نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ش, 05/08/1390 - 07:23
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

تلاش برای نابودی نظام اسلامی فسق آشکار است
 نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اصل ولایت فقیه مورد انکار هیچ فقیهی نیست تأکید کرد: شمشیر کشیدن روی ولایت فقیه به معنای تلاش برای نابودی نظام اسلامی و فسق بیّن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه تهران، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه ولایت معصوم(ع) و ولایت فقیه هر یک حد و مرز خاص خود را دارد اظهار داشت: ایستادگی و شمشیر کشیدن روی ولایت فقیه قطعا ایستادگی در برابر امام زمان(عج) است.

اصل ولایت فقیه مورد انکار هیچ فقیهی نیست
وی افزود: ولایت فقیه یک مساله فقهی است که در آن برخی فقها ادله ولایت فقیه را کامل و قابل دفاع می بینند و برخی دیگر آن را نقض می کنند اما این به اصطلاح مخالفت های طلبگی به معنای شمشیر کشیدن از روی عناد نیست بلکه این مسأله نیز مانند سایر مسائل فقهی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. ضمن اینکه اصل ولایت فقیه مورد انکار هیچ فقیهی نیست و به تعبیر صاحب جواهر، حتی آن ها که ادله ولایت فقیه را نقض می کنند به صراحت می گویند اگر در جایی حکومت دینی تشکیل شد باید آن را تقویت کرد و تضعیف حکومت اسلامی عین فساد می دانند.

تلاش برای نابودی نظام اسلامی فسق آشکار است
آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه شمشیر کشیدن روی ولایت فقیه به معنای تلاش برای نابودی نظام اسلامی و فسق بیّن است تصریح کرد: در جایی که یک حکومت دینی شکل گرفته کسانی وارد می شوند تا آن را بشکنند این حرام بیّن و همان کاری است که سران فتنه 88 کردند و همچنان نیز ادامه دارد، نشانه تداومش هم این است که هفته گذشته نوه رضاخان اعلام کرد ما با سران فتنه به یک مسیر رسیده ایم یعنی همه رسیده ایم به اینکه به نظام اسلامی آسیب برسانیم.

وی این تحلیل سران فتنه را تحلیلی آشفته خواند و افزود: این نظام شجره طیبه است و ریشه در عمق جان ها دارد.

امام جمعه تهران، هدف از راه اندازی روزافزون شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را مقابله با نظام دانست و گفت: اروپا، امریکا، صهیونیست ها، منافقین و استحاله شده های ضد قرآن و ضد امام زمان(عج) همه به وحدت رسیده اند ولی با این همه نتوانسته و نخواهند توانست کمترین آسیبی به نظام وارد کنند چون این نظام دینی و الهی است و دست خدا و عنایات الهی با اوست.

ادعای وجود دو ظهور، گمراهی محض است
عضو خبرگان رهبری با اشاره به نامه امام زمان(عج) به آخرین نایب خاصش بیان داشت: از این نامه استفاده می شود که تنها یک غیبت کبری و یک ظهور داریم نه دو ظهور صغری و کبری؛ پشت این ادعا یک جریان انحرافی نهفته است و مدرن ترین شیوه مخالفت با ولایت فقیه است. این ها معتقدند دوران ظهور صغری که عده خاصی می توانند به محضر امام زمان(عج) مشرف شوند گذشته است و در دوره ظهور کبری هم همه می توانند امام را ببینند و وسیله و نایب لازم نیست.

وی این ادعا را گمراهی محض و شیوه مهم رویارویی با نایب امام زمان(عج) دانست و گفت: این ادعا خلاف همه معارف روشن در باب غیبت کبری است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این بخش از نامه امام زمان(عج) که هر که ادعای دیدن مرا بکند دروغگوست، خاطرنشان کرد: در دوران غیبت کبری، کسانی که ادعای نیابت خاص داشته باشند دروغگو هستند. مراد از این عبارت، مشاهده با معرفت امام است وگرنه بسیارند کسانی که پس از مشاهده متوجه می شوند فرد مورد نظر امام زمان بوده است بنابراین مراد، انکار اصل رویت امام نیست بلکه انکار ادعای رویت است.

در غیبت کبری، مدیریت شیعه در قالب ولایت فقیه صورت می گیرد
آیت الله خاتمی ابراز داشت: ملاقات با امام زمان(عج) یک بحث کلامی است؛ گروهی معتقدند امکان دارد و گروهی می گویند امکان ندارد. اما بی تردید تقوا مهمترین شرط تشرف به حضور حضرت است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در غیبت کبری، حفظ دین است یادآور شد: در عصر غیبت کبری، مهندسی مدیریت شیعه در قالب ولایت فقیه صورت می گیرد و این قالب را علما از زمان شیخ مفید تاکنون در بیش از 1200 نقل با تعابیر مختلف ذکر کرده اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.