در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر مطرح شد؛

س, 04/07/1390 - 11:41
در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر مطرح شد؛

تاکید تولیت آستانه کریمه اهل بیت بر التزام عملی مسؤولان به فرمایشات رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد از صبر و حلم رهبری سوء استفاده می کنند، بر ضرورت التزام عملی همه مسؤولان به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام هفتم شیعیان، به تبیین فضائل و مناقب آن امام همام پرداخت و اظهار داشت:امام کاظم (ع) تنها امامی بودند که به زندان افتادند و در زندان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تنها جرم امام موسی کاظم(ع) ترویج فرهنگ اصیل اسلام و همچنین محبوبیت در بین مردم بود، ابراز داشت: امام موسی کاظم (ع) همواره مدافع حق بود و در این مسیر ذره ای کوتاه نیامدند.

تولیت آستانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در عرصه جنگ سخت ممکن است مومنین مجبور به پذیرش صلح شوند اما در عرصه جنگ نرم مومنین هیچگاه کوتاه نخواهند آمد و در عرصه جنگ فرهنگی هرگز قطعنامه ای را نمی پذیرند و در این مسیر نیز هیچ امام و پیامبری کوتاه نیامد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حاکمان ظالم هیچگاه نمی توانند افراد حق طلب را تحمل کنند، تاکید کرد: دشمنان برای دستیابی به این هدف شوم خود همیشه به دنبال توطئه هستند تا بتوانند این گونه شخصیت ها را از مردم جدا کنند و آنها را بی آبرو جلوه دهند.

امام جمعه قم اضافه کرد: در طول دوران بعد از انقلاب اسلامی دشمنان همواره در تلاش بودند تا شخصیت های دلسوز نظام را در بین مردم بی آبرو و آنها از صحنه خارج کنند و بنی صدر خائن و منافقین را باید در زمره این گروه ها به حساب آورد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نسبت به نقشه های دشمنان برای انحراف جوانان هشدار داد و گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی با بکارگیری تمام توان و امکانات، هجمه های خود را به منظور تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جامعه به ویژه نسل جوان بکار گرفته اند و باید در برابر این توطئه ها هوشیار بود.

شهید بهشتی مدافع ولایت فقیه بود
امام جمعه قم در ادامه این مراسم که شماری از مسؤولان استانی نیز در آن حضور داشتند، بخش دیگری از سخنان خود را به تبیین شخصیت شهید آیت الله بهشتی و حادثه هفتم تیرماه اختصاص داد و با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید والامقام، وی را مدافع راستین ولایت فقیه توصیف کرد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه تنها جرم شهید بهشتی دفاع از عقیده، ایمان و پیروی از ولایت فقیه بود، اظهار داشت: منافقین وقتی محبوبیت فوق العاده شهید بهشتی را در بین مردم مشاهده کردند، درصدد تضعیف جایگاه ایشان و ترور ایشان برآمدند و این شخصیت وارسته و شماری از یاران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

حادثه هفتم تیر اوج کینه توزی دشمنان و معاندان نظام را نشان داد
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تشریح ابعاد حادثه شهدای هفتم تیر و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، گفت: حادثه هفتم تیر نشان داد که نظام اسلامی چه دشمنان کینه توزی دارد که حاضر هستند برای دستیابی به اهداف شان افراد زیادی را به شهادت برسانند.

وی با بیان اینکه حادثه هفتم تیر آسیب ناپذیری انقلاب اسلامی را به اثبات رساند، گفت: دشمنان در این حادثه هولناک به دنبال از بین بردن نظام بودند، اما این حادثه علاقه مردم نسبت به انقلاب را افزایش داد.

امام جمعه قم حادثه هفتم تیر را از اسباب تقویت نظام اسلامی ارزیابی کرد و ابراز داشت: منافقین و بدخواهان شهید بهشتی و روحانیان را تشنه قدرت معرفی می کردند و شهادت مظلومانه شهید بهشتی و یاران صدیق انقلاب ثابت کرد که این مساله صحت ندارد و این بزرگان به دنبال قدرت نبوده اند، بلکه دغدغه خدمت به مردم را داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به نقش بنی صدر در شروع هجمه ها و تهمت ها علیه شهید مظلوم بهشتی، گفت: این حادثه سبب رسوایی بنی صدر شد و این فرد امروز آواره فرانسه است.

وی افزود: بنی صدر از آن طرف مرزها وارد کشور شد و هرگز در مسیر انقلاب تبعید و زندانی و شکنجه ندیده بود و با عوام فریبی توانست به ریاست جمهوری برسد.

تولیت آستانه حرم مطهر حضرت معصومه (س) عنوان کرد: بنی صدر خائن با استفاده از امکاناتی که دشمنان در اختیار او قرار می دادند در صدد حذف شخصیت های تاثیرگذار از جمله شهید بهشتی بود.

امام جمعه قم به شیوه امام راحل در برخورد با جریان بنی صدر اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) در طول مسؤولیت بنی صدر، شرح صدر به خرج دادند و نمی خواستند او نخستین رییس جمهوری باشد که قبل از پایان پذیرفتن دوره مسؤولیت برکنار شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری، همه افراد و مسؤولان را به التزام عملی به تاکیدات ایشان توصیه کرد و گفت: مسؤولان نباید از حوصله و صبر رهبری سوء استفاده کنند.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد شرح صدر مقام معظم رهبری را درک نمی کنند، زمانی که ایشان می گویند مسؤولان مشکلات خود را تریبونی نکنند این به این معنا است که ایشان می خواهند هر کسی دوران مسؤولیت خود را به سلامت به پایان برساند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.