آیت الله امینی:

پ, 04/23/1390 - 07:53
آیت الله امینی:

مشکل ازدواج جوانان فقط مسایل اقتصادی نیست/ بیکاری یک شبه حل نمی شود
  عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جوانان اداره کننده فردای جامعه هستند و اگر خواهان حفظ نظام آنطور که مد نظر امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است، هستیم باید جوانان را به خوبی تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله ابراهیم امینی ظهر امروز در دیدار مشاوران جوان مدیران کل بهزیستی کشور و مدیران بهزیستی قم با تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) خاطرنشان کرد: نیروی جوان نیروی فعال همه جوامع است و همه کشورها به دیده احترام به آنها می نگرند و برای تامین نیازهای آنان تلاش می کنند.

وی اظهار داشت: کشور ما کشور جوانی است که در آینده می خواهند جامعه را اداره کنند و اگر امروز در تربیت آنان کوتاهی کنیم در اینده به مشکل بر می خوریم و برای تداوم انقلاب اسلامی نیز به آنان نیاز داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید نیازهای جوانان شناسایی و برای رفع آن تلاش شود، تصریح داشت: اشتغال مهمترین نیاز و دغدغه جوانان است و بیشتر بزهکاریها و سرقتها و ... نیز محصول این معضل است.

وی با تاکید بر لزوم داشتن برنامه ریزی جدی برای رفع معضل بیکاری بیان داشت: ایجاد اشتغال، کاری فنی و زمان بر است و با دادن آمار و وعده نمی توان این نیاز را تامین کرد.

آیت الله امینی ایران را کشوری غنی توصیف کرد و گفت: بیکاری یک شبه درست نمی شود و نیازمند برنامه ریزی دقیق و جدی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از تمامی مسئولان کشور در هر رتبه و مقامی درخواست کرد که با همکاری یکدیگر نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی ازدواج را از دیگر مشکلات جوانان دانست و افزود: این مشکل تنها بعد اقتصادی ندارد و نیازمند کار فرهنگی عمیق است زیرا کسانی هستند که مشکل اقتصادی ندارند اما به لحاظ فرهنگی دست به ازدواج نمی زنند.

آیت الله امینی با اشاره به هجمه فرهنگی غرب علیه جوانان بر لزوم برنامه ریزی مسئولان برای مقابله با این موضوع تاکید کرد و خواستار برنامه ریزی در این زمینه شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات بهزیستی به اقشار نیازمند گفت: اکثر معلولیتها در کشور ناشی از ازدواجهای فامیلی است که می توان با آگاهی بخشی جلوی آن را گرفت و مردم را توجیه کرد که متاسفانه بسیاری از مردم در این باره توجیه نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وجود بچه های طلاق و خیابانی را از دیگر معضلات بهزیستی دانست و گفت: صدا و سیما باید با نشان دادن عواقب طلاق و بچه های خیابانی و توجیه مردم همچنین فعالیت دقیق علمی و فرهنگی و اجتماعی این مشکلات کاهش یابد.

وی بر ضرورت تجهیز خانه های سالمندان و خانه های بهزیستی تاکید و خاطرنشان کرد: هنوز به میزان لازم خانه سالمندان نداریم و از تجهیزات کافی برخوردار نیستند که دولت باید بودجه بیشتری در اختیاز بهزیستی برای تامین این موارد قرار دهد.

آیت الله امینی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک نیمه شعبان تاکید کرد: در این مراسم نباید تنها به چراغانی و شیرینی خوردن و خندیدن اکتفا شود بلکه باید نیمه شعبان آگاهی بخش برای ظهور و زمینه ساز ظهور باشد.

وی افزود: نیمه شعبان باید یار و حامی برای امام زمان درست کند و از انجام کارهایی که زیبنده تشیع نیست در این مراسمات خودداری شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.