معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان:

ی, 05/23/1390 - 07:26
معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان:


تبلیغ دین مهمترین راه حل معضلات اجتماعی است

 معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان با بیان این‌که تبلیغ دین مهمترین راه حل معضلات اجتماعی است، گفت: مهم‌ترین رسالت مبلغ ارتقای انسان برای طی مراحل کمال است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی افضلی، معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب با بیان این‌که تبلیغ دین مهمترین راه حل معضلات اجتماعی است، گفت: مبلغ در مسیر انبیای الهی گام برمی‌دارد و مهم‌ترین رسالت او ارتقای انسان برای طی مراحل کمال است.

وی با اشاره به بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی، آن را ناشی از عدم تربیت صحیح دانست و ابراز داشت: اگر جنایتی رخ دهد، به دلیل آن  است که خمیرمایه فرد جنایت‌کار به دست شخص خوبی شکل نگرفته و وی به درستی تربیت نشده است.

حجت‌الاسلام افضلی خاطرنشان کرد: مبلغ عالم و آگاه در تربیت دینی و اسلامی جامعه نقش بسزایی دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات و حتی تمام مشکلات اجتماعی و جزئی‌ترین مسائل فرهنگی یک شهر را مدیریت کند.

وی در ادامه خواستار توجه مبلغان به ابعاد مختلف تبلیغ شد و اظهار داشت: امروز تبلیغ برای برخی مبلغان به صورت شغل درآمده و صرفا به تبلیغ سنتی به معنای منبر اکتفا کرده‌اند که این یک آفت است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان ادامه داد: اگرچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند تبلیغ سنتی ما بدیل ندارد، اما این جمله را مشروط به آن می‌دانند که تبلیغ سنتی با همه ابعاد آن سنجیده شود.

وی حضور روحانی در خانواده‌ها برای بیان مسائل دینی را یکی از شروط تبلیغ سنتی عنوان و اظهار کرد: مبلغان تبلیغ را به سمت تربیت سوق داده و بخش قابل توجهی از وقت خود را به تبلیغ چهره به چهره و ساختن تک تک افراد اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام فاضلی همچنین بر حفظ منبر و مسجد به عنوان سنگر اصلی تبلیغ تأکید کرد و با اشاره به تبلیغ جهادی افزود: اکنون تبلیغ جهادی در سراسر کشور آغاز شده و استان کرمان هم از این قافله عقب نمانده است؛ از این‌رو بخشی از مبلغان کوتاه مدت به مناطق محروم جنوب استان اعزام شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ریشه‌ای‌ترین کار مبلغان در نظام جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری بر روی کتاب‌های درسی و معلمان به صورت مستقیم و غیرمستقیم است، حضور روحانی در مدارس و تلاش برای تربیت دینی دانش‌آموزان را ضروری دانست.

معاون تبلیغ حوزه علمیه کرمان با بیان این‌که اخلاص مهم‌ترین شرط موفقیت مبلغ در فرایند تبلیغ است، ابراز داشت: بهترین الگو برای یک جامعه اسلامی، مبلغی است که پیام دین را به درستی دریافت کرده و به آن عمل می‌کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.