سردار نقدي درهمايش راهيان نور دانش‌آموزي:

س, 05/18/1390 - 07:45
سردار نقدي درهمايش راهيان نور دانش‌آموزي:


ايجاد روحيه ايثار و شهادت اولويت اصلي كلاس‌هاي آمادگي دفاعي باشد

 رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اهميت توجه هرچه بيشتر به كلاس درس آمادگي دفاعي دانش‌آموزان گفت: بايد ايجاد روحيه شهادت‌طلبي در بين نوجوانان اولويت اول كلاس‌ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، سردار محمدرضا نقدي، در همايش راهيان نور دانش‌آموزي كه بعدازظهر دوشنبه در سالن 5 آذر بسيج برگزار شد، با اشاره به اهميت نقش شهدا در طول تاريخ اسلام بخصوص انقلاب اسلامي، شهداي كربلا را الگويي براي شهداي 15 خرداد سال 42 دانست و افزود: شهداي انقلاب اسلامي نيز از شهداي 15 خرداد و شهداي دفاع مقدس از همين مكتب شهداي انقلاب درس گرفتند و امروز ما براي ادامه اين راه نيازمند الگوگيري از راه و مسير شهدا هستيم.

نقدي سرعت حركت انقلاب و عظمت نظام را نيازمند توجه به رفتار شهدا دانست و افزود: موضوع راهيان نور در حقيقت همان نشستن بر سر كلاس درس شهداست و ما بايد به خوبي قدر اين حركت را بدانيم.

وي با اشاره به اهميت درس آمادگي دفاعي در مدارس خاطرنشان كرد:‌سال‌هاست كه بر سر اين كلاس‌ها مسائلي مانند باز و بسته كردن اسلحه، تيراندازي و اين دست موضوعات بيشتر مورد توجه قرار مي‌گرفت و از برخي مسائل مهمتر غفلت مي‌شد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: بايد ايجاد روحيه شهادت‌طلبي، ايثار و از خودگذشتگي در اولويت اين كلاس‌ها باشد تا بتوان انسان‌هايي آماده براي دفاع پرورش داد و اين تنها با يادگيري سلاح و تاكتيك به دست نمي‌آيد.

نقدي گفت: اگر به تاريخ دفاع مقدس نگاه كنيم بزرگترين فرماندهان ما شايد تنها 15 روز آموزش ديده‌‌بودند اما روحيه و انگيزه‌شان از آنها فرماندهان بزرگ براي جبهه‌هاي جنگ ساخت.

وي ادامه داد‌: كسي كه انگيزه‌اي براي دفاع نداشته باشد هر چقدر هم به او آموزش بدهيم كاري از پيش نخواهيم برد و آنچه كه از كلاس‌ها و دروس آمادگي دفاعي انتظار مي‌رود ترويج همين فرهنگ و روحيه ايثار و شهادت است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: در اين زمينه كارهاي زيادي صورت گرفته اما بايد توجه بيشتري به آن داشته باشيم و حتي از وجود جانبازان، ايثارگران و خانواده‌هاي شهدا در اين كلاس‌ها استفاده كنيم.

نقدي همچنين در خصوص موضوع راهيان نور و اعزام كاروان‌ها به مناطق عملياتي دفاع مقدس بر توجه هرچه بيشتر به اين موضوع تاكيد كرد و افزود: كارهاي بسيار خوبي در اين زمينه صورت گرفته اما انتظار داريم شاهد اقدامات بهتري باشيم.

نقدي همچنين جوانان را مهمترين سرمايه‌هاي جمهوري اسلامي دانست و گفت:‌ نسل جوان امروز تشنه آشنايي با مفاهيم و ارزش‌هاي واقعي دفاع مقدس است و ما بايد بيشترين توجه را در اين موضوع معطوف كنيم تا بتوانيم نتيجه بهتري بگيريم.

وي در پايان ضمن تقدير از مواضع و عملكرد حميدرضا حاجي‌بابايي به عنوان وزير آموزش و پرورش گفت: امروز به واسطه عملكرد خوب ايشان موضوع راهيان نور دانش‌آموزي به خوبي برگزار مي‌شود كه وظيفه ماست تا از عملكرد وزير آموزش و پرورش تقدير كنيم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.