معاون رئیس قوه قضائیه:

چ, 04/22/1390 - 07:33
معاون رئیس قوه قضائیه:

امپراطوری رسانه‌ای به دنبال بی هویتی فرهنگی ملت‌ها است
  ذوالقدر در جمع مسؤولان تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی گفت: امپراطوری‌ رسانه ای غرب به دنبال بی هویتی فرهنگی در میان ملت‌ها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، محمدباقر ذوالقدر، معاون رئیس قوه قضائیه امروز در همایش منطقه ای پیشگیری از وقوع جرم در تبریز، اظهار داشت: ترویج آموزه های دینی و آگاهی مردم از عواقب خطرناک گناهان و جرم در جامعه، مهمترین اصل در پیشگیری از وقوع بزهکاری است.

وی با تاکید بر ارتقای دانش دینی آحاد جامعه و توجه به کرامت انسانی در نظام اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه وقوع جرائم و پیشگیری از آن جزء مهم‌ترین مسائل جوامع بشری است که بی‌توجهی به این مقوله جوامع را با بحران‌هایی مختلفی رو به رو خواهد کرد.

ذوالقدر گسترش ارتباطات و اطلاعات در سراسر جهان را یکی از عوامل گسترش وقوع جرم در جوامع دانست و گفت: امپراطوری‌های رسانه ای غرب با دین ستیزی و تحریف در معارف اسلامی، به دنبال بی هویتی فرهنگی در میان ملت‌ها هستند.

معاون رئیس قوه قضائیه تزلزل در بنیان خانواده، عدم توجه به مسائل تربیتی فرزندان، گسترش مواد مخدر، ترویج فرهنگ مبتذل غربی و کمرنگ شدن مبانی دینی در زندگی بشر را از دیگر عوامل افزایش جرم در جوامع دانست و تصریح کرد: آمارها میزان رشد جرایم در جهان را پنج درصد اعلام می کند که این رقم با آمارهای واقعی فاصله زیادی دارد.

وی وقوع کوچ‌ترین جرم در جامعه اسلامی را بزرگ‌ترین بحران دانست و خاطر‌نشان کرد: وقوع جرم حتی در پایین ترین سطح شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست، چراکه با توجه به فرهنگ تشیع و آرمان های انقلاب اسلامی کمترین میزان جرم نیز برای کشور ما زیاد است.

همچنین حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به بند پنجم اصل 156 قانون اساسی اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است که با تاسیس معاونت پیشگیری این مسأله قابل تحقق است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از جرم در آرامش و امنیت جامعه بسیار مؤثر است، گفت: قوه قضاییه برای پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همکاری و تعامل با دستگاه های دیگر است، چراکه خلوت بودن دادگستری نشانه سلامت جامعه است.

گفتنی است، دومین همایش منطقه ای پیشگیری از وقوع جرم امروز با حضور مسؤولان قضایی استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و گیلان در تبریز آغاز به کار کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.