رمضان در جهان؛ هندوستان

چ, 05/12/1390 - 08:22
رمضان در جهان؛ هندوستان

ختم قرآن در مساجد و مدارس ديني هند در ماه مبارك رمضان
 مردان مسلمان هندي در ماه رمضان كلاس‌هاي قرآن مساجد را به صورت منظم برگزار مي‌كنند، اما زنان مسلمان در هند به مسجد نمي‌روند و با حضور در مدارس ديني قرآن را ختم مي‌كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، مسلمانان هند روز سه‌شنبه 11 مرداد را نخستين روز ماه مبارك رمضان اعلام كردند و با حضور در مساجد اين كشور، حلول ماه مبارك رمضان را به يكديگر تبريك گفتند.
هر ساله مسلمانان هند در شهرهاي حيدر آباد، دهلي، پونا، بمبيي، با تزئين و آذين‌بندي مساجد به استقبال از اين ماه الهي مي‌روند.
مردان در اين ماه كلاس‌هاي قرآني را به صورت منظم برگزار كرده و به بحث و بررسي علوم ديني و اسلامي در مساجد مي‌پردازند، اما زنان مسلمان در هند به مسجد نمي‌روند و با حضور در مدارس ديني قرآن را ختم مي‌كنند.
رستوران‌هاي اسلامي هند در اين ماه مبارك كاملاً بسته است و رسانه‌هاي اسلامي هند نيز به نحو خاصي به پوشش خبري اين ماه مي‌پردازند.
سفره‌هاي افطار و سحر مسلمانان هند با غذاهاي خاصي به نام «قنج» همراه است كه از برنج، گوشت، عدس و مواد ديگر تهيه مي‌شود كه موقع افطار آن را مي‌خورند.
حدود 14درصد مردم هند مسلمان هستند كه بيشتر آنها در شمال اين كشور سكونت دارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.