شورای تقریب حوزه علمیه قم تشکیل شد

س, 05/25/1390 - 08:10
شورای تقریب حوزه علمیه قم تشکیل شد



 رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب اسلامی از تشکیل شورای تقریب حوزه علمیه قم با هدف تقویت تقریب مذاهب اسلامی و گشودن افق های جدید فراروی امت اسلام خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  احمد مبلغی، رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب اسلامی روز دوشنبه در نشستی خبری از راه اندازی و تشکیل شورای تقریب حوزه علمیه قم خبر داد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل این شورا ابراز داشت: این شورا با هدف بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های حوزه‌های علمیه در راستای وحدت و تقریب مسلمانان و به ویژه شیعیان و اهل تسنن راه‌اندازی شده است.

حجت الاسلام  مبلغی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب حوزه های علمیه را در جهت نقش جدی‌تر و بهتر در جهان اسلام و در راستای وحدت مسلمانان فعال‌تر کنیم.

وی افزود: حوزه علمیه قم امروزه در درون خود قابلیت هایی را جمع کرده که می تواند در عرصه‌های بین المللی کارهای بزرگی را صورت دهد و اگر چنانچه این قابلیت ها انسجام نیابد و به فعلیت نرسد هدر می‌رود.

حجت الاسلام  مبلغی بیان کرد: شورای تقریب حوزه علمیه قم فعالیتی است که پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همکاری شماری از نهادهای ذیربط و فعال در عرصه تقریب آغاز کرده است.

وی افزود: این شورا حدود دو ماه است که تشکیل شده است، در حال حاضر شش عضو دارد و اعضای نهایی این شورا پس از تکمیل بزودی اعلام خواهند شد.

رییس شورای تقریب حوزه علمیه قم از برگزاری دو جلسه کاری این شورا خبر داد و تصریح کرد: در این جلسات راهبردهای تقریب و تعامل بیشتر با جهان اسلام مورد بررسی قرار گرفته است و جلسه اصلی شورا نیز بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این شورا کارکردهای مختلفی را برای خود تعریف کرده است که می تواند به بازتحلیل وضعیت جهان اسلام و مناسبات حاکم بپردازد و کوشش کند از راه های مختلف با مجامع اسلامی در کشورهای مختلف ارتباط برقرار کند و راهبردهای تقریبی را ترسیم نماید.

حجت الاسلام  مبلغی اعلام موضع نسبت به مسائل مهم جهان اسلام با بهره گیری از نظرات مراجع و بزرگان حوزه و ظرفیت های حوزه های علمیه را از دیگر اهداف راه اندازی شورای تقریب حوزه علمیه قم دانست و گفت: مدیریت این شورا بر عهده پژوهشگاه مطالعات تقریبی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است و دبیرخانه آن نیز به صورت گردشی در اختیار اعضا خواهد بود.

رییس شورای تقریب حوزه علمیه قم اظهارداشت: اعضای شورای تقریب حوزه بیشتر مراکز پژوهشی و آموزشی‌اند که دارای فعالیت در این عرصه و طلاب و فضلای غیرایرانی هستد و لیست نهایی اعضا نیز بزودی اعلام و منتشر می شود.

رییس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه ارائه کرد و از برگزاری نشست علمی بین المللی با عنوان «فقه الامة» در سال آینده خبر داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.