آیت الله مکارم شیرازی:

د, 05/17/1390 - 07:33
آیت الله مکارم شیرازی:

ماهواره ها به ابزار گسترش فساد و عامل انحراف جوانان تبدیل شده است

  حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از خانواده ها و والدین خواست مراقب استفاده فرزندان خود از ماهواره ها و شبکه ها باشند و تاکید کرد: امروز ماهواره ها به ابزاری برای گسترش فساد و عامل انحراف جوانان تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در ششمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که با موضوع بررسی تاریخ انبیای الهی و انبیای اولوالعزم در قرآن کریم با حضور روزه داران و نمازگزاران بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به آیات و روایاتی شکر نعمت های الهی را از مهم ترین آموزه های دین مبین اسلام دانست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه از دل برخی نعمت ها مصیبت عاید برخی ها و از دل مصیبت ها نعمت عاید عده ای می شود، ابراز داشت: در نعمت های بی شمار خدا نشانه هایی برای شناخت او وجود دارد که باید در آن تامل و تدبر کرد.

وی از فقر به عنوان منشأ انواع نابسامانی های اجتماعی یاد و اضافه کرد: ظرفیت بشر محدود است، گاهی که انسان به نعمتی می رسد و مقام و موقعیتی پیدا می کند مغرور می شود و این مساله در زمان ما نیز وجود دارد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: به دنبال رسیدن به موقعیت، پست و مقام، غرور افراد را فرا می گیرد و از این رو ناشکری و ناسپاسی خداوند تبارک و تعالی را می کنند.

وی اظهارداشت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم افرادی که کفران نعمت می کنند را وعده داده است که مستوجب عذاب شدید خواهند بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه انحصار طلبی بلای بسیاری از ثروت مندان است، تصریح کرد: این رذیله اخلاقی سبب می شود که انسان همه چیز را برای خودش بخواهد و راضی نباشد که دیگران از آن امکانات برخوردار باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: در آیات الهی نشانه های متعددی است برای کسانی که اهل تدبر و مطالعه باشند و از آن خسته نشوند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: باید با تامل در تاریخ و نشانه ها، از حوادثی که در گذشته رخ داده است درس عبرت و پند گرفت و شاکر نعمت های خداوند تبارک و تعالی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ماهواره به عنوان یکی از ابزار گسترش فساد در عصر کنونی یاد کرد و گفت: سایت ها، شبکه ها و ماهوار ها می توانند منشا خیر باشند و وسائل پیشرفت و تمدن واقعی را در تمام منازل وارد کنند، اما به دلیل کفران این نعمت این ابزار را به شبکه های فساد تبدیل کرده اند.

این مرجع تقلید خواستار مراقبت والدین از فرزندان در خصوص استفاده از این ابزار شد و تاکید کرد: ماهواره در هر خانه ای که وارد شده است به دنبال آن جوانان و فرزندان آنها منحرف شده اند و مشکلات خانوادگی بسیاری نیز بوجود آمده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.