعه تاریخ را دارای درس های فراوان دانست و با بیان اینکه زندگی پیامبران برای مردم و جامعه درس است، تصریح کرد: انبیای الهی در مسیر هدایت مردم به صراط مستقیم و ابلاغ پیام های الهی متحمل مرارت های بسیار شدند.

این مرجع تقلید در ادامه تفسیر سوره نوح به بهانه‌های مخالفان آن حضرت اشاره و تاکید کرد: یکی از بهانه‌های مخالفان نوح نبی این بود که می‌گفتند تو هم مثل ما یک انسانی و گناه تو این است که بشر هستی.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: از بهانه‌های دیگر مخالفان حضرت نوح(ع) این بود که به وی می‌گفتند هوای سلطنت به سر تو زده و این نبوت نوعی بازی است، اما آن حضرت به این حرف ها توجه نکرد و رسالت خود را انجام داد و صدها سال در مسیر هدایت جامعه و قوم خود متحمل زحمت شد.

وی اضافه کرد: در زمان حضرت نوح(ع) عده ای انحراف آشکار داشتند و از همین رو است که گاهی بر اثر انس و خو گرفتن با یک منکر، جای معروف و منکر عوض می شود و حضرت پیامبر خاتم(ص) نیز در حدیثی به این مساله اشاره کرده اند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از زیر سؤال بردن پوشش چادر برای زنان، ابراز داشت: متاسفانه امروز چادر مشکی که بهترین نوع حجاب و هم با وقار و هم سنگین هست در نظر عده‌ای منحرف زشت‌ترین نوع حجاب می‌شود، باید توجه کرد که شیطان به زشتی‌ها زینت می‌دهد و معروف‌ها را زشت نشان می‌دهد.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به ساخت فیلمی توهین آمیز درباره امام حسن و امام حسین و تطهیر معاویه در این فیلم گفت: در تاریخ اسلام این مساله وجود دارد که که معاویه دستور داده بود، حضرت علی(ع) را بر فراز منابر لعن کنند، حالا عده‌ای می‌خواهند با فیلم‌هایی که ساخته‌اند چهره معاویه را تطهیر کنند؛ کسانی که این فیلم را ساختند در روز قیامت باید در نزد خداوند جواب دهند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.