واکنش شدید آیت الله مکارم شیرازی به ویژه نامه خاتون:

س, 05/25/1390 - 08:12
واکنش شدید آیت الله مکارم شیرازی به ویژه نامه خاتون:

هدف اصلی این نشریه جذب آرای یک گروه بی‌بندوبار در انتخابات است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نسبت به ویژه نامه یکی از روزنامه ها که مقدسات اسلامی به ویژه حجاب و چادر را زیر سؤال برده است، واکنش نشان داد و مطالب این نشریه را در جهت سست کردن اعتقاد مردم به حجاب اسلامی و ترویج بی بندوباری ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، نسبت به چاپ و انتشار ویژه نامه خاتون در روزنامه ایران واکنش نشان داد.

وی ابرازداشت: اخیرا یکی از روزنامه های وابسته به برخی از مقامات یک ویژه نامه مفصل با کاغذ اعلی و با هزینه زیادی که از بیت المال خرج آن شده منتشر و در سطح وسیع و گسترده انتشار داده است. من از اول تا آخر این ویژه نامه را ورق زدم و دیدم تمام آن در سست کردن اعتقاد مردم به حجاب اسلامی و ترویج بی بندوباری در میان جمعیت خلاصه می شود.

وی افزود: در این ویژه نامه از یک طرف نیروی انتظامی را می کوبند که چرا طرح عفاف و حجاب را می خواهید اجرا کنید، از سویی دیگر ورزش دختران را ترویج می کنند.در یکجا از این ویژه نامه جسارت را به حد اعلی رسانده و می گوید چادر سیاه بدترین نوع حجاب است و این رنگ چادر اختراع ناصر الدین شاه و برگرفته از مجالس عیاشی غرب است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه چه دروغ هایی می گویند، به اهداف این جریان از انتشار این ویژه نامه اشاره کرد و گفت: همه افراد اهل اطلاع می گویند این کار برای این است که آرای یک گروه بی بندوبار را برای انتخابات آینده به دست آورند.

وی با ابراز تاسف و انتقاد از این اقدام که مقدسات اسلامی را زیر سؤال برده است، تاکید کرد: خاک بر سر آن مقامی که به وسیله آن کثافت کاری ها به دست بیاید.

این مرجع تقلید گفت: با چشم خود می بینید فرعون دیروز مصر که همه کاره بود امروز به چه سرنوشتی دچار شده و در قفس آهنین در حال محاکمه است. این مقامات چه ارزشی دارد که مقدسات را زیر پا می گذارید، از خشم خدا و خشم امت حزب الله بترسید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی  ادامه داد: برای بدست آوردن بخشی از آرا ویژه نامه این گونه منتشر می کنید، اما بدانید ملتی که هزاران هزار شهید داده به شما اجازه نمی دهد احکام خدا و مقدسات اسلام را زیر پا بگذارید؛ انشاء الله آرزوهای شان را به گور می برند.

این مرجع تقلید با اشاره به سخنان و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ وحدت در کشور، ابراز داشت: امروز کشور ما بیش از هر زمانی نیاز به آرامش دارد، همان گونه که رهبر بزرگوار انقلاب بارها در این خصوص تاکید داشته اند. تهدیدات خارجی به ما می گوید در این شرایط باید در جبهه داخل متحد باشیم، من سؤال می کنم چه دلیلی دارید که در این شرایط این نشریه را منتشر کنید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان اظهار داشت: ما در حال حاضر نیاز به آرامش داریم از خداوند تبارک و تعالی می خواهیم اگر گمراهان قابل هدایت نیستند شرشان را دفع کند و توفیق دفاع از قوانین و ارزش های اسلام و انقلاب را به ما عطا کند. /924/ پ202/ص

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.