اقدامی ابتکاری از سوی شهرداری تهران

ی, 05/16/1390 - 07:30
اقدامی ابتکاری از سوی شهرداری تهران

  استقرار روحانیون در ایستگاه های مترو تهران
  رئيس شوراي فرهنگي شركت بهره برداري مترو تهران، از استقرار روحانیون و طلاب جوان در ايستگاه های مترو برای بیان احکام شرعی در ماه مبارک رمضان و نیز پاسخ به سئوالات دینی مردم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام سیدمحمد حسینی با اعلام اینکه تاکنون شوراي فرهنگي در شركت بهره برداري مترو وجود نداشته است، گفت: البته كارهاي فرهنگي خوبي در گذشته انجام شده است، که با ایجاد پایلوت برای چند ایستگاه جهت استقرار روحانیون، کارهای فرهنگی در مترو غنی‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدا كارگروه هايي تشكيل داديم تا امكانات و فضاهای مترو را بررسی کنند، افزود: متاسفانه در جامعه ما بحث فرهنگ يا نمايشگاه كتاب كه به وجود مي آيد، مي گويند بر روی يك میز پارچه اي بيندازيم و با گذاشتن چند كتاب، نمايشگاه كتاب برگزار کنیم .

حجت الاسلام حسینی با بیان  اینکه در ايستگاه هاي مترو برای كارهاي فرهنگي باید از ايده هاي نو استفاده مي كرديم، اظهار داشت: يكي از كارهايي كه براي ماه رمضان پيش بيني كرديم، برگزاری 3 نمايشگاه قرآنی با برند بصيرت قرآني است که در 3 ايستگاه مهم مصلي ، شهيد بهشتي و حضرت ولي عصر‌(عج) به صورت حجمي كليد خورده و هشتم ماه مبارك رمضان افتتاح مي شود.

رئيس شوراي فرهنگي شركت بهره برداري مترو تهران، مساله دومی که خيلي بازتاب داشته را بحث استقرار طلاب جوان در ايستگاه های مترو اعلام کرد و گفت: برای این مهم  به صورت پايلوت چند ايستگاه را در نظر گرفتيم .

وی با اعلام اینکه طبق آماري كه روابط عمومي استخراج كرده، در ماه‌هاي ارديبهشت، خرداد و تير، 29 درصد استفاده كنندگان از مترو، دانشجو بوده اند، گفت: دانشجویان اهل علم و جزو اقشار پرسشگر جامعه ما هستند. در نتیجه در ایستگاههای مترو از طلابي استفاده كرديم که جوانان به ایشان اقبال داشته و پاسخ سئوالات خود را بگیرند.

حجت الاسلام حسینی گفت: برای تاثیرگذاری حضور معنوی و فرهنگی روحانیون در فضای مترو حتي بر روي رنگ عبا و قبای طلاب حاضر در ایستگاهها، كار كارشناسي كرديم.

وی با تاکید بر اینکه اين روحانیون نسبت به مباحث روانشناسی نیز اشراف دارند، گفت: برای ایجاد جذابیت مباحث مطرح شده در محل استقرار روحانیون، نمايشگاه كتاب را هم در نظر گرفته ايم و طلاب ميتوانند متناسب با سوال مخاطبان، چندين كتاب را نيز معرفي كنند.

رئيس شوراي فرهنگي شركت بهره برداري مترو تهران، اضافه کرد تيم هايي را در نظر گرفتيم تا شیوه انتقال مطالب توسط روحانیون و نیز تاثیرگذاری آن بر قشر جوان جامعه را بررسی کنند که گزارش‌های رسیده حاکی از تاثیر فوق‌العاده گفتار و کردار روحانیون در اقشار مختلف مردم می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه اين طرح آزمايشي است، خاطر نشان کرد: در صورت نیاز، بعد از ماه مبارك رمضان آن را به صورت ثابت و گسترده در تمامی ایستگاه‌های مترو اجرا مي‌كنيم .

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه آمارها نشان مي دهد، افراد صاحب نظر و فرهيخته، بسيار از مترو استفاده مي كنند، گفت: افراد فرهیخته از مترو شناخت كافي دارند و مترو را يك حمل و نقل روان ميدانند، لذا از اين افراد

مي خواهيم كه نظرات خود را در مورد تاثیرات حضور طلاب در ایستگاههای مترو بيان كنند.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.