واکنش آیت‌الله خاتمی به ویژه‌نامه ضد حجاب

د, 05/24/1390 - 07:13
واکنش آیت‌الله خاتمی به ویژه‌نامه ضد حجاب

  با باورهای اصیل متدینین مقابله نکنید، بازنده‌اید
  امام جمعه موقت تهران با انتقاد شدید از درج مطلبی در ویژه‌نامه «خاتون» روزنامه ایران، گفت: در این مقطع فقط به جریانی که این مسایل را دنبال می‌کنند نصیحت می‌کنم ، با باورهای اصیل متدینین مقابله نکنید که در این عرصه بازنده‌اید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله سید احمد خاتمی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: با توجه به این که متدینین جامعه به شدت دغدغه حجاب دارند، سوال این است، برخی افراد با چه انگیزه ای این سخنان نادرست را مطرح می کنند و چرا دوباره در حال مطرح کردن دوچرخه‌سواری و موتورسواری بانوان با مفاسدی که بر آن مترتب است، هستند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی فریاد همه متدینین در کشور از بدحجابی و بی حجابی بلند است، این کار در واقع جریحه‌دار کردن احساسات مقدس مردم است.

* بازی سیاسی را شروع کرده اند!

عضو هیئت رییسه خبرگان رهبری تاکید کرد: این کارها به زیان جریانی است که وارد این بازی ها شده است؛ این ها به عقیده بنده نه تنها بازی فرهنگی که بازی سیاسی را شروع کرده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: بنده اگر شاهد انعطافی حداقل عذرخواهی از ناحیه کسانی که این مطالب را منتشر می کنند، باشم به همین مقدار سخن اکتفا می کنم و الا مطالب دیگری هم دارم که  بعداً خواهم گفت.

آیت الله خاتمی در خصوص چگونگی برخورد با این جریانات در کشور، بیان داشت: معتقدم تمام کارها در این کشور باید از مسیر قانون انجام شود و قانون در این عرصه حرف آخر را بزند، لیکن باید توجه داشت هر چیزی که انحراف از باورهای مسلم مردم باشد جریان انحرافی است ؛ آدم ها در این خصوص مهم نیستند، بلکه مهم آن جریان است.

* چادر مشکی مصداق تعظیم شعائر است

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آقایان یک حرف کهنه ای را مکرر تکرار می کنند که لباس مشکی مکروه است، حرف ما این است، چرا تمام واقعیت را نمی گویند؛ همان فقهایی که گفته اند لباس مشکی مکروه است جلباب ، عبا و کفش را استثنا کرده اند، ثانیا امروز چادر مشکی مصداق تعظیم شعائر است؛ یعنی خانمی که چادر مشکی بر سر می کنددر حقیقت به ارزش حجاب که از شعائر دینی ماست بها می دهد و این کار شایسته تجلیل است و با این عنوان ثانوی باید گفت پوشیدن چادر مشکی مستحب هم می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت مساله حجاب و عفاف در کشور، اظهار داشت: مساله حجاب و عفاف از جمله مباحث مسلم قرآنی است که هیچ کس نمی تواند کوچک ترین انکاری در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان این که حجاب و عفاف به دلیل تهاجم بیگانگان اهمیت ویژه ای پیدا کرده است، گفت: باید توجه داشت مساله چادر ستیزی از زمان رضا خان قلدر شروع شد و در آن دوران هم با ابزار سخت افزاری یعنی برخورد خشن با بانوان چادری و نیز با ابزار نرم افزاری به مقابله پرداختند ، به این معنی که تئوری پردازان رژیم رضاخانی به توجیه گری این جنایت یعنی مقابله با چادر برخاستند.

* اقدامی تأسف‌آور!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین ابراز داشت: آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاده و مایه تاسف است مقابله با چادر مشکی است و این گفته نادرست که چادر مشکی پدیده ای وارداتی از کشورهای اروپایی است که ناصر الدین شاه قاجار وارد کشور کرده است.

وی ادامه داد: مبارزه با چادر مشکی از زمان اصلاحات مطرح شد و این مساله کم و بیش از ناحیه هواداران اصلاحات مطرح می شد و آن ها چنین استدلال می کردند که چادر مشکی باعث پوکی استخوان و این قبیل مسایل می شود.

آیت الله خاتمی بیان داشت: این در حالی است که در تفاسیر، ذیل برخی از آیات حجاب به این نکته اشاره شده، بعد از این که حجاب در اسلام واجب شد، زن های انصار با پوشش مشکی در جامعه حاضر می شدند و این مساله بیانگر آن است که چادر مشکی ریشه در منش مسلمانان صدر اسلام دارد.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.