آیت الله طبرسی:

س, 05/11/1390 - 07:53
آیت الله طبرسی:

حفظ حرمت ماه مبارک رمضان یک تکلیف شرعی است

نماینده ولی فقیه در مازندران روزه خواری علنی را دهن کجی به احکام دین مبین اسلام دانست و گفت: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان یک تکلیف شرعی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه درمازندران در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در ساری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: برنامه‌هایی که در این ماه پرفیض و برکت تدارک دیده شده باید به گونه ای باشد که موجب نشاط و معنویت روحی مردم را فراهم کند.

امام جمعه ساری ماه مبارک رمضان را ماه نزول قرآن و ماه میهمانی خداوند دانست و با تأکید براین که هیچ یک از ماه های سال به اندازه ماه مبارک رمضان با برکت نیست، ادامه داد: خوشبختانه ملت ایران اسلامی نیز در این ماه پرفیض با حضور در سطح مساجد و تکایا از معنویت این ماه بهره مند می شوند.

وی به نقش مهم صدا و سیما در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که رسانه ملی باید برنامه های خود را به گونه تنظیم کند که که مردم از رفتن به مساجد باز نمانند، خاطرنشان کرد: مساجد بهترین پایگاه برای تقویت معنویت است، باید زمینه‌ای فراهم شود تا در ماه مبارک رمضان مردم به ویژه نسل جوان نهایت استفاده را از مساجد و برنامه های دینی و فرهنگی آن ببرند.

آیت الله طبرسی با تأکید برفراهم کردن زمینه ای برای جذب جوانان در سطح مساجد، گفت: برنامه های دینی و فرهنگی مساجد باید به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شود که یک جوان و یا نوجوان با علاقه وارد مسجد شود.

امام جمعه ساری به نقش روحانیت و امام جماعت مساجد در جذب نسل جوان به مسجد اشاره کرد و با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد است، ادامه داد: امام جماعت مسجد باید با تقویت ارتباط خود با با نسل جوان زمینه ایجاد یک دوستی عمیق را فراهم کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به توریستی بودن استان و حضور گردشگران در همه فصول سال به ویژه ماه مبارک رمضان در این استان، گفت: مسافران باید حرمت این ماه را نگهدارند.

وی روزه خواری علنی را بی اعتنایی به دستوارات الهی دانست و تصریح کرد: نباید با روزه خواری حرمت این ماه مبارک را زیر سؤال برد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، روزه خواری علنی را دهن کجی به احکام دین مبین اسلام دانست و با بیان این که این عمل غیر دینی بسیار ناپسند است، بیان داشت: نیروی انتظامی باید با کسانی که در ملأ عام اقدام به روزه خواری می کنند برخورد جدی و قاونی داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان در شهرهای استان خبر داد و گفت: این گونه رخدادها باید در اولویت امور فرهنگی قرار بگیرد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.