نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله؛

د, 05/24/1390 - 07:02
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله؛

منبر مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم دشمن است
 نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) تهران بزرگ با تأکید بر حفظ منبر از سوی روحانیان، اظهار داشت:‌ روحانیت میدان‌دار و منبر مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم دشمن است.

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی، نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله‌(ص) تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  با بیان این‌که روحانیت میدان‌دار مبارزه با جنگ نرم دشمن است، گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در رأس همه قوا، تمام سناریوهای دشمن را نقش بر آب کرده‌اند.

وی در ادامه از منبر به عنوان مهم‌ترین ابزار مبارزه با جنگ نرم یاد کرد و با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب پیرامون شبیخون فرهنگی دشمن اظهار داشت: جنگ دشمن با دین هنوز تمام نشده و تنها از نوع سخت به نوع نرم و جنگ فرهنگی تغییر شکل داده است.

حجت‌الاسلام گواهی در ادامه با تأکید بر حفظ منبر از سوی روحانیان، خواستار تبیین صحیح آثار اجتماعی حلال و حرام برای مردم از سوی مبلغان شد و تصریح کرد: امروز مبلغی که در بحث عفاف و حجاب وارد نشود، خطرات و تهدیدهای آن را برای مردم گوشزد نکند، در راه تبلیغ دین و اصلاح جامعه موفق نخواهد بود.

وی قدرت یک روحانی در تبیین صحیح معضلات اجتماعی را وابسته به حضور در اجتماع دانست و با بیان این‌که امروز روحانیت در متن مردم و معتمد مردم است، ابراز داشت: هیچ قشری تا به امروز حضورش در میان مردم به مثابه روحانیت نبوده که البته دشمن در تلاش برای حذف این حضور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) تهران مطرح شدن تز جدایی دین از سیاست توسط برخی را حرف و خواسته دشمن دانست و گفت: دشمن در تلاش است با منزول کردن روحانیت و کنار نهادن آن از مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه، به اهداف پلید خود دست یابد.

وی در ادامه یکی از مصادق جنگ نرم را ورود ماهواره به خانه‌ها دانست و با تأکید بر کالبدشکافی جریان آندلس و نقش دشمن در این جریان، افزود: دشمن همان‌طور که دین مسلمانان آندلس را تغییر داد، برای تبدیل انقلاب ما و انقلاب‌ کشورهای دیگر به مانند شرایط آندلس، تلاش می‌کند.

حجت‌الاسلام گواهی در تکمیل سخنان خود پیرامون این موضوع با اشاره به خاطرات مستر همفر، از نسل جوان خواست که برای شناخت هرچه بهتر جنگ نرم، جریان فتنه، جریان انحرافی و انقلاب‌های مخملی این داستان را مطالعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: داستان همفر که در جریان آقای منتظری و مهدی هاشمی نمود پیدا کرد، امروز برای مسؤولان نظام دارای پیام‌ بزرگی است که به هرکسی صرف داشتن علائم و آثاری اعتماد نکنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله‌(ص) تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش روحانیت در هدایت مردم، بر حفظ و حراست از منبر تأکید کرد و افزود:‌ یکی از شیوه‌های تهاجم دشمن علیه روحانیت و حوزه‌های علمیه گرفتن منبر و جایگزین کردن تریبون به جای آن است.

وی با بیان این‌که یکی از شیوه‌های مهم تبلیغ در عصر کنونی، استفاده از ابزار روز در کنار منبر است، تصریح کرد: علما و مراجع می‌توانند روحانیان و مبلغان را به استفاده از منبر و مسجد برای تبلیغ دین مبین اسلام توصیه کنند که امروزه تبلیغ دین نوعی جهاد است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.