اخبار روزانه نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

ش, 05/08/1390 - 07:27
اخبار روزانه نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

تسخيري: گسترش بيداري اسلامي تنها با تمسك به قرآن كريم تحقق مي‌يابد
دبيركل مجمع جهاني تقريب و مذاهب اسلامي گفت: قرآن كريم بزرگترين نقش را در بيداري اسلامي ميان امت‌هاي اسلامي ايفا مي‌كند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آيت‌الله محمدعلي تسخيري در گفت‌وگو با ستاد خبري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم خاطرنشان كرد: در نظر گرفتن بخش ويژه‌اي با نام بيداري اسلامي و قرآن‌ستيزي در نمايشگاه امسال، پديده مبارك و پربركتي است كه از سوي مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد توجه قرار گرفته است.
وي با تأكيد بر پديده بيداري اسلامي در ميان ملت‌هاي منطقه افزود: اگر بتوانيم ايده‌هاي امام خميني(ره) را كه بزرگترين آن‌ها توجه به بيداري ملت‌ها براي گسترش اسلام و مقابله با ظلم و ستم بود به ساير ملت‌هاي منطقه انتقال دهيم، آن‌ها را به سوي اهداف مقدس و اجراي احكام اسلامي هدايت كرده‌ايم.
وي اظهار داشت: بايد مفاهيم قرآني و بيداري اسلامي را در بين كشورهاي تحت سلطه استبداد گسترش دهيم تا توده‌هاي مسلمان به سمت تقريب مذاهب و در نهايت به سمت وحدت اسلامي حركت كنند و قرآن در اين زمينه بزرگ‌ترين نقش را ايفا مي‌كند.

* برپايي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در سراسر كشور الگوسازي شود

بر پايه اين گزارش، لاله افتخاري، رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي نيز در خصوص سطح برپايي اين نمايشگاه در چند سال گذشته خاطرنشان كرد: در اين چند سال برگزاري نمايشگاه قرآن همراه با رشد كمي و كيفي همراه بوده است.
وي خاطرنشان كرد: پيش از اين نمايشگاه قرآن در سالن حجاب برگزار مي‌شد كه هم از لحاظ امكانات و هم از لحاظ وسعت، بسيار محدودتر بود.
رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي در پايان تصريح كرد: هم‌زمان با برپايي نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در تهران، مي‌‌توان در شهرستان‌ها نيز اين نمايشگاه الگوسازي شود و با برپايي آن پيش از فرا رسيدن ماه رمضان امكان بازديد شهرستان‌ها نيز بيشتر فراهم مي‌شود.

* نمايشگاه قرآن قابليت برپايي در هر فصل را دارد

ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن كريم درباره روند برپايي اين نمايشگاه اظهار كرد: به نظر من اين نمايشگاه با استقبال بسيار زيادي از طرف مردم مواجه مي‌شود.
وي گفت: نمايشگاه قرآن اين قابليت را دارد كه در هر فصل برگزار شود و مردم هم همچنان با شور و علاقه از آن استقبال خواهند كرد.
اين پژوهشگر ديني عنوان كرد: به عقيده من بخش هنري و بخش عرضه كتاب بايد از اين نمايشگاه جدا شود و در فرصت‌هاي ديگري به نمايش در آيد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.