آیت‌الله حسینی بوشهری:

ش, 05/22/1390 - 07:06
آیت‌الله حسینی بوشهری:

تحولات انگلیس نتیجه تبعیض حاکمان این کشور است
امام جمعه قم با اشاره به موج فراگیر اعتراض و خشم مردم انگلستان، این تحولات را نتیجه تبعیض حکام و دولتمردان این کشور دانست و از سکوت سازمان‌های بین المللی در قبال کشتار و سرکوب مردم این کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در دومین هفته ماه مبارک رمضان در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی، لزوم ترویج گفتمان واقع بینی را یکی از مهم ترین بخش های سخنان ایشان دانست.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم و مسؤولان باید مانند مقام معظم رهبری بیندیشند و یکسونگر نباشند، یکجانبه گرایی را دارای آفاتی دانست و تاکید کرد: در صورت تحقق این مهم هم یاس به جامعه دست نمی دهد و هم برای حل مشکلات چاره اندیشی لازم صورت می گیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به نقاط قوت و مثبت نظام اسلامی، ایستادگی در برابر تهدیدات و نظام سلطه، کسب دستاوردهای مختلف در عرصه های گوناگون و اعتماد مردم به نظام را از جمله نقاط مثبت و قوت نظام دانست و تاکید کرد: ملت ایران بارها وفاداری خود را به آرمان های نظام نشان داده است که حضور همه جانبه آنان در راهپیمایی های مختلف را باید نشانه ای از بیعت ناگسستنی آنان با نظام اسلامی و رهبری دانست.

وی بیان داشت: وارد شدن در مناقشات سیاسی و فراموش کردن ویژگی های انقلاب اسلامی و غفلت از تهاجم فرهنگی دشمنان از دیگر آسیب هایی بود که در این سال ها مشاهده شده است و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود به این مساله اشاره داشتند.

نظام اسلامی دستاوردهای بی‌بدیلی را بدست آورده است

امام جمعه قم افزود: نظام اسلامی در طول این سال ها پیشرفت های زیادی داشته و دستاوردهای بی بدیلی را به دست آروده است، اما این مساله به معنای عدم وجود اشکال و نقطه ضعف نیست و باید در راستای حل و رفع نقاط ضعف تلاش و برنامه ریزی کرد.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن 23 مرداد سالگرد پیروزی قهرمانانه حزب الله لبنان بر رژیم صهیونیستی، این نصرت و پیروزی را یک امداد غیبی خداوندی دانست که در سایه اخلاص و ایمان محقق شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حزب الله در نبردی نابرابر شکست تلخی را بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد، این حادثه را برای همه مسلمانان و مظلومان جهان درس آموز دانست و از حزب الله خواست همچنان در مقابل توطئه های جدید اسرائیل قهرمانانه بایستد و با این رژیم مبارزه کند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه قم به تحلیل مسائل بین المللی پرداخت و با اشاره به شرایط نابسامان کشورهای غربی تصریح کرد: این روزها آمریکا دچار بحران شدید اقتصادی و کشور انگلیس نیز دچار آشوب های خیابانی شده است.

امام جمعه قم این تحولات را نتیجه تبعیض حاکمان کشور انگلستان دانست و افزود: جوانان این کشور از شمال تا جنوب و شرق تا غرب به خیابان ها آمده اند و می گویند تا آخر ایستاده ایم و پلیس و نیروهای امنیتی نیز نمی توانند جلوی آنها را بگیرند.

وی با محکوم کردن برخورد خشن پلیس این کشور با مردم، از سکوت سازمان های بین المللی در قبال این اتفاقات و برخوردهای دوگانه آنان با حوادثی از این قبیل، ابراز داشت: اگر چنانچه یک دهم این اتفاقات در یکی از کشورهای جهان سوم اتفاق افتاده بود شورای امنیت برای دفاع از حقوق بشر چندین قطعنامه صادر می کرد.

شورای امنیت مرده است

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: شورای امنیت گویی مرده است، چرا در برابر این همه ظلمی که به جوانان انگلیس وارد می شود سکوت کرده اید، جهانیان و ملت ما بدانند که اگر شورای امنیتی در غرب تشکیل شده است در راستای منافع این کشورها ایجاد شده و به فکر مردم محروم و مظلوم نیستند.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکایی ها در سایه سلاح و تسلیحات نظامی نمی توانند از جان خودشان حفاظت کنند، تصریح کرد: آمریکایی ها در افغانستان دچار کابوس وحشتناکی شده اند و نظامیان آنها کشته می شوند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وضعیت ناگوار مردم قحطی زده سومالی، خواستار کمک جامعه جهانی و مسلمانان به قحطی زدگان شد و با ناگوار توصیف کردن وضعیت مردم این کشور گفت: مردم قحطی زده سومالی حدود 10 سال است که دچار قحطی و خشکسالی شده اند اما قحطی امسال در این کشور در طول 60 سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی ابرازداشت: روزانه تعدادی از کودکان گرسنه و قحطی زده سومالی در دامان مادران یا در مسیر پیدا کردن غذا جان می دهند و متاسفانه غربی ها هم تنها نظاره گر این اتفاقات تلخ هستند.

عضو شورای عالی حوزه گفت: اگر غربی ها تصمیم گرفته بودند که سومالی را بمباران کنند ظرف 10 دقیقه این کار را می کردند، حال که مردم نیازمند کمک هستند غربی ها می گویند هنوز هماهنگی نشده است. آنها برای رسیدگی به فقرای جوامع اسلامی آمادگی لازم را ندارند ولی برای بمباران کشورهای اسلامی همیشه آماده هستند.

امام جمعه قم با اشاره به نیمه ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به تبیین ویژگی ها و مناقب آن امام همان پرداخت و حلم و بردباری و بخشش و رسیدگی به محرومان را از جلوه های بارز رفتار امام مجتبی دانست و ماه مبارک رمضان را فرصت مناسب برای کمک به محرومان ارزیابی کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری همچنین سالگرد بازگشت افتخارآفرینان و آزادگان دوران دفاع مقدس به میهن اسلامی را گرامی داشت و ملت ایران را قدردان تلاش های آنان و عنوان برجسته آزادگی را مناسب شان آنها دانست.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.