آیت‌الله سبحانی:

د, 05/24/1390 - 06:59
آیت‌الله سبحانی:

وهابیون شبهه افکن مانند دزدان فراری بوده و حاضر به رودر رویی با علمای شیعه نیستند

  حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به نامه چند سال پیش خود به سلطان نجد مبنی بر تشکیل مجمعی به دور از فضای سیاسی و به صورت آزاد از علمای دو طرف برای پایان یافتن اختلافات شیعه و سنی، گفت: علمای وهابی حاضر به پذیرش حقیقت نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حضرت آیت ‌الله‌ جعفر سبحانی از مراجع تقلید در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و در جلسه تفسیر قرآن کریم که پس از نماز ظهر و عصر در مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار شد، یکی از جهات اعجاز قرآن کریم را گزارش‌های تاریخی آن عنوان کرد.
 
وی در ادامه به توصیف حواریون حضرت عیسی‌(ع) از دیدگاه قرآن کریم و مقایسه آن با انجیل پرداخت و گفت: قصص انبیا در قرآن کریم از حضرت آدم‌(ع) تا حضرت خاتم‌(ع) بر طبق عقل، خرد و موازین صحیح است.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این‌که همین گزارش‌ها در عهدین بر خلاف عقل، ‌خرد و موازین است، افزود: این گزارش‌ها نشان می‌دهد که رسول اکرم(ص) تاریخ و قصص انبیا را از عهدین نگرفته‌ است، وگرنه باید مانند عهدین آلوده باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: قرآن کتاب تاریخ نیست بلکه کتاب هدایت است، اما هنگامی که بخواهد برای هدایت مردم قصص انبیا و گذشتگان را بگوید، آنچنان منقح مطرح می‌کند که جای هیچ اشکالی در آن نیست.
 
این مرجع تقلید با بیان این‌که حواریون حضرت عیسی‌(ع) در دیدگاه قرآن دارای تقوای بالایی هستند، اما در انجیل برخی آنان یاغی معرفی می‌شوند که به سخنان حضرت عیسی‌(ع) توجهی نداشتند، گفت: قرآن در سه سوره صف، آل عمران و مائده پیرامون صفات حواریون بحث کرده است،
 
وی که در تشریح آخرین آیه از سوره مبارکه صف سخن می‌گفت، با بیان این‌که براساس این آیه حواریون انصارالله بودند و تا آخر هم انصارالله باقی ماندند، ابراز داشت: آیین مسیح در سایه تلاش حواریون و شاگردان آنان جهانگیر شده و غرب و شرق عالم را گرفته است.

حضرت آیت الله سبحانی بیان داشت: روزی که برای حواریون مائده آسمانی نازل شد، حضرت عیسی‌(ع) آن روز را عید معرفی کرد به طوری که مسیحیان هر سال این روز را گرامی می‌دارند و گرامی داشتن آن نوعی شکر خدا است.
 
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به بعثت رسول اکرم‌(ص) تصریح کرد: مائده آسمانی تنها شکم را سیر می‌کند، اما پیامبر اکرم‌(ص) نعمت کبری است که با بعثت خود، جهان را هدایت کرد و این هدایت بسیار ارزشمندتر از مائده آسمانی است.
 
وی با بیان این‌که اگر روز ولادت یا بعثت پیامبر اکرم‌(ص) را جشن می‌گیریم، جناب مسیح‌(ع) را برای خود حجت قرار داده‌ایم، گفت: مسلمانان روز ولادت و بعثت پیامبر اکرم‌(ص) را تا ابد گرامی می‌دارند، همان‌طور که حواریون روز نازل شدن مائده آسمانی را گرامی داشتند.

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه وهابیت علیه تشیع مبنی بر زنده نگه داشتن برخی اعیاد، گفت: علمای وهابی که در ماهواره‌ها علیه تشیع سخن می‌گویند مانند دزدانی هستند که حرفی می‌زنند و فرار می‌کنند و حاضر به روبرو شدن نیستند.
 
این استاد دروس خارج حوزه علمیه در تکمیل سخنان خود با اشاره به این‌که علمای وهابی حاضر به پذیرش حقیقت نیستند، اظهار داشت: چند سال پیش نامه‌ای به سلطان نجد نوشتم که برای پایان یافتن اختلافات شیعه و سنی، مجمعی از علمای دو طرف تشکیل شود.
 
وی افزود: در این نامه تصریح کردم که تشکیل این مجمع به دور از فضای سیاسی و به صورت آزاد باشد تا درباره توحید، شرک و بدعت‌ها بحث شده و نتیجه برای همه مسلمانان حجت باشد، که این‌ها هرگز حاضر به پذیرش آن نشدند و حاضر هم نخواهند شد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.