در مراسم استقبال از ماه مبارك رمضان عنوان شد؛

د, 05/10/1390 - 07:52
در مراسم استقبال از ماه مبارك رمضان عنوان شد؛

علوي: كمك به مستمندان از فرايض مؤكد اسلام در ماه مهماني خداست
 عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: رأفت و توجه به ايتام، كمك به محرومان و گره‌گشايي از مشكلات مردم از جمله مواردي است كه دين مبين اسلام تأكيد زيادي بر ‌آن‌ها دارد و در ماه مبارك رمضان بايد اهتمام بيشتري بر انجام اين فرايض داشته باشيم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، مراسم استقبال از ماه مبارك رمضان با عنوان «ميهماني خدا» شب گذشته با حضور آيت‌الله «سيد‌محمود علوي» عضو مجلس خبرگان رهبري، «زهره الهيان» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران و جمعي از قاريان بين‌المللي و خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) در برج ميلاد برگزار شد.
آيت‌الله علوي عضو مجلس خبرگان رهبري در اين مراسم به آغاز ماه مبارك رمضان و تجلي روح در اين ماه اشاره كرد و اظهار داشت: رأفت و توجه به ايتام، كمك به محرومان، احترام به پدر و مادر و گره‌گشايي از مشكلات مردم از جمله مواردي است كه دين مبين اسلام تأكيد زيادي بر اينها داشته و در ماه مبارك رمضان بايد اهتمام بيشتري بري انجام اين فرايض داشته باشيم.
وي ادامه داد: مولاي متقيان حضرت علي (ع) در روزهاي پاياني عمر پربركت خويش تمام مردم را به امر مهم كمك به يتيمان و كشيدن دست نوازش بر سر آنها سفارش كردند كه اهميت اين موضوع را نشان مي‌دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان كرد: مهرباني و اطعام يتيمان دل انسان را نرم مي‌كند و انسان را به حوائجش مي‌رساند؛ به بركت انقلاب اسلامي كميته امام خميني (ره) با هدف كمك به محرومان و ايتام تشكيل شد و تا امروز اين كميته در اين راستا گام‌هاي مؤثري برداشته است.

* حاشيه‌هاي مراسم

ـ اين مراسم ساعت 19 در محل برگزاري همايش‌هاي برج ميلاد و به گفته برخي اعضاي جمعيت فرزندان شاهد وايثارگران نو انديش كه از متوليان اين برنامه بودند، آماده ميزباني از 500 نفر بودند درحالي كه نزديك به يك‌هزار نفر كارت ورود به محل برگزاري همايش دريافت كرده بودند.
ـ به نظر مي‌رسيد در برگزاري اين مراسم هدف مشخصي در نظر گرفته نشده بود؛ حال آنكه از شعار «اصلاح الگوي مصرف» تنها دو سال مي‌گذرد و متوليان ايثارگر اين مراسم بايد قدري بيشتر در هدف‌گذاري برپايي همايش‌ خود ‌توجه مي‌كردند. بي تدبيري و بي‌نظمي در اجراي برنامه موجب نارضايتي برخي ايثارگران مدعو نيز شده بود.
ـ هنگام اذان مغرب در برنامه‌اي كه به مناسبت استقبال از ماه مبارك رمضان برگزار شده به جاي اقامه نماز اول وقت در بام تهران، مراسم آتش‌بازي و نورافشاني برگزار شد!
ـدر ابتدا نيز قرار بود مهمانان پس از برگزاي برنامه كه تا پيش از اذان مغرب طول كشيد، از برج ميلاد بازديد كنند كه مأموران برج اعلام كردند، ساعت سرويس‌دهي بازديد تمام شده است.
به گزارش توانا، به نظر مي‌رسد برنامه‌هايي كه به نام ايثار و شهادت برگزار شده و متوليان آن تشكلي از ايثارگران هستند و مهمانان مدعو نيز جمعي از ايثارگران را تشكيل مي‌دهند بايد در هدف‌گذاري و مديريت بي‌نقص باشد؛ چرا كه هر اقدام و اثر سويي در نگاه افكار عمومي به قشر گرانقدر ايثارگران تأثير گذار خواهد بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.