آیت الله شبستری:

ی, 05/23/1390 - 07:23
آیت الله شبستری:


زیبایی ‌و حقایق قرآن تنها در عمل به آیات الهی تجلی می‌یابد‌

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر امروز شاهد گرایش روزافزون ملت های آزاده به معارف قرآنی هستیم باید این حقیقت را باور کنیم که قرآن کتاب سعادت بشریت و منشور جامع زندگی سعادتمند است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم مسجد بزرگ حکم آباد تبریز یادمان امام خامنه ای، اظهار داشت: دنیای امروزی که غرب دم از حقوق بشر و اخلاقیات می‌زند، اگر گفته‌ها و عمل آنها با مضامین قرآنی مقایسه شود، مشخص می‌شود که بویی از حقوق بشر و اخلاقیات نبرده‌اند.

وی قرآن را تأمین کننده حقوق بشر و ضامن سعادت دنیا و آخرت دانست و گفت: بایستی تمام معارف قرآنی در جامعه جاری شود، چراکه تنها راه نجات ملت های از سطح استکبار و دست یابی به استقلال حقیقی در سایه عمل به آموزه های قرآنی محقق خواهد شد.

آیت الله شبستری خواستار توجه به معارف قرآنی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی شد و خاطر‌نشان کرد: اگر کارگزاران نظام اسلامی در سایه عمل به قرآن امور را پیش ببرند، پیشرفت و تعالی قطعی در همه ابعاد حاصل خواهد شد.

وی ریشه عقب ماندگی مسلمانان و کشورهای اسلامی را نشأت گرفته از عدم توجه و عمل به معارف قرآنی دانست و افزود: زیبائی ها و حقایق قرآن تنها در عمل به آیات الهی تجلی می یابد، اگر امروز شاهد گرایش روزافزون ملت های آزاده به معارف قرآنی هستیم باید این حقیقت را باور کنیم که قرآنی کتاب سعادت بشریت و منشور جامع زندگی سعادتمند است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر اینکه مهجوریت آیات قرآنی در نظام اسلامی شایسته شیعیان حضرت ولی‌عصر(عج) نیست و گفت: نباید قرآن تنها در مجالس ترحیم، عروسی ها و یا در ماه مبارک رمضان خلاصه شود، امروز بیش از گذشته نیازمند معارف روح بخش قرآن کریم هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری مسابقات مختلف قرآن در مساجد را عامل گرایش نسل جوان به آموزه های قرآنی دانست و خواستار حضور پرشور نسل جوان جامعه در محافل مختلف قرآنی شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه یک آیه قرآن برای هدایت فرد آگاه کافی است، اظهار داشت: نور قرآن می تواند احیاگر تمام قلوب باشد، از این رو باید بیش از گذشته در جهت درک مفاهیم ارزشمند قرآنی اهتمام داشت.

گفتنی است، بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم به همت مسجد بزرگ حکم آباد تبریز در رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم ویژه دو گروه سنی پائین و بالای 16 سال همه روزه پس از افطار و اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد حکم آباد تبریز برگزار می شود.

این مسابقات از یازدهم تا شانزدهم ماه مبارک رمضان به همت ستاد برگزاری مسابقات قرآن کریم مسجد بزرگ حکم آباد و با همکاری و حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار خواهد شد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.