در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای روحانی قم مطرح شد؛

د, 03/23/1390 - 11:45
در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای روحانی قم مطرح شد؛

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حضرت آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد و پاسداشت مقام شامخ شهدا و خانواده های آنان را یک اصل مهم و اساسی و جامعه فاقد روحیه شجاعت و شهادت را یک جامعه ذلیل خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان قم، با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، خواستار تبیین این نقش برای جامعه شد.

وی در ادامه با تبریک میلاد امام علی(ع) و امام جواد(ع) تاکید کرد: امیدواریم همه ما در سایه عنایات اهل بیت(ع) بتوانیم به وظایف سنگین مان عمل کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه بزرگداشت شهدا یکی از وظایف مهم همه ما است، به تبیین دلایل اهمیت این مهم پرداخت و گفت: امروز ما بر سر سفره شهدا نشسته ایم و پیشرفت و بالندگی جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا است.

وی اضافه کرد: امنیت و عزت و اقتدار نظام اسلامی و پیروزی های متعددی که نصیب ملت ما شده، همه به برکت خون شهدا است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه همه باید قدردان خون شهدا باشیم، تاکید کرد: اگر شکر این نعمت را بحا نیاوریم مسؤول هستیم.

این مرجع تقلید تکریم و تجلیل از شهدا و خانواده های آنان را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: اگر نسبت به شهدا تجلیل کامل نشود ممکن است خانواده های آنها دلگیر و غمگین شوند و ما باید به گونه ای عمل کنیم که آنها احساس غربت نکنند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه یادآور شد: هر زمان ممکن است دشمن علیه ما حمله کند از این رو نیاز است رزمندگان پا به میدان بگذارند، جامعه و مردم وقتی ببینند شهید در جامعه ارزش والایی دارد آنها هم تشویق می شوند که به این مقام والا نائل شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدای روحانیت ویژگی های دیگری هم دارند، ابراز داشت: ممکن است در گوشه و کنار دشمنان و مخالفان بگویند روحانیت در دفاع مقدس نقشی نداشته است و تنها مردم را به جبهه ها می فرستادند و خودشان نقشی نداشتند.

این مرجع تقلید با رد اینگونه سخنان افزود: این مساله( نقش روحانیت در دفاع مقدس) اگر تبیین شود دهان مخالفان و دشمنان بسته خواهد شد و جامعه بیش از پیش در جریان نقش آفرینی روحانیت در دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه روحانیت همواره در خط امیرالمؤمنین و اهل بیت(ع) گام برداشته است، توصیه هایی به مسؤولان ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان قم ارائه و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب نقش روحانیت در دفاع مقدس را تبیین کنید.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از رموز موفقیت ملت ما فرهنگ جهاد و شهادت بوده است، باید روی این مساله مهم کار،بررسی، استخراج، تبیین و تحلیل شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه ابراز کرد: شهادت در فرهنگ قرآن و روایات اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و ضروری است این مساله بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای نسل جوان تبیین گردد.

وی با بیان اینکه از نظر عقلی اگر جامعه ای آماده جهاد و شهادت نباشد ذلیل می شود، به آیاتی درباره تکریم شهدا و خانواده های آنان اشاره کرد و خطاب به دست اندرکاران ستاد یادواره شهدای روحانی گفت: باید مطالب جامع برای این یادواره مهم تهیه و منتشر شود و خبر رسانی کافی و لازم قبل و بعد از برگزاری یادواره صورت گیرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.