عضو شورای عالی حوزه

چ, 05/12/1390 - 08:53
عضو شورای عالی حوزه

  ارتباط سازمانی میان حوزه و صدا و سیما برقرار شود
  باید بین حوزه به عنوان تولیدکننده علوم دینی و صدا و سیما به عنوان منتشرکننده این علوم، تعامل و ارتباطی سازمانی برقرار شود تا بتوانیم شاهد تولید برنامه­های فاخر باشیم.

آیت­الله سید احمد خاتمی، در حاشیه بازدید از بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، با اشاره به این­ که حوزه علمیه، نهادی است که اصالتا وظیفه آن فعالیت قرآنی است، اظهار داشت: طی سالیان اخیر به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد نشاط بسیاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی در حوزه علمیه بودیم که نظیر آن شکل­گیری دروس متعدد قرآنی، پژوهش­های گسترده و رشته تخصصی قرآن و راه­اندازی مراکز قرآنی بوده است.

این عضو خبرگان رهبری در ادامه بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم را شایسته تقدیر دانسته و ابراز داشت: هنگام بازدید از این غرفه­ها، شاهد ابتکارات بسیاری بودیم اما برخی از مسئولین از کمبود مکان گلایه داشتند که امیدوارم با توسعه بیشتر بخش حوزوی این نمایشگاه، جویندگان و تشنگان معارف الهی بتوانند بهره بیشتری از این بخش برده و این مشکلات رفع شود.

*جایگاه شایسته­ای برای قرآن در طرح جامع آموزش شورای عالی حوزه تعریف شده است

امام جمعه موقت تهران به طرح جامع آموزش شورای عالی حوزه اشاره کرد و یادآور شد: شورای عالی حوزه نقش سیاست­گذاری را به عهده دارد لذا ما در این شورا به دنبال طرح جامع آموزش هستیم و قطعا در این طرح، جایگاه ویژه و شایسته­ای برای قرآن تعریف خواهد شد.

این عضو شورای عالی حوزه در ادامه صدا و سیما را یکی از تأثیرگذاران اصلی در فرهنگ مردم دانست و تصریح کرد: علیرغم تخریب­های فراوانی که نسبت به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی می­شود؛ اما این رسانه همچنان از جمله تأثیرگذاران اصلی در فرهنگ مردم به شمار می­رود که باید برنامه­ریزی­های مناسبی در این زمینه انجام گیرد.

آیت­الله خاتمی با تأکید بر حضور فعال حوزه در بخش­های دینی صدا و سیما اذعان داشت: صدا و سیما انگیزه کارهای دینی فاخر را دارد و در ماه مبارک رمضان گذشته نیز این انگیزه را با برنامه­های خوب خود نشان داده است، اما حوزه باید در بخش­های دینی صدا و سیما حضور داشته باشد، اگر حوزه آغوش خود را باز کند، مسئولین از آنها استقبال می­کنند.

*تعامل بین دو نهاد حوزه و صدا و سیما ضروری است

عضو خبرگان رهبری تعامل بین دو نهاد حوزه و صدا و سیما را ضروری دانست و گفت: باید بین نهاد حوزه به عنوان تولیدکننده علم دینی و صدا و سیما به عنوان منتشرکننده این علوم، تعامل و ارتباطی سازمانی برقرار شود تا بتوانیم شاهد تولید برنامه­های فاخر دینی باشیم.

امام جمعه موقت تهران در بخش پایانی سخنان خود جذابیت کیفی بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین­المللی قرآن کریم را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: مسئولین بخش حوزوی تمام توانشان را برای جذابیت غرفه­ها به کار بسته­اند و جای تقدیر و تشکر از آنها دارد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.