نماینده ولی فقیه در استان فارس:

س, 05/25/1390 - 08:09
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

رصد حقیقت با جناح گرایی در تعارض است/ منطق رهبری مورد توجه همگان قرار گیرد

  نماینده ولی فقیه در استان فارس، با بیان اینکه رصد حقیقت با قبیله گرایی و جناح بازی در تعارض است، از همه مسؤولان، نخبگان سیاسی و اصحاب رسانه خواست منطق رهبر انقلاب در خصوص قضاوت درباره عملکرد نظام را پیش بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان نظام، ابراز داشت: منطقی که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود داشتند، منطقی است که قرآن مجید با آن مسلمانان را تربیت کرده و پرورش داده است.

وی با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) گفت: هیچ گاه در قضاوت نباید به گونه ای برخورد کرد که خوشبینانه یا بدبینانه همه چیز را زیر سؤال برد، روایات اهل بیت(ع)نیز دقیقا این نکته را تعقیب و دنبال کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی تاکید کرد: ما نسبت به قضاوت درباره نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک پدیده مبارک باید همین دیدگاه و ادبیاتی که قرآن ما را به آن دعوت کرده را مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: نظام اسلامی نیز همچون همه نظام های اجتماعی و سیاسی موفقیت هایی دارد و ناکامی هایی نیز ممکن است در عرصه های مختلف داشته باشد و این یک امر طبیعی و عادی است.

وی ادامه داد: هیچ نظامی در عالم نیست که تمام ایده های مثبت و ارزشی خود را محقق کرده باشد، ما باید نگاه کنیم ببینیم در این نظام چه چیز انجام شده و چه اموری نشده است، انجام شده ها را تایید کنیم و انجام نشده ها را با ارائه راهکار مناسب حل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی گفت: مقام معظم رهبری خطاب به مسؤولان، نخبگان و اصحاب رسانه این دیدگاه را مطرح کردند که سیاه نمایی نباید وجود داشته باشد چرا که ارزش ها لگدمال می شود و یا اینکه نباید به صورت مطلق قضایا را فرض و ادعا کرد که همه چیز صد درصد محقق شده است.

وی گفت: قضاوت های ما درباره نظام اسلامی باید بر این مبنا باشد که بخش عمده ای از لیوان پر است، در این صورت باید نسبت به بخش خالی لیوان برنامه ریزی کنیم تا پر شود و نسبت به قسمت پر شده نیز تبیین و بازگو کردن را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: منطقی که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود مطرح کردند باید مدنظر و مورد توجه همگان قرار گیرد، چراکه اگر حقیقت نگریسته شود هم نقاط مثبت و هم نقاط منفی لحاظ می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه رصد حقیقت با قبیله گرایی و جناح گرایی در تعارض است، گفت: با جناح بندی و قبیله گرایی نمی توان این مساله را دنبال کرد.

وی تصریح کرد: ما باید حقایق و ارزش های نظام را مورد نظر قرار دهیم، نظام در این سی سال توطئه های مختلفی را خنثی کرده و عزت برای ملت و مسلمانان به دست آورده و در عرصه های نظامی، فرهنگی و عمرانی نیز دستاوردهای بی نظیری را کسب کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی در پایان با اشاره به وجود برخی از اشکالات و نقاط ضعف در کشور افزود: مسؤولان باید نقاط ضعف را مورد توجه قرار دهند و برای حل و رفع آن برنامه ریزی و چاره اندیشی کنند. /924/ت302/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.