آیت الله طبرسی:

ی, 03/22/1390 - 07:30
آیت الله طبرسی:

طرح مسأله غدیر بهترین زمینه برای وحدت امت اسلامی است
آیت الله طبرسی، غدیر را سرفصل نوینی در حیات اسلام دانست و گفت: در این رخداد عظیم تاریخی، جریان رهبری جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) مشخص شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد غدیر استان، عید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیرمایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

وی با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مسأله غدیر متعلق به همه مسلمانان است، افزود: باید از مسأله غدیر برای نزدیک کردن قلوب مسلمانان بهره گرفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در مسأله غدیر تکمیل دین، اتمام نعمت و ولایت امیر مومنان(ع) ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل موضوع غدیر یکی از جریان‌های بی‌نظیر در تاریخ بعثت و رسالت پیامبر(ص) است.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی شد مسأله رسالت ابتر باقی می ماند و هیچ قدمی در این خصوص برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

امام جمعه ساری با تأکید براین که نباید این تصور پیش آید که غدیر تنها مربوط به شیعیان است، افزود: مسأله غدیر یکی از مهم ترین مسائل پایه ای دین اسلام است و مربوط به همه جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، عید غدیر را یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان دانست و با تأکید براین که همه تلاش ها باید در جهت جهانی سازی فرهنگ غدیر صرف شود، بیان داشت: متأسفانه جوامع بشری شناخت بسیار کمی از غدیر  وفرهنگ غدیری دارند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه آن چیزی که امروز از فرهنگ غدیر در جامعه اسلامی مطرح می شود در شأن این مسأله عظیم جامعه اسلامی نیست؛ خاطرنشان کرد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید در جهت نهادینه سازی این فرهنگ عظیم گام های مؤثر تری بردارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تبیین مناسب مسأله غدیر را زمینه ساز تقویت جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا زوایای پنهان واقعه غدیر برای سطوح مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تیین شود.

آیت الله طبرسی، غدیر را سرفصل نوینی در حیات اسلام دانست و با بیان این که در این رخداد عظیم تاریخی رهبری جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر(ص) مشخص شد، تصریح کرد: اگر آن واقعه ماندگار اسلامی رخ نمی داد امروز وضعیت جهان اسلام مشخص نبود.

امام جمعه ساری، طرح مسأله غدیر را بهترین زمینه برای وحدت امت اسلامی دانست و بیان داشت: برخلاف تصورهایی که در این خصوص وجود دارد، همه امت اسلامی باید بپذیرند که خواهران و برادران دینی هستند و می توانند یک امت واحد اسلامی را تشکیل دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که غدیر یک اتفاق بسیار بزرگ است خاطرنشان کرد: درک مناسب حقیقت این واقعه عظیم زمینه ساز وحدت همه مسلمانان خواهد شد.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با تأکید بر برگزاری خودجوش برنامه های عید غدیر، تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود تا همه مردم در برپایی این عید بزرگ مشارکت کنند.

وی، احیای فرهنگ غدیر در جامعه را سبب پویایی و نشاط در سطح جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر متولیان دینی و فرهنگی در این مسیر گام بردارند بسیاری ازمشکلات و ناهنجاری های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

امام جمعه ساری، مقوله ولایت و غدیر را مکمل یکدیگر دانست و ادامه داد: این مسائل مهم باید با بهره گیری از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای مردم به خوبی تبیین شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.