آیت‌الله سبحانی:

چ, 05/26/1390 - 08:00
آیت‌الله سبحانی:

مدارس علمیه به تربیت خواهران مبلغه اهتمام ورزند

  حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که تأثیر تبلیغ دین از سوی خواهران مبلغه در میان بانوان بسیار بیشتر از تبلیغ دین از سوی مبلغانی از جنس دیگر است، بر تربیت خواهران مبلغه در مدارس علمیه تأکید کرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت‌الله‌ جعفر سبحانی از مراجع تقلید در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم پس از نماز ظهر و عصر در مسجد مدرسه مبارکه حجتیه قم برگزار شد با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی‌(ع)، خواستار ارزش نهادن به شخصیت افراد شد.
 
این مرجع تقلید با بیان این‌که یکی از روش‌های تربیت، اعطای شخصیت به فرد است، اظهار داشت: برخی پدران، فرزندان خود را نصیحت می‌کنند، اما تعبیرهای غیرصحیح به کار می‌برند و با دید عظمت به فرزند نگاه نمی‌کنند که باید این نوع نگاه اصلاح شود.
 
وی با اشاره به نصحیت امام حسن مجتبی‌(ع) مبنی بر ارزش نهادن به شخصیت افراد و کسب سواد، ابراز داشت: کشور با سواد سرور و کشور بی‌سواد نوکر است؛ از این‌رو ملا و طالب علم باید به حافظه اهمیت دهد تا پاسخ‌گوی سؤال‌های مختلف باشد.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی همچنین تصریح کرد: حافظه را اگر به کار گرفتیم، قوی می‌شود، اما اگر به کار بسته نشد، مانند چاهی است که در آن را ببندند، از آب آن استفاده نشود و این آب در حد معمول باقی بماند.
 
وی که در تشریح آیات نخستین سوره جمعه سخن می‌گفت با بیان این‌که خداوند متعال به آن سبب که اگر پیامبر اکرم‌(ص) از غیر عرب بود اعتراض می‌کردند، نبی را از جنس خودشان فرستاد، گفت: برای مردان و زنان باید مبلغانی از جنس خودشان تربیت شوند.
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‌که تأثیر تبلیغ دین از سوی خواهران مبلغه در میان بانوان که با زبان خودشان سخن می‌گویند، بسیار بیشتر از تبلیغ دین از سوی مبلغانی از جنس دیگر است، بر تربیت مبلغان دین در مدارس علمیه خواهران تأکید کرد.
 
وی با بیان این‌که در سوره جمعه تزکیه بر تعلیم مقدم شده است، اما در سوره‌ای دیگر تعلیم بر تزکیه مقدم است، اظهار داشت: برخی ملت‌ها ابتدا باید با اخلاق آشنا شوند و پس از آن به امر تعلیم بپردازند، اما برخی ملت‌ها ممکن است از نظر اخلاقی دور نباشند و اینجا وظیفه تعلیم است.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه دوم و سوم سوره جمعه اظهار داشت: از این آیات متوجه می‌شویم که پیامبر اکرم‌(ص)، افزون بر رسالت جهانی، نبی خاتم هم بوده است.

گفتنی است، در پایان این جلسه تفسیر قرآن کریم، طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه قم در حضور حضرت آیت‌الله سبحانی به مدیحه‌سرایی و ذکر فضایل و مناقب امام حسن مجتبی‌(ع) پرداختند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.