هشدار شدید آیت الله مکارم شیرازی به سران برخی کشورهای عرب؛

ی, 05/16/1390 - 07:21
هشدار شدید آیت الله مکارم شیرازی به سران برخی کشورهای عرب؛

به روزی فکر کنید که مانند فرعون مصر در قفس آهنین محاکمه شوید
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با محکوم کردن ساخت سریالی توهین آمیز در خصوص امام حسن و امام حسین(ع) تاکید کرد: آن دسته از مسؤولان کشورهاى اسلامى که به این موضوع دامن مى‌زنند باید درباره روزى فکر کنند که آنها را مانند فرعون مصر در قفس آهنین به پاى میز محاکمه خواهند آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، به بررسی تاریخ انبیای الهی و انبیای اولوالعزم در قرآن کریم پرداخت.

این مرجع تقلید از حضرت نوح به عنوان شیخ الانبیا یاد و با اشاره به امتیازات و ویژگی هایی که خداوند در قرآن کریم برای این پیامبر اولوالعزم بیان کرده است، ابراز داشت: یکی دیگر از ویژگی های حضرت نوح(ع) این بود که ایشان عبد شکور خدا بود و آیه سوم سوره شریفه اسراء به این مساله اشاره دارد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: در تفاسیر متعدد آمده است که هر نعمتی که به نوح نبی می رسید شکر آن را به جا می آورد، اما شکرگزاری او تنها شکر لفظی نبود.

وی با بیان اینکه شکر سه قسم دارد، تصریح کرد: شکر قلبی آن است که انسان در دل از خدا ممنون و شاکر باشد، شکر زبانی نیز این است که انسان در لفظ و زبان شکر خداوند تبارک و تعالی را به جا آورد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: اما اینکه انسان نعمت های خدا را در مسیری صرف کند که رضای او در آن است، مهم ترین نوع شکر است و به آن شکر عملی گفته می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: همه باید کاری کنیم که شکر نعمت های خدا را به صورت عملی به جای آوریم و از تک تک لحظات عمرمان برای تقرب به درگاه خداوند تبارک و تعالی استفاده کنیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت نوح(ع) تمام عمر شریف خود را صرف هدایت مردم و جامعه کرد و می خواست بعد از 950 سال نیز این کار را ادامه دهد که از جانب خدا خطاب آمد که بس است دیگر اثر ندارد.

وی با بیان اینکه افراد شکرگزار کم هستند، تصریح کرد: انسان در برابر تمامی نعمت هایی که خداوند تبارک و تعالی به او داده مسؤول است و باید افزون بر شکرگزاری لسانی، به صورت عملی نیز شاکر نعمت های حق تعالی باشد.

مفسر برجسته قرآن کریم توفیق شکرگزاری خداوند تبارک و تعالی را نعمتی دیگر ذکر و اضافه کرد: انسان به هر میزان که شاکر باشد باز هم نعمت های دیگری عاید او شده است و باید قدر این توفیقات را بداند.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، خداوند تبارک و تعالی را بی نیاز از شکر انسان دانست و اظهار داشت: کسی که شاکر نعمت های خدا است به نفع خودش دارد شکر می کند و چیزی بر عظمت خداوند تبارک و تعالی اضافه نمی شود چرا که او غنی بالذات است و شکرگزاری و کفران بندگان تاثیری در عظمت خداوند ندارد.

این مفسر قرآن کریم ابراز داشت: در حال حاضر زرادخانه های دنیا پر از بمب های اتمی است که مربوط به ابرقدرت های جهانی است که این مساله به این دلیل است که قدر نعمت های خدا را ندانسته اند و اینها وبال گردن شان شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به والدین و خانواده ها تصریح کرد: خود و فرزندان تان را به شکرگزاری در قبال نعمت های بیشمار خدواند تبارک و تعالی ملتزم بدانید و همواره در اعمال و رفتارتان به رضایت او فکر کنید.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن پخش سریال توهین آمیز عربی، گفت: جمعى از مسؤولان کویتى با همکارى بعضى از شاهزادگان سعودى و احتمالا یک رشته عوامل غربى ضداسلام دست به دست هم داده و سریالى بسیار توهین‌آمیز و نفاق‌انگیز ساخته و در کشورهاى مختلف اسلامى به نمایش گذارده‌اند که ثمره‌اى جز ایجاد نفاق در میان مذاهب اسلامى و اهانت به مقدسات نداشته و ندارد و بارها به آنها تذکر داده شده ولى همچنان به کار خود ادامه مى‌دهند.

این مرجع تقلید ادامه داد: این سریال از یک سو چهره امامین همامین امام حسن مجتبى و امام حسین سیدالشهدا (ع) را به وسیله دو نفر بازیگر معلوم‌الحال به نمایش گذارده‌اند که این توهینى است عظیم و نابخشودنى نسبت به عترت پیغمبر اکرم (ص) که حتى فقهاى بزرگ الازهر که حرف اول را در جامعه اهل سنت مى‌زنند آن را مؤکدآ تحریم کرده و دستور دادند جلوی آن گرفته شود، اما فتنه‌گران بى‌اعتنا به این مسائل به کار خود ادامه مى‌دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: از سوى دیگر سعى کرده‌اند با تحریف آشکار تاریخ اسلام یک فرد موهوم و خیالى به نام عبدالله بن سبأ درست کرده و همه گناهان را به گردن او انداخته و بنى‌امیه را از آن همه جنایات تبرئه کرده و افسانه‌هاى دروغینى از این طریق درباره شیعه درست کنند و کسى را که شمشیر به روى امام وقت خود کشید و ده‌ها هزار نفر را به کشتن داد و اصرار بر لعن امیرمؤمنان(ع) بر فراز منابر داشت و این سنت ژست 70 سال ادامه یافت.

این مرجع تقلید ادامه داد: در این سریال از سویی دیگر اهانت بزرگ دیگرى به امام حسن مجتبى (ع) روا داشته و صلح این امام همام را نشانه عدم توانایى بر اداره حکومت بدانند و از این طریق ضربه دیگرى بر عترت پیامبر اسلام(ص) بزنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با محکوم کردن این جسارت و گستاخی ابراز داشت: کسانى که بار این گناهان بزرگ را بر دوش مى‌کشند بدانند علاوه بر ایجاد فتنه مذهبى در جهان اسلام که خواسته قطعى دولت‌هاى جنایتکار غربى و صهیونیست‌هاست، دشمنى و نفرت صدها میلیون شیعه جهان و محبان اهل‌بیت را در سراسر دنیا براى خود مى‌خرند.

وی ابراز داشت: آن دسته از مسؤولان کشورهاى اسلامى که به این موضوع دامن مى‌زنند باید درباره روزى فکر کنند که آنها را مانند فرعون مصر در قفس آهنین به پاى میز محاکمه خواهند آورد.

حاضران در جلسه تفسیر حضرت آیت الله مکارم شیرازی سخنان وی را با گفتن جمله مرجع تقلید ما تشکر تشکر و مرگ بر منافق مزدور تایید و از موضع گیری این مرجع تقلید تجلیل کردند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم همه مسلمانان از خواب غفلت بیدار شوند و خداوند تبارک و تعالی دست های تفرقه افکن را از میان کشورهای اسلامی و بلاد اسلامی قطع کند و دشمنان اهل بیت رسوا گردند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.