عضو جامعه مدرسین:

د, 05/24/1390 - 07:00
عضو جامعه مدرسین:

اعتماد مردم و ایستادگی در برابر تهدیدات نقطه قوت نظام اسلامی است
 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایستادگی در برابر تهدیدات نظام اسلامی، مایوس کردن دشمنان در عرصه های مختلف، پیشرفت های همه جانبه، رویارویی با نظام سلطه و اعتماد مردم به نظام را از مهم ترین نقاط قوت نظام اسلامی دانست و یکجانبه گرایی را آفتی بزرگ توصیف کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران و مسؤولان نظام تاکید کرد: ایشان در این دیدار با اشاره به فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق تاکید کردند که صفا و صمیمیت در فضای جامعه ایجاد و از هر نوع تفرقه و برافروختن شعله اختلاف اجتناب شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین تصریح کردند کسانی هستند که شاید همه رفتارشان برای ما قابل قبول نباشد، اینها را جذب کنیم و کاری نکنیم که فاصله بگیرند و به کلی طرد شوند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت رعایت انصاف در قضاوت درباره عملکرد نظام اسلامی و نقاط مثبت و منفی، تاکید کرد: رویکرد ایشان این بود که از یکسو نگری و نگاه تک بعدی اجتناب شود.

وی با تبیین آسیب های یکجانبه نگریستن به قضایا اظهار داشت: همان گونه که تنها توجه به نقاط مثبت آسیب به دنبال دارد، تکیه صرف روی نقاط ضعف نیز سبب ایجاد یاس در جامعه می شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اگر کسی می خواهد تحلیلی ارائه کند باید جامع نگر باشد، به نقاط قوت نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: ایستادگی در برابر تهدیدات، مایوس کردن دشمنان در عرصه های مختلف، پیشرفت های همه جانبه، رویارویی با نظام سلطه و استکبار از جمله نقاط قوت نظام اسلامی است.

وی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند در کنار نقاط قوت، ما نقاط ضعفی هم از جمله تورم، بیکاری، اشتغال و امثال اینها داریم که بایستی در راستای حل آن تلاش کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: قبیله ای برخورد کردن با قضایا در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نقطه منفی دیگری است که باعث می شود افراد خوبی های طرف مقابل را نبینند.

وی افزود: همه باید نه مطلق به نقاط منفی و نه مطلق به نقاط مثبت بپردازیم، بلکه بایستی انصاف را در قضاوت هایمان رعایت کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به ابراز گلایه رهبر معظم انقلاب از کسانی که می گویند نظام اسلامی جایگاهی در عرصه بین المللی ندارد، اظهار داشت: برخی از افراد به دلیل انتقاد یک و یا چند کشور از جمهوری اسلامی تحت تاثیر واقع شده و احساس می کنند ما در فضای بین المللی توانمندی و کارایی و حضور لازم را نداریم در حالی که این گونه نیست.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه اضافه کرد: خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی کشوری متنفذ و تاثیرگذار در عرصه های بین المللی و منطقه ای است و نباید به تعریف و تمجیدهای دیگران دل بست و نه از انتقادها و حرف های آنان نا امید شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف خط مشی و سیاست های خاص خود را داشته ایم و با قدرت آنها را ادامه می دهیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.