امام جمعه قم:

ش, 05/15/1390 - 07:23
امام جمعه قم:

محاکمه خفت بار فرعون مصر نتیجه مقاومت مردم این کشور است

  امام جمعه قم با تأکید بر این که قفس‌های آهنین همراه با طناب دار در انتظار حکام دیکتاتور منطقه است، محاکمه خفت بار حسنی مبارک فرعون مصر را نتیجه صبر و استقامت مردم این کشور دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نخستین هفته نماز جمعه قم در ماه مبارک رمضان، با تبریک حلول و فرا رسیدن این ماه پربرکت، بر ضرورت بهره گیری از فرصت مناسب این ماه جهت تقرب به درگاه ذات اقدس اله تاکید کرد.

وی با اشاره به اعمال وارده در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: باید تلاش کنیم از لحظه لحظه ماه مبارک رمضان به نحو مطلوب و شایسته استفاده کرده و به گونه ای رفتار کنیم که تمام اعضا و جوارح ما روزه باشد.

تولیت آستانه مقدسه با اشاره به فلسفه روزه گرفتن، تاکید کرد: روزه سبب تقویت اراده دینی انسان می‌شود و از این رو در ماه مبارک رمضان آمار ناهنجاری ها و جرائم کاهش چشمگیری پیدا می کند.

خطیب جمعه قم تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان را از جمله اعمال وارده در این ماه دانست و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع قاریان، حافظان و اساتید قرآنی تاکید کرد: ایشان در این دیدار تاکید کردند که قرآن تامین کننده همه نیازهای بشر و راهنمای سعادت اخروی و دنیوی انسان است.

وی در ادامه تاکید کرد: روزه داران و مؤمنان بایستی در این ماه پرفیض و برکت ‌به یاد محرومان و مستضعفان باشند و کمک های نقدی و غیر نقدی خود را جهت اطعام نیازمندان و کمک به آنها در اختیار نهادهایی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به شروع محاکمه حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر، ابراز داشت: در پی مجاهدت‌های مردم مصر دیکتاتور سرزمین فراعنه در حالتی خفت بار و ذلت آمیز در قفس پای میز محاکمه کشانده شد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه این نتیجه و دستاورد به آسانی به دست نیامده است، اضافه کرد: برخی از سران مرتجع منطقه حاضر شدند میلیون‌ها دلار به سران نهضت‌های مردمی در مصر پرداخت کنند تا این محاکمه انجام نشود چون آبروی آنها می‌رفت اما صبر و پایداری و اسلام خواهی مردم مصر مانع از وقوع چنین اتقاقی شد.

امام جمعه قم با بیان اینکه حکام دیکتاتور منطقه و دولتمردانی که دست به دست رژیم صهیونیستی دادند باید بدانند قفس‌های آهنین همراه با طناب دار و خشم مردم در انتظار آنها است، تاکید کرد: برخی از سران منطقه ابلهانه تلاش می کنند که از پنجه خشم و قدرت الهی فرار کنند.

وی افزود: احضار حسنی مبارک فرعون مصر با وضعیت خفت بار در قفس آهنی نتیجه صبر مردم این کشور است و به مردم این کشور نشان داد که اگر مقاوم باشند پیروزی هایی دیگری نیز در انتظارشان خواهد بود.

امام جمعه قم همچنین فرا رسیدن 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار را به اصحاب و اهالی رسانه تبریک گفت و ضمن آرزوی توفیق برای آنان، تلاش های دست اندرکاران و اهالی رسانه را ستایش کرد.

خطیب جمعه قم با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه(س) به تبیین شخصیت آن بانوی بزرگوار پرداخت و گفت: حضرت خدیجه همسر مکرمه حضرت محمد(ص) همه ثروت و دارایی خود را در اختیار پیامبر گرامی اسلام گذاشت.

تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت در بخش دیگری از سخنان خود به توصیف ویژگی های منافقان پرداخت و ابرازداشت: از میان انسان‌هایی که با ما دشمنی می‌کنند دشمنی خطرناک‌تر از منافقان وجود ندارد چرا که منافق با لباس دوستی به میدان می آید، اما در باطن دشمن است.

خطیب جمعه قم تاکید کرد: ضعیف ‌ترین دشمنان ما کسانی هستند که عداوت و دشمنی‌شان را آشکار می‌کنند و سخت‌ترین دشمنان درونی انسان نیز هوای نفس اوست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: شیطان، کفار و یهودی‌ها از مصادیق دشمن هستند و در قرآن کریم نیز بیش از سیصد آیه به شگردهای منافقان و بیان حالات آنان اشاره کرده است.

وی همچنین در پایان با اشاره به 10 مرداد آغاز هفته جهانی ترویج تغذیه با شیر مادر گفت: باید در جهت ترویج فرهنگ استفاده از شیر مادر برای نوزدان فرهنگ سازی و سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.