آیت الله باریک بین:

س, 05/25/1390 - 08:13
آیت الله باریک بین:

مسجد جوانان را در برابر هجوم فرهنگی غرب بیمه می‌کند

  نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز دشمن نقش اساسی مساجد را در بیمه کردن جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی آنها به خوبی احساس کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در قزوین ، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در دیدار جمعی از مدیران استان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته جهانی مساجد به نقش این پایگاه عبادی سیاسی در تقویت باورهای دینی مردم اشاره کرد و گفت: مساجد در طول تاریخ همواره مهم‌ترین پایگاه تقویت معنویت به شمار می‌رود.

وی با بیان این که مسجد خانه دوم هر مسلمان است و تعلق به معبود دارد، افزود: این پایگان عبادی زمینه ارتباط عمیق معنوی با خداوند متعال را فراهم می‌کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بیش از پیش بر عظمت مساجد افزوده شد، تصریح کرد: نقش مساجد در پیروزی نهضت عظیم اسلامی بی بدیل بوده است.

آیت الله باریک بین با اشاره به این که پس از پیروزی انقلاب به شکوه معنوی مساجد افزوده شد، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از مساجد آغاز شد و ادامه یافت.

امام جمعه قزوین با بیان این که این نقش آفرینی مساجد در فرهنگ را باید از زبان قرآن و سیره گفتاری و کرداری ائمه معصومین(ع) دانست، ادامه داد: مساجد در ایام حماسه هشت سال دفاع مقدس نیز نقش مهم و بی‌بدیلی را بر عهده داشتند.

وی، مسجد را بهترین پایگاه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی معرفی کرد و گفت: امروز دشمن نقش اساسی مساجد را در بیمه کردن جوانان در مقابل هجمه های فرهنگی آنها به خوبی احساس کرده است.

آیت الله باریک بین، مساجد را خاستگاه اراده مردم در دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: این جایگاه مهم باید برای مردم و در افکار عمومی تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین، مساجد را محل پیوند میان مردم و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: جوانان متدین و انقلابی کشورمان با همراهی روحانیت توانستند در برابر رژیم طاغوت ایستادگی کرده و رژیم منحوس پهلوی را سرنگون کنند.

آیت الله باریک بین در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان نظام اسلامی به دلیل نقش آفرینی مساجد همواره ازاین پایگاه عبادی هراسان بودند، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز آنها همه تلاش و سرمایه خود را برای کمرنگ جلوه‌دادن نقش مساجد در انقلاب اسلامی به کار گرفته اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مساجد در بیش از سی سال گذشته همواره مهم‌ترین پایگاه برای تقویت وحدت و همدلی میان مردم بوده است، ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند تا این پایگاه مهم جامعه اسلامی را تضعیف کنند.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از معنویت این ماه دانست و تصریح کرد: مسجد بهترین پایگاه برای تقویت معنویت و بصیرت درجامعه است.

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این که روحانیان فعال در سطح مساجد باید در ماه مبارک رمضان با برگزاری برنامه متنوع دینی و فرهنگی در جذب نسل جوان بیشتر کوشا باشند، خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک و مستمر روحانیت با نسل جوان می تواند زمینه حضور آنها در سطح مساجد را تقویت کند.

وی با اشاره به این که نوجوانان و جوانان کشورمان نیازمند شناخت بیشتری نسبت به مسائل دینی هستند، افزود: روحانیت باید با شیوه‌های تبلیغی تأثیرگذار نسل جوان ما را با اندیشه‌های ناب اسلامی بیشتر آشنا کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.