صيانت از جايگاه ‌رهبري ‌وظيفه مجلس خبرگان است

پ, 04/30/1390 - 09:25
صيانت از جايگاه ‌رهبري ‌وظيفه مجلس خبرگان است

آيت‌الله مهدوي‌كني: براي حل اختلاف نظرها بايد تسليم امر رهبري شد
 رئيس مجلس‌خبرگان‌رهبري تأكيد كرد: خبرگان ملت وظيفه بزرگي بر دوش دارند كه نبايد آن را كوچك بشمرند و بايد در مواقع مختلف از جايگاه و شئون ولايت و رهبري در برابر تهاجم بيگانگان صيانت كنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آيت‌الله محمدرضا مهدوي‌كني رئيس مجلس خبرگان رهبري كه عصر امروز در نشست مشترك هيئت رئيسه و رؤساي كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري سخن مي‌گفت، اظهار داشت: مجلس خبرگان با توجه به هدف تأسيس آن يكي از اركان نظام جمهوري اسلامي است.
وي افزود: رهبري ركن اول نظام ماست و مجلس خبرگان به همان تناسب ارزشمند است و ارزش اين نهاد را بايد اعضاي آن با اتخاذ تصميمات درست در اجلاسيه‌ها و برخوردهايي كه با مسائل مربوط به رهبري دارند، حفظ كنند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: اگرچه براي خبرگان تنها دو وظيفه كشف و تعيين رهبري و نظارت به معني تحسين و پاسداري از جايگاه رهبري در نظر گرفته شده اما همين دو وظيفه بسيار مهم است.

آيت‌الله مهدوي‌كني افزود: خبرگان ملت وظيفه بزرگي بر دوش دارند كه شرع مقدس و مردم به‌عهده آنان قرار دادند و ما نبايد اين مسئوليت را كوچك بشمريم و بايد در مواقع مختلف از جايگاه و شئون ولايت و رهبري در برابر تهاجم بيگانگان صيانت كنيم.

وي اضافه كرد: كساني كه در جايگاه امامت جمعه قرار دارند و علماي بلاد از موقعيت‌هاي اجتماعي و ديني و سياسي خود براي حفظ و پشتيباني جايگاه رفيع رهبري نظام اسلامي مايه بگذارند تا از جميع آفات محفوظ بماند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: بايد در مسير دفاع از رهبري به عنوان يك وظيفه شرعي حركت كنيم و در اين مسير ثبات قدم لازم است و تلوّن و موضع‌گيري‌هاي دوپهلو مورد سوءاستفاده دشمنان و موجب تضعيف نظام مي‌شود.

آيت‌الله مهدوي‌كني افزود: كميسيون‌هاي مجلس خبرگان براي اين است كه خبرگان در دوره فعاليت 8 ساله خود هميشه در جايگاه خبرويت حضور داشته باشند و وظايف خود را انجام دهند و جنبه تشريفاتي نداشته باشند.

وي تصريح كرد: براي حفظ نظام و جايگاه ولايت رهبري نيازمند وحدت هستيم و با انسجام و همدلي مي‌توانيم دشمنان را در رسيدن به اهداف پليدي كه عليه نظام اسلامي دارند، ناكام بگذاريم.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حديثي از امام صادق عليه السّلام تصريح كرد: در يك نظام اسلامي و ولايي مردم مكلف به شناخت درست امام و تسليم امر امامت در زمان بروز اختلاف ديدگاه و تطبيق و فهم مصاديق هستند.

آيت‌الله مهدوي‌كني افزود: همه ما نظام جمهوري اسلامي را پذيرفته‌ايم كه خبرگان قانون اساسي پيشنهاد داده‌اند و مردم هم به آن رأي دادند و در رأس اين نظام مقام معظم رهبري قرار دارند كه از طريق قوا اعمال ولايت مي‌كنند.

وي تصريح كرد: در قانون اساسي ما تفكيك قوا تصريح شده و همه نهادها در جايگاه خود قرار دارند و حرف آخر را رهبري مي‌زند و جايي كه اختلاف نظر به‌وجود مي‌آيد و حل نمي‌شود، بايد تسليم امر رهبري شد و حرف ديگري نزد.

آيت‌الله مهدوي‌كني بر همين اساس خاطرنشان كرد كه قواي سه‌گانه و نهادها بايد طوري رفتار كنند كه اختلافي به‌وجود نيايد و اگر به‌وجود آمد، هماهنگي امور با رهبري است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: يك موقعي در اين كشور رئيس جمهور مي‌گفت: من قانون را قبول ندارم، و امام هم در پاسخ به او فرمودند: قانون هم تو را قبول ندارد، و لذا همه ما حتي اگر قانون مطابق ميل ما نبود، بايد از آن تبعيت كنيم.

آيت‌الله مهدوي‌كني تصريح كرد: حفظ نظام از اوجب واجبات است و لذا اگر كسي مي‌دانست كه سخن او حق است اما موجب اختلاف مي‌شود، بايد قانون را بپذيرد و بر اساس قانون رهبري فصل الخطاب است.

وي خاطرنشان كرد: آنچه دشمن را نسبت به تحريم و تهديد اميدوار مي‌كند، بروز اختلاف است و حضرت امام هم فرمودند انقلاب اسلامي راه خود را باز كرده و نسبت به حركات ايذايي دشمن جاي نگراني نيست اما به شرط آنكه وحدت و همدلي را حفظ كنيد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در پايان تاكيد كرد: مبادا كسي طوري رفتار و موضع‌گيري و يا سكوت كند كه دشمنان نسبت به توطئه‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي اميدوار شوند و اگر همه با هم باشيم، دشمن راه به جايي نبرده نمي‌تواند كاري بكند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.