آیت الله کعبی:

ش, 05/08/1390 - 07:22
آیت الله کعبی:

تقریب مذاهب اسلامی راهبردی ترین نیاز امت اسلام در عصر کنونی است
ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه امروز مهم ترین نیاز امت اسلام تقویت تقریب مذاهب و حفظ وحدت امت اسلام است، از تمامی اندیشمندان و متفکران جهان اسلام خواست، مسلمانان را نسبت به نقشه ها و توطئه های دشمنان آگاه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آیت الله عباس کعبی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه در دیدار هیات مصری با شماری از اعضای این نهاد برجسته حوزوی که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به هیات مصری، حضور آنان و رایزنی و تبادل نظر نخبگان و علمای دو کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت مصر و علمای این کشور تاکید کرد: برای ما این ملاقات ها بسیار مهم و تاثیرگذار است و می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور بعد از شکل گیری مقاومت و موج بیداری اسلامی و تحولات این کشور مسلمان باشد.

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود گزارشی از فعالیت ها، پیشنیه و فلسفه تاسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارائه و نحوه انتخاب علما و مراجع تقلید و همچنین شیوه تحصیل و تدریس در حوزه های علمیه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه و مراجع تقلید به شکل آزاد و غیر مرتبط ساختاری و مؤسساتی با دولت هستند، تصریح کرد: حوزه های علمیه از لحاظ اداری و مالی و همچنین نظام آموزشی کاملا مستقل از دولت هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: حوزه های علمیه با حفظ استقلال با حکومت و دولت مرتبط هستند و نیازهای آنها را از جهت فکری و علمی تامین می کنند و نسبت به مسائل نظام بی تفاوت نیستند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهر مقدس قم شهر فقه و فقاهت و اجتهاد است و این نهاد حوزوی نیز یک نهاد برجسته در جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: علما و حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی و همچنین تداوم آن نقش اساسی و غیر قابل انکاری داشته اند.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: در شهر مقدس قم و همچنین برخی از شهرهای ایران جامعه المصطفی العالمیه امکان تحصیل غیر ایرانی ها را فراهم کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز تقریب بین مذاهب اسلامی از مهم ترین و استراتژیک ترین مسائل مورد نیاز است، تاکید کرد: امت اسلام اگر می خواهد عزیز و تاثیرگذار باشد باید به مقوله وحدت و تقریب مذاهب بیش از پیش توجه کند.

آیت الله کعبی گفت: یکی از مهم ترین مؤلفه های وحدت، اتحاد در برابر استکبار و تکفیریانی است که سعی می کنند با دست زدن به دسیسه های مختلف بین امت اسلام کینه و کدورت ایجاد کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی از پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) ابراز داشت: رمز عزت و اقتدار امت اسلام در حفظ وحدت و یکپارچگی است.

رییس مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز زمانی است که امت اسلام باید بیش از هر مقطع و زمانی با تمسک به مشترکات وحدت خود را در برابر دشمنان و استکبار جهانی حفظ کند.

آیت الله کعبی که به زبان عربی سخنان خود را بیان می کرد، گفت: از متفکرین و اندیشمندان اسلامی می خواهیم نسبت به توجیه امت اسلام در برابر نقشه ها و دسیسه های استکبار جهانی و آمریکا اقدام کنند و در راستای تقویت تقریب وحدت امت اسلام تلاش نمایند.

وی با اشاره به فتوای مراجع تقلید و مقام معظم رهبری در خصوص حرمت سب اهل سنت، ابراز داشت: وحدت امت اسلام خط قرمز ما است و رهبر جمهوری اسلامی ایران و رییس دانشگاه الازهر نیز در این خصوص تاکیدات ویژه ای دارند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.