رییس جامعه مدرسین حوزه

د, 05/24/1390 - 07:10
رییس جامعه مدرسین حوزه

  اجازه نمی دهیم مراکز حساس نظام به دست نااهلان بیفتد
  آیت الله یزدی با بیان این که نباید به سادگی از کنار هشدارهای رهبری بگذاریم، گفت: چگونه می‌توانیم اجازه دهیم که مجلس و آینده نظام در اختیار کسانی که سخنان رهبری را فصل الخطاب نمی‌دانند، قرار گیرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت‌الله محمد یزدی،  در دیدار با ستاد انسجام بسیج و مساجد استان قم در سخنانی درباره شرایط سیاسی روز و آشنایی با آن اظهار داشت:‌ با نگاه به جامعه‌، شاهد حضور دو گروه اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان هستیم که دارای اقسام مختلفی در درون خود هستند.

وی افزود: در دورن اصلاح‌طلبان سران فتنه 88 در کنار و یا متن آن حضور دارند و فتنه بزرگ‌تری نیز در کنار دستگاه اجرایی کشور ظهور و بروز دارد  و لیدری هم دارد.

رییس جامعه مدرسین حوزه، با اشاره به اصول اساسی اصولگرایی، گفت: ولایی بودن، قبول داشتن قانون اساسی، نظام اسلامی، حاکمیت دین خدا و سخنان امام و رهبری از اصول اولیه اصول‌گرایی است که در قالب منشوری در 12 بند تنظیم و اعلام شد.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی، خاطرنشان ساخت: اگر خدای ناکرده اصولگرایان به اختلافات درونی توجه کرده و از هم فاصله بگیرند و دچار تفرقه شوند،‌ در آینده‌ای نه چندان دور دیگران در حاکمیت نظام حضور جدی پیدا خواهند کرد و آن‌روز همین کارهایی را که امروز انجام می‌دهیم نمی‌توانیم و نمی‌گذارند که انجام دهیم.

آیت الله یزدی ادامه داد: اگر امروز نیروی  انتظامی در نقاط مختلف با اراذل برخورد کرده و امنیت را در جامعه برقرار می‌کند، به دلیل وجود قدرت نظام است؛ البته در کنار آن دعا، نماز جمعه و هزاران مسئله عبادی دیگر وجود دارد، ولی اگر این قدرت آسیب ببیند و تنها به دعا و نماز و ذکر توجه کنیم، دشمن آهسته آهسته می‌آید و بنیان نظام و دین را نابود می‌سازد.

وی با اشاره به تأکید رهبر کبیر انقلاب بر حفظ نظام که آن را از اوجب واجبات می‌دانستند، گفت: حفظ نظام مسئله مهمی است و حاکمیت نظام اسلامی نباید آسیب ببیند؛ امروز دشمن قصد جان اسلام را کرده است و می‌خواهد مکتب ایرانی و دموکراسی و حقوق بشر را در جامعه حاکم کند و ارزش‌های اصلی نظام را تحت‌الشعاع قرار دهد.

آیت‌الله یزدی با اشاره به نزدکی ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت هوشیاری در این عرصه، خاطرنشان کرد: باید کسانی در مجلس، دولت و نظام حضور داشته باشند که بعد از خدا، پیغمبر، حاکمیت دین اسلام،‌ قانون اساسی، ‌ولایت فقیه، خط امام و رهبری، فصل‌الخطاب بودن سخنان رهبری را قبول داشته باشند،‌نه این که کسانی که در همین نزدیکی‌ها امتحان درستی ندادند و با فتنه 88 و فتنه انحرافی اخیر دو طرفه برخورد کردند، وارد این عرصه‌ها شوند؛ چگونه می‌توانیم اجازه دهیم که مجلس و آینده نظام در اختیار آنان قرار گیرد؟

وی ادامه داد: این که مشاهده می‌کنیم رهبری با دلسوزی، عنایت و تدبیر خدادادی خود هشدار  می‌دهد که توجه داشته باشید، از اختلافات بپرهیزید و نقاط ضعف را بزرگ نکنید و واقعیت‌ها را ببینید؛ اشاره به مسئله مهمی است که دشمنان دنبال یک سری کارها هستند و ما نباید با سادگی به آنها برخورد کنیم و زمانی به خود آییم که در مراکز حساس نظام،‌ برخی افراد حضور داشته باشند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: همه ما، ‌بسیج، سپاه، ‌ارتش، روحانیون که در دستگاه‌ها هستند و... باید توجه داشته باشیم که نظام باید در اختیار اهلش باشد و افرادی در نظام حضور داشته باشند که کلیات اصولگرایی را قبول داشته و در امتحانات اخیر سربلند بیرون آمده باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حفاظت از سرزمین اسلامی، خاطرنشان کرد:‌ مسئله دفاع از حریم و سرزمین اسلام مسئله مهمی است که تنها به معنای حفظ یک قسمت جغرافیایی نیست، بلکه به معنای حاکمیت و وجود خلیفةالله روی زمین است.

آیت‌الله یزدی با تأکید بر این که تا اسلام  هست، دشمن نیز وجود دارد،‌ اظهار داشت:‌ دشمنان اسلام را نباید کوچک شمرد، بلکه  قدرت جامعه اسلامی باید به اندازه‌ای باشد که  دشمنان خدا از هجوم به کشور اسلامی واهمه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نیاز نیست که حتماً جنگی وجود داشته باشد، بلکه ما باید به اندازه‌ای حاضر و آماده باشیم که دشمنان با آگاهی نسبت به قدرت نظام، فکر تعدی به حوزه قلمرو اسلام را هم نکنند و اگر هم خواستند اقدامی در این  راستا انجام دهند، سریعاً بتوانیم پاسخ آنها را بدهیم.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به شرایط نظام جمهوری  اسلامی ایران در عرصه دفاعی، بیان داشت: امروز به دلیل آمادگی سیستم دفاعی در کشور، حرف‌هایی چون براندازی نظام اسلامی که اوایل پیروزی انقلاب مطرح می‌شد،‌وجود ندارد  و آنها فهمیده‌اند که دیگر نمی‌توانند کاری علیه نظام انجام دهند.

وی خاطرنشان ساخت:‌البته درست است که دشمن نمی‌تواند کار خاصی در این عرصه انجام دهد،‌ ولی با ایجاد ناراحتی، تهدید‌ تشکیل گروهک‌های مختلف و اختلاف‌افکنی‌ها به دنبال ضربه زدن به قدرت نظام اسلامی است.

* ضرورت همکاری ائمه جماعات و بسیج

آیت‌الله یزدی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دفاتر بسیج در مساجد، با ضروری دانستن همکاری ائمه جماعات و بسیج، اظهار داشت: باید میان این دو نهاد ارزشی و تأثیرگذار ارتباط دوستانه وجود داشته باشد.

رییس جامعه مدرسین حوزه در پایان با اشاره به وجود برخی ناهنجاری‌ها در جامعه، تصریح کرد: نیروی انتظامی و دیگر مسئولان باید لغزش‌ها و انحرافات را علاج کنند.

 در ابتدای این دیدار سردار مهدی‌نژاد فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب‌(ع) و سردار هاشمی، فرمانده بسیج محلات استان قم گزارشی از روند فعالیت‌ها و برنامه‌های آتی ارائه کردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.