آیت الله طبرسی:

ی, 03/08/1390 - 08:08
آیت الله طبرسی:

حراست از عناوین حوزوی در مجامع علمی مسؤولیت خطیر نخبگان حوزه است

آیت الله طبرسی با اشاره به این که روحانیت باید به این جایگاه رفیع خود ببالد، گفت: این امتیاز نصیب هر کسی نمی شود که در کسوت روحانیت مشغول خدمت به اسلام شود و طلاب و روحانیان باید خدا را شاکر باشند چون سروکارشان باید قرآن، نهج البلاغه و اصول کافی است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نخستین دوره آموزشی معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه استان که در ساری برگزار شد، با اشاره به این که کلام روحانیت با کلام اقشار دیگر جامعه بسیار متفاوت است، گفت: کلام روحانیت یک کلام معمولی نیست بلکه باید طلبه پرور باشد.

وی با اشاره به این که طلاب، خوبی ها و بدی های استاد خود را همیشه به یاد دارد و آن را در آینده به کار می گیرد، افزود: کسانی که در مشهد در درس استاد ادیب حاضر می شدند پس از آنکه خودشان در کرسی استادی قرار می گرفتند با لهجه و نوع بیان استاد خود با طلاب سخن می گفتند و این نشان دهنده تأثیرگذاری نوع برخورد استاد در حوزه است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر احیای نماز شب در حوزه های علمیه تأکید کرد و با بیان این که طلاب باید بیاموزند همانند اساتید و علمای سلف نماز شب را در حوزه های علمیه برپا کنند، بیان داشت: امروز نظام اسلامی نیازمند طلابی عالم، مهذب و با تقوا است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، لباس روحانیت را آرم نبوت توصیف کرد و با اشاره به این که علما و روحانیت میراث دار پیامبر و ائمه معصومین(ع) هستند، بیان داشت: احترام امروز مردم به روحانیت بدان دلیل است که آنها ارزش های اسلامی را در روحانیت مشاهده می کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که روحانیت باید به این جایگاه رفیع خود ببالد، ادامه داد: این امتیاز نصیب هر کسی نمی شود که در کسوت روحانیت مشغول خدمت به اسلام شود و طلاب و روحانیان باید خدا را شاکر باشند چون سروکارشان باید قرآن، نهج البلاغه و اصول کافی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، لباس روحانیت را عاملی مهم در دور شدن گناه و معصیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز همه ما باید قدر این لباس را بدانیم.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به هجرت روحانیان به روستاهای دور افتاده به منظور تبلیغ دین اسلام اشاره کرد و با بیان این که تبلیغ در روستاها کار بسیار مشکلی است، تصریح کرد: همه توجه مردم در روستاها در مباحث دینی به روحانیت است و مبلغان اعزامی باید توجه داشته باشند تا مرتکب خطا و اشتباه نشوند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، حفظ اعتقادات دینی مردم را کار بسیار مشکلی دانست و با اشاره به این که ترویج مبانی اسلام و تقویت باورهای دینی مردم مشکل تر است، افزود: روحانیت باید به گونه تأثیرگذار احکام اسلامی را برای اقشار مختلف جامعه بیان کند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود، تقوا را حلقه گمشده و مهم ترین نیاز امروز جامعه دانست و تأکید کرد: روحانیت عامل اصلی احیاء تقوا در سطح جامعه است.

آیت الله طبرسی، بی تقوایی را عامل همه مشکلات و ناهنجاری های جوامع بشری دانست و ادامه داد: تنها قشری که می تواند تقوای الهی را درسطح جامعه زنده کند روحانیت اصیل است.

وی در ادامه سخنان خود با گلایه از روحانیانی که پس از ورود به دانشگاه عناوین حوزوی خود را فراموش می کنند، گفت: حضور در دانشگاه بد نیست، اما روحانیانی که به عنوان استاد وارد دانشگاه می شوند نباید عناوین دانشگاهی را به عناوین حوزوی خود ترجیح دهند بلکه آنها باید بدانند حوزه علمیه خاستگاه اصلی روحانیت است و اگر امروز در دانشگاه یک روحانی را دکتر خطاب می کنند آن شخص ابتدا تحصیلات خود را از حوزه آغاز کرده است و این اصالت حوزوی یک روحانی باید تا آخر عمر حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، یادگیری زمان عربی از سوی طلاب را ضروری دانست و ادامه داد: تاریخ، تفسیر و علوم ما عربی است و طلبه ای که نتواند ادبیات عرب را بیاموزد نمی تواند در حوزه به سطوح بالاتر ارتقا یابد.

وی با اشاره به این که مردم مازندران علاقه شدیدی به تحصیل در مدارس علمیه و علوم دینی دارند، گفت: این بدان دلیل است که علما و روحانیت وابسته به جایگاه آسمانی هستند و هیچ کس نمی تواند خللی در آن ایجاد کند.

وی با بیان این که در طول تاریخ نمونه هایی از تعرض های مختلفی به روحانیت را شاهد بودیم، تصریح کرد: متعرضان به جایگاه روحانیت اصیل باید بدانند که تاریخ ثابت کرده که همه تلاش های آنها بی نتیجه است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل، این ایام را بهترین فرصت برای بازخوانی نام و جایگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی امام راحل بهترین الگو برای طلاب حوزه های علمیه است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امام راحل اسلام را انزوا نجات داد، گفت: امروز روحانیت وظیفه دارد این میراث بیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را حراست کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که طلاب نباید نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت باشند، ادامه داد: حیات حوزه و روحانیت به حکومت اسلامی گره خورده است و این مسأله مهم حضور در صحنه و تأثیر گذار روحانیت را می طلبد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تبعیت محض از ولایت فقیه را یک اصل مهم در جامعه اسلامی دانست و با تأکید براین که همه باید گوش به فرمان رهبری نظام باشیم، گفت: حرف اول و آخر در دراین نظام اسلامی یک نفر می زند و آن فرد نیز کسی جز رهبرمعظم انقلاب اسلامی نیست

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.