تاکید امام جمعه قم بر ترویج فرهنگ تذکر لسانی و مبارزه با منکرات

س, 05/11/1390 - 07:46
تاکید امام جمعه قم بر ترویج فرهنگ تذکر لسانی و مبارزه با منکرات

 امام جمعه قم عملی‌شدن فرهنگ تذکر لسانی و برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با منکرات را دو راهکار اساسی برای مقابله با ناهنجاری‌ها برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی یکشنبه شب در هم‌اندیشی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: مردم مومن و باغیرت که تحمل مشاهده منکرات را ندارند باید فرهنگ تذکر لسانی را فراگیر و عملی کنند و از آن طرف نیروی انتظامی و دستگاه قضایی هم باید به مطالبات مردم در خصوص برخورد با هنجارشکنان پاسخ دهد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: این دو مسئله باید در کنار هم باشند تا شاهد توفیقات روزافزون در مقابله با منکرات باشیم والا اگر مردم نسبت به وظایف دینی خود کوتاهی کنند و یا نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نسبت به مطالبات به‌حق مردم مومن بی‌اعتنایی کنند، به هیچ وجه معضلات منکراتی برطرف نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: مردم چشم امید به نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دارند که با هنجارشکنان به شدت برخورد کنند و مسئولان انتظامی و قضایی هم انتظار دارند که مردم با دیدن منکرات بی‌تفاوت نباشند و تذکر دهند.

امام جمعه قم تاکید کرد: هر کس جلوی دزدان فرهنگ و اعتقادات و نفوذی‌ها را نگیرد و گام‌های آنها برداشته شود، چه بسا زمینه ارتکاب گناه و فساد در جامعه فراهم می‌شود و اگر خدای نکرده این طور شود جامعه روی خوش را نخواهد دید.

وی یادآور شد: اینکه جامعه ما در برابر بدی‌ها و منکرات واکنش نشان می‌دهد نشان‌دهنده سلامت جامعه است، وگرنه جامعه‌ای که سالم نباشد در برابر منکرات واکنش نشان نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بعضی‌ها نسبت به منکرات و مفاسد دید ساده‌انگارانه دارند که این نوع نگاه آنها برخاسته از عدم آگاهی آنها به عمق خطرات است، والا اینها اهل این نیستند که به فساد و منکرات راضی باشند.

وی با ذکر نمونه‌هایی از اظهارات این قبیل افراد، اظهار داشت: به عنوان مثال این افراد می‌گویند آیا همه مشکلات جامعه مربوط به چند مفسد می‌شود یا همه مشکلات مملکت به آرایش جوانان است؟ که این نوع نگاه، نگاه ساده‌انگارانه به منکرات است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم بیان داشت: همان گونه که انسان برای رسیدن به درجات عالیه و مراتب والا حد ندارد، شیطان هم مسیرهای سقوط ایجاد کرده که حد ندارد

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.