آیت الله العظمی مظاهری:

پ, 05/13/1390 - 08:02
آیت الله العظمی مظاهری:

 با وجود ماهواره جامعه روی سعادت نخواهد دید
  حضرت آیت‌الله مظاهری تنها راه نجات بشریت از گمراهی را بازگشت به دین و ارزش‌ها دانسته و گفتند: تا مدارس و دانشگاه اسلامی نشود و مردم به جای انس با قرآن و دعا با ماهواره و فیلم‌های مبتذل مانوس باشند بشریت روی سعادت نخواهد دید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از مرکز خبر حوزه، معظم له طی سخنانی  که هر روز با عنوان «فضيلت‌هاي فراموش شده» در مسجد حکيم اصفهان برگزار مي‌گردد، از دين‌داري به عنوان اوّلين فضيلت فراموش شدۀ جامعۀ کنوني ياد کرده و گفتند:دين، از سه بخش اساسي اعتقادات، اخلاق و احکام عملي تشکيل شده و مسلمان واقعي کسي است که از نظر اعتقاد، شعار و عمل، تقيّد به دين و ديانت داشته باشد.

ایشان افزودند: اگرچه دين‌داري بسياري از مردم از حيث عقيده و شعار مورد هجوم واقع شده و رو به سستي مي‌رود، اما آنچه توجه جدي مي‌طلبد اين است که تقيّد عملي به دين و عمل بر طبق موازين شرع مقدّس، امروزه به فراموشي سپرده شده و در بين مردم بسيار کمرنگ است.

*دین موثرترین عامل کنترل غرائز انسان

 حضرت آيت‌الله مظاهري در ادامه ضمن بازگويي عوامل کنترل غرائز و تأثير فراوان آن عوامل در تربيت و پيشرفت معنوي آدميان، از دين به عنوان برترين و مؤثرترين عامل کنترل غرائز انسان نام برده و خاطرنشان کردند:عواملي نظير عقل، علم، قانون، تربيت و نظارت ملّي، در کنترل غرائز انسان بسيار تأثير دارند، اما مهم‌ترين عامل کنترل انسان که در هنگام طوفان غرائز و بحران رذائل اخلاقي، قدرت مهار بُعد حيواني انسان و کنترل آن و نيز تقويت جنبۀ انساني را دارد، دين است.

ايشان تاکید کردند: در اين خصوص قاطعانه مي‌توان گفت که اگر همۀ غرائز انسان، طوفاني شود و او را با بحران اخلاق مواجه نمايد، در صورت دين‌داري و پايبندي عميق به دين، مي‌تواند آن غرائز را کنترل کرده و طوفان به وجود آمده را مهار نمايد.

معظم له با اشاره به فساد اخلاقي حاکم بر جامعه و جوانان، رواج مفاسد اخلاقي را ناشي از کمرنگ شدن دين‌داري در جامعه دانسته و ابراز داشتند:امروزه، دين‌داري در بين جوانان تضعيف شده و ضعف ايمان، آنان را از  انجام «عمل صالح» که مورد تأکيد فراوان قرآن کريم واقع شده است، باز مي‌دارد و تا وقتي دين و ايمان جوانان اصلاح نشود، نمي‌توان از آنان توقّع هدايت و حرکت در راه مستقيم داشت.

*به جای قرآن با ماهواره مأنوس نشوید

ایشان همچنین ضمن تشريح گوشه‌هايي از مظاهر بي‌تفاوتي اجتماع نسبت به دين و ديانت، تنها راه نجات بشريّت از ضلالت و گمراهي را بازگشت به دين برشمرده و افزودند:تا وقتي که مدارس و دانشگاه‌ها به معناي واقعي، اسلامي نشود، تا وقتي که نماز و ساير ارزش‌هاي معنوي در جامعه احيا نشود، تا وقتي که مردم به جاي انس با قرآن و دعا، با ماهواره و فيلم‌هاي مبتذل مأنوس باشند و تا وقتي که جوانان از مسجد، روحانيّت و مجالس مذهبي گريزان باشند، جامعه دين‌دار نشده و روي سعادت را نخواهد ديد.

حضرت آيت‌الله مظاهري در خاتمه با اشاره به رواج شبهات ديني در عصر حاضر و هجمه‌هاي اعتقادي دشمنان دين به جوانان شيعه، ضرورت اهتمام والدين به تربيت ديني فرزندان را يادآور شده و اظهار داشتند:امروزه جوانان در معرض جنگ نرم عقيدتي هستند و دشمنان با ابزارهاي مختلف به تضعيف اعتقادات آنان مي‌پردازند. بنابراين اهتمام بيش از پيش والدين به تربيت ديني فرزندان و سوق دادن آنان به سوي اخلاق، فضائل اخلاقي و ارزش‌هاي انساني، ضروري به نظر مي‌رسد.
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.