آیت‌الله حسینی بوشهری:

ش, 03/21/1390 - 08:54
آیت‌الله حسینی بوشهری:

شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیاست‌گذاری فرهنگی در کشور را با رویکرد جدید آغاز کند
 امام جمعه قم با اشاره به اعلام اسامی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، خواستار تغییر رویکرد این شورا نسبت به مسائل فرهنگی شد.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی‌‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه‌‌(س) برگزار شد، با اشاره به اعلام اسامی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، خواستار تغییر رویکرد این شورا نسبت به مسائل فرهنگی شد.

وی با بیان این‌که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مرکز سیاست‌گذاری فرهنگی در کشور است به هجمه‌های فراوان دشمن اشاره کرد و گفت: امروز جنگ نرم دشمن بیداد می‌کند و فضاسازی دشمنان برای این‌که جامعه به سمت زندگی غربی برود فراوان است که شاهد نمودهای آن در شهرهای ایران همچون تهران هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب، آن را ستود و با بیان این‌که حمایت مردم ضمانت اجرای این طرح است، اما خطاب به اعضای این شورا گفت: آماده کردن ده تا بیست صفحه بیانیه ضمانت خوبی برای قانع‌کردن ملت شریف ایران نیست.

وی همچین با اشاره به زخمی شدن حجت‌الاسلام فروزش که چندی پیش در اثر امر به معروف و نهی از منکر در تهران مورد ضرب و شتم اشرار قرار گرفت و نزدیک بود بینایی خود را از دست بدهد، از مسؤولان خواست تا فضای جامعه را فضای امر به معروف و نهی از منکر قرار دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که اگر کسی کار زشتی را در جامعه تشویق کند، در آن کار شریک خواهد بود، اظهار داشت: اگر آمر به معروف و ناهی از منکر نیستید، تشویق‌کننده منکر در یک جامعه نباشید که تشویق‌کننده منکر در انجام آن منکر شریک است.

روزی شاهد متلاشی شدن ایالات متحده آمریکا مانند بلوک شرق خواهیم بود

بخشی از دیگر سخنان آیت‌الله حسینی بوشهری به مسائل فلسطین و اوضاع منطقه اختصاص داشت که وی با اشاره به دو حادثه‌ای که اسرائیل غاصب را دچار شوک عجیبی کرد یعنی حادثه یوم النکبه و یوم النکسه، اظهار داشت: مردم فلسطین در این دو روز جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا به رژیم اشغالگر قدس اعلام کنند نخواهند گذاشت تا در سرزمین فلسطین احساس آرامش و امنیت کند.

وی ماجرای یمن و خروج علی عبدالله صالح از این کشور را وعده تحقق یافته الهی دانست و گفت: اگرچه علی عبدالله صالح به اصطلاح برای مداوا به عربستان سفر کرده است، اما همان‌گونه که مردم انقلابی یمن انتظار دارند، این رفتنی به بازگشت خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جنایت‌هایی که در بحرین رخ می‌دهد، آن را همچون تأکیدهای دیگر مسؤولان، با چراغ سبز آمریکا دانست و تصریح کرد: آمریکای جنایتکار بداند و آگاه باشد که ظلم باقی نمی‌ماند و روزی شاهد متلاشی شدن ایالات متحده آمریکا مانند بلوک شرق خواهیم بود.

علاقه مردم به امام، ارادت به راه، خط و مکتب امام است

وی همچنین با اشاره به 14 خردادماه، سالروز رحلت امام خمینی‌‌(ره) از احساس، عشق و ارادت ملت ایران نسبت به امام راحل قدردانی کرد و گفت: علاقه‌ای که مردم نسبت به امام دارند، تنها ابراز ارادت به شخص تاریخی نیست، بلکه ابراز ارادات به راه امام، خط امام و مکتب امام است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین رهبر معظم انقلاب بر مبارزه با استعمار تأکید دارند، افزود: اگرچه پس از انقلاب اسلامی، شاهد تهدیدها و تحریم‌های فراوان دشمن بودیم، اما این ملت یک قدم از موضع ضد استعماری خود در برابر آمریکای جنایتکار عقب‌نشینی نکرد.

وی با اشاره به عدالتخواهی ملت ایران و حضور آنان در صحنه‌های مختلف، ابراز داشت: آگاهی، بصیرت و هوشمندی ملت ایران، توطئه‌های فراوانی را در این 22 سال خنثی کرد و مردم همچنان در سنگر مبارزه با استعمار و استکبار ایستاده‌اند و خم به ابرو نخواهند آورد.

در پرتو رهبری‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ملت ایران در برابر استعمار ایستاده است

امام جمعه قم تمام این مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها را در پرتو رهبری‌های رهبر عزیز انقلاب دانست و تصریح کرد: شرایط پس از رحلت امام خمینی‌‌(ره) به گونه‌ای بود که اگر رهبری‌های مقام معظم رهبری نبود، معلوم نبود دشمنان در این 22 سال چه بلایی را بر سر مردم ایران می‌آوردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت‌های ماه مبارک رجب اشاره کرد و با بیان این‌که ماه رجب، ماه رحمت الهی، استغفار، روزه، دعا و نیایش است، گفت: در این ماه براساس یک سنت دیرینه اسلامی، کسانی که می‌توانند و شرایط برای آنان فراهم است به اعتکاف می‌پردازند.

آیت‌الله حسینی بوشهری از همت بلند مسؤولان ستاد اعتکاف در سراسر کشور قدردانی کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این‌باره تأکید دارند که اگر در برخی جاها، ریزش داشتیم، به سبب حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف، شاهد رویش در این مراسم بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که ماه رجب شروع ماه‌های تهذیب و خودباوری است، با تبریک روز میلاد امام علی‌‌(ع)، به سیره نورانی آن حضرت اشاره کرد و اظهار داشت: از برترین امتیازات امام علی‌‌(ع) عبادت و بندگی آن حضرت است.

امام جمعه قم با اشاره به هجمه‌های فراوان دشمنان، خنثی شدن این هجمه‌ها را تنها با معنویت دانست و تصریح کرد: هجمه‌های دشمنان فراوان است و می‌خواهند محیط جامعه را از بندگی خدا تهی کنند که باید فضای سه ماه رجب، شعبان و رمضان را که فضای بندگی، عبودیت، راز و نیاز و مناجات با خداوند متعال است، غنیمت شماریم.

وی همچنین با بیان این‌که امروز 20 خردادماه سالروز شهادت آیت‌الله سعیدی است، اظهار داشت: هرچه درباره این شخصیت بزرگوار سخن بگوییم، کم است؛ آیت‌الله سعیدی به تمام معنا مقلد امام‌‌(ره)، مطیع ولی فقیه و شیعه دلباخته به خاندان عصمت و طهارت‌‌(ع) بود.

یادآور می‌شود که امام جمعه قم در خطبه اول این هفته نماز جمعه با تأکید بر رعایت تقوا، گفت: دامنه تقوا در زندگی انسان چنان گسترده است که نه تنها نسبت به خود، آحاد جامعه و محیط زندگی در این‌باره مسؤول است.‌/

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.