بيدارباش رييس جمهور به ملت هاي مسلمان منطقه: هدف آمريكا نجات رژيم صهيونيستي است

س, 01/16/1390 - 09:33
بيدارباش رييس جمهور به ملت هاي مسلمان منطقه: هدف آمريكا نجات رژيم صهيونيستي است

نظام سلطه با شعار همراهي با ملت ها و تغيير مهره ها به دنبال مصادره مطالبات مردمي به نفع نظام سرمايه داري است
بيدارباش رييس جمهور به ملت هاي مسلمان منطقه: هدف آمريكا نجات رژيم صهيونيستي است

رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دست‌اندركاران پشت صحنه نظام سرمايه‌داري تصميم گرفتند كه مهره هاي سوخته را از صحنه بيرون كنند و مهره هاي جديدي با شعارهاي جديد را وارد صحنه كنند، اظهار داشت: نظام سلطه اين‌بار با شعار تغيير و همراهي با ملت‌ها وارد صحنه شده و با تغيير مهره‌ها به دنبال مصادره مطالبات مردمي به نفع سرمايه‌داران و حفظ ساختارها و مباني و اصول نظام سرمايه‌سالاري است.
دكتر محمود احمدي‌نژاد در نخستين نشست خبري سال 1390 با بيان اينكه مشكل اصلي جامعه بشري مديريت است، گفت: همه فاصله‌ها، تبعيض‌ها، نابساماني ها، جنگ ها، تحقيرها، اشغالگري ها و تضييع حق ملت‌ها ناشي از مديريت حاكم بر جهان است. بيش از 300 سال است كه مديريتي با نگاه صرف مادي و با هدف پر كردن جيب سرمايه‌سالاران و اقليت سرمايه‌داران حاكم بر مراكز قدرت و ثروت جهاني بر جهان مديريت مي‌كند.
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: دوره طولاني برده‌داري‏‏ دوره تاريك و سياه استعمار و دوره استعمار نو را سرمايه‌سالاران با فريبكاري بر ملت‌ها تحميل كردند كه با بيداري ملت‌ها دوره برده‌داري پايان يافت و دوره سياه استعمار جايگزين آن شد، همچنين با خيزش ملت‌ها دوره استعمار به پايان رسيد اما به دليل عدم همبستگي ملت‌ها و نبود رهبري آگاه و شجاع، استعمار نو جايگزين استعمار سياه شد.
دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: در دهه‌هاي اخير به دنبال بيداري عظيم انساني و با حركت توده‌هاي مردم و گرايش گسترده ملت‌ها به عدالت، آزادي و كرامت انساني، دوره زشت استعمار نو هم به پايان خودش نزديك شد اما استعمارگران همان برده‌داران سابق و معدودي سرمايه‌دار بي‌فرهنگ و ضد انسان هستند كه براي نجات خود، سرمايه‌ها و منافع نامشروع‌شان در جاي‌جاي جهان طراحي جديدي انجام دادند.

نظام سلطه با شعار همراهي با ملت ها و تغيير مهره ها به دنبال مصادره مطالبات مردمي به نفع نظام سرمايه داري است
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه دولت قبلي آمريكا با هدف نجات سرمايه‌داران و نظام سرمايه‌داري با بهانه ساختگي 11 سپتامبر به منطقه لشكركشي كرده و منطقه را به خاك و خون كشيد و به‌طور مشخص دو كشور تاريخي و دو ملت بزرگ را آماج سنگين‌ترين حملات ضد انساني قرار داد گفت: آنها همه سلاح هاي خود را در اين مناطق آزمايش كردند و فجايعي در عراق و افغانستان اتفاق افتاد كه روي همه جنايتكاران تاريخ را سفيد كرد اما موج بيداري انسان ها طراحي زشت و ضد انساني سردمداران آمريكا را نقش بر آب كرد و طولي نكشيد كه چهره رييس‌جمهور سابق آمريكا به عنوان منفورترين چهره عالم معرفي شد.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه دست‌اندركاران پشت صحنه نظام سرمايه‌داري با شعار همراهي با ملت‌ها و دفاع از حقوق آنان تصميم دارند مهره‌هاي سوخته را خارج كرده و مهره‌هاي جديدي را جايگزين آنها كنند، اظهار داشت: همگان بايد توجه داشته باشند كه در پس اين نقاب به ظاهر زيبا همان جنايتكاران، دزدان حرفه‌اي و تاريخي و همان برده‌داران و استعمارگران سابق پنهان شده‌اند و هدف آنها اين‌بار باز هم نجات سرمايه‌داران، نظام سرمايه‌داري و نجات پايگاه اصلي و مهم نظام سرمايه‌داري در قلب خاورميانه يعني رژيم صهيونيستي است.
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: كساني كه شعار تغيير را مطرح كردند، خيلي زود معلوم شد كه منظور آنها از تغيير، تغيير ملت‌ها، انسان‌ها و ديگران به نفع آنهاست و مشخص گرديد كه منظور آنها از تغيير، تغيير مناسبات برآمده از بيداري انسان‌ها و ملت‌ها به نفع سرمايه‌داران بي‌فرهنگ است، البته با يك تفاوت؛ رژيم قبلي آمريكا بي‌پرده و عريان و با سلاح و توپ و تانك و مسلسل و با كلام زور به ميدان آمد اما جانشينان او كه با شعار تغيير آمده‌اند در يك دست سلاح و زور و در دست ديگر فريبكاري و رياكاري دارند.
دكتر احمدي‌نژاد با تأكيد بر اينكه دوره تاريخي چپاولگري و تحميل به ملت‌ها به پايان رسيده است، اظهار داشت: اگر رييس‌جمهور قبلي آمريكا نام نيكي از خود به جاي گذاشته بود، جانشينان او هم به نوايي مي‌رسيدند اما باورم اين است كه اگر او با ننگ صحنه سياست را ترك كند، جانشين او ننگين‌تر و زشت‌تر صحنه را ترك خواهد كرد چون او هم با زور و هم با فريب روي كار آمده است.
وي افزود: يكي با شعار زورگويي به ميدان آمد و ديگري با شعار تغيير اما هر دو يك هدف را دنبال مي‌كنند. مشكل جامعه بشري مديريت حاكم بر جهان است. برخوردهاي دوگانه و چندگانه با خيزش‌هاي مردمي اخير نقاب فريب را از چهره نظام سرمايه‌داري دريده است.
رييس‌جمهور خاطرنشان كرد: نظام سلطه به دنبال آن است تا يكبار ديگر استعمارگران، برده‌داران و سرمايه‌داران را از چنگال عدالتخواهي ملت‌ها نجات دهد اما قاطعانه بايد گفت كه در اين هدفشان نيز موفق نخواهند بود و به لطف خدا ملت‌ها پيروز و بساط ظلم و ستم از جهان برچيده خواهد شد و مديريت عادلانه و انساني جايگزين نظم ضد انساني و ضد بشري موجود خواهد شد.

سال 90 سالي سرشار از تلاش و كوشش براي آحاد ملت ايران خواهد بود
رييس جمهور با بيان اينكه سال جاري در ادامه سال 89 سال جهش‌هاي بزرگ در بخش‌هاي گوناگون خواهد بود، اظهار داشت : پيش‌بيني مي شود كه امسال سالي سرشار از تلاش و كوشش براي آحاد ملت ايران و سرتاسر اين مرز و بوم خواهد بود .
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه سال گذشته ملت ايران به ‌رغم بدخواهي دشمنان سال پررونق و پرشكوهي را پشت‌سر گذاشت، گفت: سال 89 گردنه‌هاي بزرگي از علم و فناوري و صنعت و آباداني و بخش‌هاي گوناگوني از فرهنگ و اقتصاد طي شد و پيشرفت‌هاي فراواني به دست آمد و سالي سرشار از موفقيت هاي بزرگ براي ملت ايران بود.
رييس جمهور تاكيد كرد : پيشرفت‌هاي عظيم علمي و فناوري، سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده صنعتي، كشاورزي و خدماتي و كارهاي بزرگ عمراني و تأسيسات زيربنايي از برنامه‌هاي سال 90 است.
وي افزود: دولت تلاش مي كند به‌طور مشخص براي سال جاري ايجاد 2.5 ميليون شغل كه كمتر از نيمي از آن براي كساني است كه در نوبت اشتغال قرار دارند ايجاد كند و افزايش بيش از 40 درصدي صادرات غيرنفتي، گسترش برنامه مسكن مهر، بهسازي روستايي و عمران شهري از برنامه‌هاي مهم دولت در سال جاري است.
رييس جمهور گفت : پيگيري برنامه‌هاي گسترده فرهنگي كه در سفرهاي استاني به تصويب رسيده است در دستور كار امسال دولت قرار دارد ، كاهش هزينه‌هاي مصرفي و افزايش هزينه‌هاي سرمايه‌اي نيز جزو كارهايي است كه دولت براي امسال پيش‌بيني كرده است. طرح تحولات اقتصادي پيگيري خواهد شد، برنامه هدفمند كردن يارانه‌ها با گستردگي هرچه بيشتر ادامه پيدا مي‌كند و به لطف خدا اصلاح سيستم مالياتي و سيستم بانكي امسال آغاز خواهد شد.
رييس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در سال جاري در عرصه بين‌المللي اظهار داشت : در سال جاري ملت ايران آرمان‌هاي بلند انساني، عدالت، محبت و برادري و رفع ظلم و ستم را با جديت پيگيري خواهد كرد.
رييس جمهور در پاسخ به اين سوال كه برنامه‌هاي اقتصادي دولت براي سال ٩٠ چيست و چه تدابيري براي برطرف كردن موانع پيش‌رو از جمله بروكراسي ساختاري و تحريم‌هاي خارجي انديشيده شده است؟ گفت: برنامه هاي دولت براي سال ٩٠ بسيار گسترده است و در حوزه‌هاي اقتصادي، علم و فناوري، فرهنگ و سياست خارجي دولت برنامه هاي بسيار گسترده اي را پيش بيني كرده و سال ٩٠ سال جهش علمي و اقتصادي براي ايران است.

روابط ايران و مصر
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره برقراري روابط ايران و مصر و چشم انداز احتمالي آتي اين روابط اظهار داشت: ايران همواره بدنبال توسعه روابط با همه دولت ها و ملت ها به جز رژيم صهيونيستي بوده و هست. قبلا هم اعلام كردم كه بخصوص با مصر تمايل به توسعه روابط داريم و  چشم انداز روابط دو كشور بسيار روشن است و اميدواريم تحولاتي در اين عرصه اتفاق بيفتد.
رييس جمهور با بيان اينكه موج اصلي بيداري ملت ها در راه است و همه قالب هاي مصنوعي را كه بين ملت ها فاصله ايجاد كرده است درهم خواهد شكست گفت: روابط ملت ها به شرط نيازي ندارد و بايد ملت ها با هم همكاري كرده و امور خود را جلو ببرند.
رييس جمهور در واكنش به پرسشي درباره وضعيت دو آمريكايي بازداشت شده در ايران بيان داشت: اين دو نفر در اختيار دستگاه قضايي هستند و به وضعيت آنها رسيدگي خواهد شد البته از اينكه كساني در بند باشند خوشحال نيستيم ولي وقتي تخلفي اتفاق بيفتد دستگاه قضايي بايد به آن رسيدگي كند.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين سوالي در خصوص پيگيري وضعيت و احقاق حق خانم شهرزاد ميرقلي خان كه در آمريكا به دلايل واهي بازداشت شده و مورد شكنجه قرار گرفته است، تصريح كرد: نمايندگي دولت ايران در آمريكا پيگير كار اين شهروند ايراني است و به لحاظ حقوقي حمايت هاي لازم را به عمل خواهد آورد. متاسفانه زندان هاي آمريكا شرايط بسيار سخت و فجيعي دارد و نقطه فراموش شده جامعه آمريكاست بيش از 3 و نيم ميليون انسان در زندان هاي آمريكا در شرايط سختي زنداني هستند و وقتي اين زنداني‌ها شرايط محل نگهداري خود را تشريح مي‌كنند انسان به ياد زندان‌هاي قرون وسطي مي افتد كه زنداني‌ها در آن از حقوق اوليه هم برخوردار نيستند با اين وجود دولت در مورد احقاق حقوق همه ايرانيان از جمله اين شهروند ايراني تلاش مي‌كند.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه در سال جهاد اقتصادي چه تحولاتي در عرصه امور بانكي رخ خواهد داد با بيان اينكه برنامه هاي دولت براي تحول در امور بانكي در حال نهايي شدن است، گفت: دو مشكل اساسي در سيستم بانكي وجود دارد، يكي اينكه مشاركت ها كاملا واقعي نيست و در واقع بانك به وكالت از همه سپرده گذاران طرف حساب گيرندگان تسهيلات و سرمايه گذاران مي شود و از آنجايي كه بانك نمي تواند كارگروه هاي كارشناسي كافي تدارك ببيند مشكلاتي ايجاد مي شود.

اجراي نظام بانكي جديد امسال آغاز خواهد شد
رييس جمهور مشكل دوم نظام بانكي كشور را توزيع ناعادلانه منابع در سطح كشور و بين اقشار مختلف مردم عنوان كرد و افزود: در حال حاضر منابع بانكي به طور عادلانه در بخش هاي گوناگون چرخش ندارد و طرح تحول بانكي اين دو نقيصه را برطرف خواهد كرد.
وي با بيا اينكه اجراي نظام بانكي جديد امسال آغاز خواهد شد خاطر نشان كرد: در نظام جديد بانكي هدف سپرده گذاري‌ها و سهم سپرده‌گذاران مشخص خواهد شد و در شرايط جديد‏‏، بانك خودش طرف حساب سرمايه گذاري نيست و در واقع نماينده و واسطه است و حق الزحمه خود را مي گيرد اما اصل سود بين سرمايه گذاران و دريافت كنندگان تسهيلات تقسيم خواهد شد و منابع چرخش عادلانه و مناسبي در سراسر كشور و بين همه اقشار مردم خواهد داشت.

همه ملت‌هاي منطقه بالاتفاق عليه رژيم صهيونيستي هستند
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره برخورد حاكمان يمن و بحرين به اعتراضات مردمي در اين كشورها و ارزيابي ايران از اين تحولات اظهار داشت: اتفاقات و حوادث در حال وقوع نشانه‌هايي از بيداري انساني جهاني است ملت ها در حال بيدار شدن هستند كه متحول كننده همه مناسبات جهاني است و اتفاقات منطقه مقدمه آن است.
رييس جمهور با اشاره به دخالت گسترده سرمايه سالاران و استعمارگران در حوادث منطقه ، ادامه داد: حق ملت هاست كه آزاد باشند، تعيين سرنوشت، حق ملت هاست و ملت ها حق دارند كه عزيز محترم و با كرامت زندگي كنند. دولت ها و ملت ها بايد در تعامل سازنده با هم باشند. يك دولت بدون ملت يا جداي از ملت بي معناست، دولت ها در واقع تبلور اراده ملت ها هستند. دخالت آمريكا و هم‌ پيمانانش در منطقه در ادامه سياست هاي قبلي آنهاست كه آمده‌اند اولا نظام سرمايه‌داري و ثانيا رژيم صهيونيستي را كه در آستانه فروپاشي است نجات دهند.
دكتر احمدي نژاد يادآور شد: همه امروز مي دانند كه رژيم صهيونيستي شانسي براي ادامه حيات در منطقه ندارد، همه ملت هاي منطقه بالاتفاق عليه رژيم صهيونيستي بوده و خواهان آزادسازي كليه سرزمين هاي اشغالي هستند. رژيم صهيونيستي پايگاه تاريخي استعمارگران در قلب مهمترين منطقه جهان است. در 300 سال اخير هر كس كه اراده كرده بر جهان حاكم شود اعمال اين اراده را از مسير تسلط بر خاورميانه دنبال كرده است. 

علت برخوردهاي دوگانه و چندگانه غرب با ملت‌ها فقط نجات رژيم صهيونيستي است
رييس جمهور با بيان اينكه استعمارگران بعد از تجربيات طولاني رژيم صهيونيستي را به عنوان يك پايگاه محكم به منطقه تحميل كردند تا به واسطه تسلط بر خاورميانه بتوانند دنيا را اداره كرده و بر آن حاكم شوند، اظهار داشت: استعمارگران به هركاري متوسل شدند تا شرايط زيست رژيم تحميلي صهيونيستي را عادي كنند اما با پيروزي انقلاب اسلامي همه اين طراحي‌هاي شيطاني در هم شكست و امروز بعد از 30 سال رژيم صهيونيستي كاركرد خود را از دست داده و ديگر قادر نيست منافع غربي ها را تامين كند لذا غربي‌ها خود وارد ميدان شده‌اند تا رژيم صهيونيستي را نجات دهند.
دكتر احمدي نژاد همه ملت‌ها و دولت‌ها را به هوشياري در مقابل توطئه دشمنان فراخواند و گفت: امروز همه شاهدند كه گره اي را كه مي شود با دست باز كرد عمدا مي‌خواهند با دندان باز كنند و شرايط را به گونه اي مديريت مي كنند كه بتوانند به كشورها حمله نظامي كرده و حركت هاي اصيل مردمي را سركوب كنند. غربي‌ها به دنبال نجات رژيم صهيونيستي هستند و با هر جرياني در منطقه به دنبال پيگيري و مطالبه حق ملت ها باشد با آن مخالف بوده و با آن برخورد مي كنند. علت برخوردهاي دوگانه و چندگانه با ملت‌ها فقط نجات رژيم صهيونيستي است.
رييس جمهور گفت: بايد به اين سوال پاسخ داده شود كه چرا شوراي امنيت تا اين حد در امور داخلي ملت ها دخالت مي كند. عده‌اي قطعنامه اي را صادر مي كند و ابزاري را به دست آمريكا و متحدانش مي دهند كه هر كاري دلشان خواست عليه ملت ها انجام دهند اگر چه قطعنامه جديد اجازه حمله نظامي نداده است اما به گونه‌اي آن را تفسير مي‌كنند كه بتوانند حمله نظامي انجام دهند البته برخورد دولت‌ها با مردم محكوم است و از روز اول برخورد با مردم و مطالبات مردمي را محكوم كرديم و از دولت ها خواستيم با ملت‌ خود گفتگو كرده و به خواسته هاي ملت خود احترام بگذارند زيرا دولتي كه ملت خود را سركوب مي كند شانس ادامه حيات ندارد.

آمريكا و اروپا پشت صحنه تشديد درگيري‌ها در ليبي و يمن هستند
دكتر احمدي نژاد با محكوم كردن دخالت نظامي كشورهاي غربي در ديگر كشورها گفت: آمريكا و هم‌پيمانانش براي اينكه چهره خود را به عنوان عامل حمله به ليبي پنهان كنند ناتو را جلو فرستادند و فكر مي كنند به اين ترتيب مي‌توانند از مجازات فرار كنند بهتر بود شوراي امنيت يك گروه واقعا بي‌طرف كه مورد اعتماد دو طرف درگيري در ليبي بود را انتخاب و اجازه مي‌داد با طرف‌هاي درگير وارد گفتگو شده و مسايل را با تفاهم حل مي كرد اما غربي‌ها با اقدام خود درگيري‌ها را تشديد كردند. امروز هم در يمن و هم در ليبي پشت صحنه تشديد درگيري ها آمريكا و متحدينش قرار دارند.
رييس جمهور اظهار داشت: غربي‌ها تصور مي كنند كه مي توانند ملت ها را فريب دهند ولي بايد بدانند هر كسي كه با بمب ها و موشك هاي ناتو به خاك و خون مي افتد خون آنها به حساب آمريكا و متحدانش نوشته خواهد شد و آنان به زودي در دادگاه عدل ملت‌ها محاكمه خواهند شد. غربي‌ها بدانند دوره فريبكاري گذشته است و ملت ها بيدار شده اند و حتي اگر بخواهند با فريبكاري مسير مطالبات يك ملت را منحرف كنند دوره ثمردهي اين فريبكاري بسيار كوتاه خواهد بود‏‏ چرا كه موج عظيم بيداري انساني در جهان در راه است.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه دولت ها و ملت ها ضمن حفظ هوشياري بايد مشكلات و اختلافات خود را با قانون و مقررات حل و فصل كنند، تصريح كرد: بدون خونريزي هم مي شود اصلاحات را انجام داد امروز هر كس با تحريك دشمنان به دنبال درگيري است حتما به ضرر ملت خودش كار خواهد كرد البته تاكيد مي كنم كه دولت ها بايد تابع ملت هاي خود باشند و حقوق ملت ها را محترم بشمارند. شايد دولتي چند صباحي با فشار بر مردم و با سخت گيري بتواند به حيات خود ادامه دهد ولي اين دوره بسيار كوتاه خواهد بود اما همه توجه داشته باشند كه از وسط اين معركه، طراحي و توطئه استعمارگران براي نجات رژيم صهيونيستي به كرسي ننشيند.

ايران براي مصوبه شوراي همكاري خليج فارس اعتبار قانوني قائل نيست
رييس جمهور در واكنش به سوالي درباره صدور قطعنامه‌اي از سوي شوراي همكاري خليج فارس عليه ايران و متهم كردن كشورمان به دخالت در امور داخلي اعضاي اين شورا و روابط ايران و كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس اظهار داشت: ايران براي اين مصوبه ارزش حقوقي قايل نيست، روشن است كه اين مصوبات تحت فشارهاي سياسي آمريكا و متحدانش به تصويب رسيده است.
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: روابط ايران با دولت ها و ملت هاي منطقه مثبت و سازنده است البته به برخي از دولت ها بايد متذكر شدكه يكبار تحت فشار آمريكا و متحدانش مخالفت با ايران تجربه شد و نتيجه تكرار آن از پيش معلوم است. ايران دست دوستي به سوي همه كشورهاي منطقه دراز كرده و همه بايد هوشيار باشند چرا كه براي نجات رژيم صهيونيستي آمريكا نيازمند ايجاد تفرقه بين دولت ها و ملت هاي منطقه است. ايران از اقدامات گذشته برخي ها چشم پوشي مي كند و اميدواريم  خطاهاي بزرگ را تكرار نكنند.
رييس جمهور اظهار داشت: مديريت فعلي آمريكا ، رسواتر و ننگين تر از مديريت قبلي صحنه سياسي دنيا را ترك كرده و به تاريخ خواهد پيوست و هر كس سرنوشت خود را با آمريكا گره بزند رفتني است.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: لشكركشي به بحرين صحيح نيست و فايده اي هم ندارد قبلا صدام هم چنين كاري را مرتكب شد اما هيچ سودي از لشكركشي به كشورهاي همسايه نبرد كه امروز عده اي بخواهند اين اشتباه را تجربه كنند.
رييس جمهور ادامه داد: لشكركشي به ديگر كشورها اقدام زشتي است و دولت بحرين هم كار زشتي مي‌كند كه مردم خود را مي‌كشد. بهتر است دولت بحرين با مردم كشورش همراهي كرده و انتخابات برگزار كند تا اين مشكلات پيش نيايد.
رييس جمهور با اشاره به اينكه آمريكايي ها بي وفاترين دولت به هم پيمانان خود هستند افزود: تمام جنگ‌هاي آمريكايي ها با دوستان سابق خودشان بوده است. صدام از دوستان بسيار صميمي آمريكا بود و همه استقلال و موجوديت كشورش را پاي بازي آمريكايي ها هزينه كرد اما به محض اينكه منافع آمريكايي ها براي نجات سرمايه داران اقتضا كرد در يك چشم بر هم زدن صدام را نابود كردند. غربي‌ها همان كسي را كه وقتي شهرهاي ايران را بمباران شيميايي مي كرد مورد تشويق قرار مي دادند وقتي منافع‌شان اقتضا كرد او را نابود كردند.

خاورميانه جديد بدون حضور نوكران آمريكا و رژيم صهيونيستي شكل خواهد گرفت
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه آمريكايي‌ها به دنبال ايجاد خاورميانه جديدي هستند كه در آن رژيم صهيونيستي مستقر و فارغ از خطر بوده و سلطه آمريكا بر منطقه عميق و پايدار باشد، اظهار داشت: كشورهاي منطقه مراقب باشند و كاري نكنند كه در نقشه آمريكا بازي كرده باشند. به لطف خدا در آينده نزديك خاورميانه جديد بدون حضور نوكران آمريكا وفارغ از وجود رژيم صهيونيستي شكل خواهد گرفت.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به حسن همجواري ايران با همسايگانش تصريح كرد: ايران بدنبال ايجاد رابطه دوستانه با همه كشورها است و بهتر است كشورهاي همسايه مراقب توطئه هاي آمريكا باشند ايران بدنبال عزت و امنيت و آباداني و پيشرفت همه كشورهاست و همه را به دوستي و تفاهم دعوت مي كند . دوستي با ايران به نفع همه است. دولت هاي منطقه مراقب باشند كه در دام آمريكا گرفتار نشوند و اگر مي خواهند عزيز باشند بايد با مردمشان رابطه دوستانه برقرار كنند اين نصيحت دوستانه و از سر دلسوزي است.
رييس جمهور خطاب به سران كشورهاي منطقه ادامه داد: مردم شما فقط احترام، كرامت، عدالت و انتخابات آزاد مي خواهند به اين خواسته‌ها احترام بگذاريد و بدانيد كه با متهم كردن ايران مشكلي حل نمي‌شود و  آمريكا و دوستان رفتني هستند.

هر تحول و بيداري انساني در جهان به نفع‌ همه ملت‌هاست
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت كنوني خاورميانه و اينكه برخي تحليلگران معتقدند ايران بزرگ‌ترين برنده در منطقه است، اظهار داشت: اصولاً هر تحول و بيداري انساني در جهان به نفع‌ همه ملت‌هاست البته وجود درگيري و كشتار به‌شدت ناراحت كننده است و همه توان خود را براي جلوگيري از درگيري و كشتار به‌كار مي‌گيريم زيرا هر فردي كه كشته مي‌شود، قابل جبران نيست و تنهاً شرايط را سخت‌تر و پيچيده‌تر مي‌كند.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه آمريكا و انگليس با ايجاد درگيري و كشتار به دنبال تامين منافع خود هستند، اظهار داشت: آمريكايي‌ها و انگيسي‌ها در 50 سال گذشته روي كار آورنده، پشتيبان و نگهدارنده اصلي ديكتاتورهاي عالم هستند و هرجاي دنيا كه كودتايي صورت گرفته و خشن‌ترين ديكتاتورها حاكم شدند، آنها پشتيبانشان بوده‌اند، امروز نيز همين‌طور است، با اين تفاوت كه ناگهان حاميان ديكتاتورها به طرفداران ملت‌ها تبديل شده‌اند.
رييس‌جمهور افزود: معتقديم در هرجاي دنيا بيداري انساني اتفاق بيفتد همه از آن سود خواهند برد و هرجا كه ملت‌ها پيروز باشند، ملت ايران نيز به‌خاطر طرفداري از آزادي، عدالت و حقوق اساسي ملت‌ها، پيروز است.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره آينده روابط ايران و آمريكا اظهار داشت: بهترين گزينه براي دولت‌هاي پي‌درپي در آمريكا و تنها فرصت براي آنان همكاري عادلانه با ايران است.
رييس‌جمهور گفت: البته دولت‌هايي كه در آمريكا روي كار مي آيند اختياري از خود ندارند و تصميم‌گيرنده اصلي نيستند بلكه يك گروه اصلي پشت صحنه وجود دارد كه مهره‌ها را جابجا مي‌كند كه بر همين اساس يك روز اقتضا مي‌كند چهره خشن به ميدان بياورد و يك روز لازم است يك چهره با لبخند وارد ميدان شود، همچنان است كه يك روز با شعار حقوق بشر و آزادي و روزي ديگر با موشك و سلاح وارد صحنه مي‌شوند.
دكتر احمدي‌نژاد ادامه داد: صهيونيست‌هاي حاكم بر نظام آمريكا اجازه نمي‌دهند كه دولت آمريكا بتواند مستقل تصميم بگيرد. نظام كنوني آمريكا با شعار تغيير روي كار آمد و اگر صداقت داشت بهترين فرصت براي تغيير چهره آمريكا و تغيير سياست‌هاي ضدانساني آمريكا بود، اما از آنجايي كه افراد روي كار آمده وابسته به افراد پشت صحنه هستند، نمي‌توانند خارج از اراده آنها عمل كنند.بي ترديد رييس‌جمهور فعلي آمريكا نيز كه مجبور شد فريبكاري و خشونت به خرج دهد ، ننگين‌تر از رييس‌جمهور قبلي به تاريخ خواهد پيوست البته هنوز هم دير نشده و فرصت جبران وجود دارد.
رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: آنهايي كه خيال مي‌كنند با توهين به آراء و نظرات ملت ايران مي‌توانند ملت‌هاي منطقه را نسبت به خود علاقمند كنند سخت در اشتباه هستند. بي‌ترديد هيچ‌يك از ملت‌ها موافق آمريكا نيستند. آنها به دولت ايران و به راي برآمده از ملت ايران توهين مي‌كنند و از موضع غرور و منت به ملت‌ها دستور مي‌دهند و خيال مي‌كنند اينگونه رفتارها به سودشان است در حالي كه اين موضوع مرگ آنها را نزديك مي‌كند. تنها شانس دولت آمريكا اين بود كه با ايران به مذاكره بنشيند اما از آن استفاده نكردند براي اينكه اختياري از خود نداشتند، آنها براي هر گونه تصميم‌گيري ابتدا بايد از نظر سران صهيونيست‌ها مطلع شوند و سپس نسبت به آن اقدام كنند .
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره خودداري فرودگاه‌هاي برخي از كشورهاي اروپايي براي سوخت‌گيري هواپيماهاي ايراني تصريح كرد: البته ما نيز مقابله به مثل خواهيم كرد و اطمينان مي دهم كه آنها ضرر خواهند كرد. ابتداي سال 89 همه قدرت‌هاي زورگو ادعا كردند كه تحريم ها را به گونه‌اي اعمال خواهند كرد كه ايران را به طور حتم زمين‌گير كنند اما همگان به وضوح مشاهده مي‌كنند كه نه تنها ادعاي آنها محقق نشد بلكه بزرگترين تحولات اقتصادي به اجرا درآمد. اگر امروز از ملت ايران سوال شود كه تحريم‌هاي اقتصادي و سياسي را چه مقدار در داخل كشور احساس كردند پاسخ‌ دريافتي از آنان نزديك به صفر خواهد بود.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در مورد هجمه‌هايي كه عليه برگزاري جشن جهاني نوروز صورت گرفت و عده‌اي از آن به عنوان ملي‌گرايي نام بردند، اظهار داشت: نوروز يك جشن جهاني و انساني است و ملي گرايي در نوروز معنا ندارد. محبت و احترام نسبت به يكديگر و اميد به آينده و رفع ظلم و بي‌عدالتي و خالي كردن دلها از كينه و خودخواهي به معناي ملي‌گرايي نيست بلكه ارزش‌گرايي، عدالت‌گرايي و پاكي‌گرايي است.
دكتر احمدي‌نژاد افزود: نوروز نقطه مشترك همه بشريت است و از اينكه خاستگاه آن ايران است به خود مي‌باليم.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره هجمه‌هاي صورت گرفته نسبت به دعوت از پادشاه اردن و متهم كرن دولت به عقب نشيني درخصوص اين دعوت گفت: بنده از رييس حكومت اردن دعوت كردم و ايشان هم اظهار تمايل كرده بود. اما ايشان سفر خود را به عقب انداخت از اين رو در اين مورد طرح مباحثي مبني بر عقب‌نشيني دولت موضوعيتي ندارد. تصميمات دولت بسيار سنجيده و براساس اهداف و برنامه‌هاي بين‌المللي ملت ايران تنظيم مي‌شود.
دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه اگر دولت از ابتدا در مورد مسايل مختلف عقب‌نشيني مي‌كرد تا اين حد مورد تخريب و هجمه قرار نمي‌گرفت، خاطر نشان كرد: دولت بر مبناي اصولي مستحكم اتخاذ تصميم كرده و جلو مي‌رود. ايران با همه دولت‌ها غير از رژيم صهيونيستي دوست و خواهان رابطه است و دولت‌ها به هر مقدار كه به رژيم صهيونيستي نزديك بشوند به همان مقدار روابط ما با آن كشورها فاصله مي‌گيرد و به همان نسبت كه از اين رژيم جعلي دور شوند بي‌ترديد به ايران نزديك‌تر خواهند شد.
رييس‌جمهور در خصوص توجه به كانون خانواده و بخصوص زنان در برنامه‌هاي دولت اظهار داشت: نقش زنان در جامعه نقش ممتاز و ويژه‌اي است. انسان براي حركت نيازمند دو بال است؛ جلال و جمال. بال اقتدار و عشق و محبت. جلال و مديريت در بستر عشق و جمال شكل مي‌گيرد. خداي متعال زنها را بستر و كانون جوشش عشق و محبت در زندگي قرار داده است. اگر عشق و محبت كمرنگ شود به همان نسبت جامعه دچار نابساماني خواهد شد و درگيري و تنش‌هايي كه در عرصه‌ جهاني بوجود آمده است بخش عمده‌اي بخاطر دوري از كانون گرم خانواده است.
دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: دولت همه شرايط را براي حضور فعال زنان در عرصه‌هاي اجتماعي و خانواده فراهم كرده است. دولت به دنبال آن است كه هزينه‌هاي مسكن و اشتغال را از دوش خانواده‌ها برداشته و به لحاظ فرهنگي فرصتي براي احيا و تثبيت جايگاه ممتاز زنان در جامعه ايجاد كند. ارتقاء جايگاه و منزلت زنان در عرصه‌هاي علمي و فرهنگي و اجتماعي از جمله سياست‌هاي دولت است كه آن را با جديت ادامه خواهد داد.

جهاد اقتصادي در يك بستر فرهنگي شكل مي‌گيرد
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره اقدامات دولت در سال جهاد اقتصادي و وظيفه متوليان فرهنگي در خصوص رفع نواقص فرهنگي اظهار داشت: جهاد اقتصادي در يك بستر فرهنگي شكل مي‌گيرد. دولت‌هاي غربي فرهنگ را كنار گذاشته و فقط منافع اقتصادي را مورد توجه قرار دادند كه حاصل آن چپاولگري شده است اما در دولت اسلامي اگر حتي كار اقتصادي صورت مي‌گيرد بايد در يك فضاي فرهنگي و با اهداف فرهنگي باشد.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: ما به دنبال پيشرفت بر پايه عدالت، تقويت همبستگي و همدلي هستيم و پيشرفت اقتصادي را كه باعث افزايش فاصله طبقاتي و دوري مردم از يكديگر باشد، نمي‌پسنديم.
وي خاطر نشان كرد:در زمينه فعاليت‌هاي فرهنگي رسانه‌ها از نقش قابل توجهي برخوردار هستند و بايد آنها را مورد توجه قرار داد. يكي از دلايل موفقيت طرح هدفمند كردن يارانه‌ها حضور موثر رسانه‌ها بخصوص صدا و سيما و آگاهي‌بخشي آنها در خصوص ابعاد و مزاياي اين طرح به مردم بود.
رييس‌جمهور فعاليت‌هاي فرهنگي را اقدامي مستمر و دراز مدت دانست و گفت: فعاليت‌هاي فرهنگي تا رفع تمام نواقص اخلاقي و رفتاري ادامه دارد و هدف اصلي كار فرهنگي رسيدن به نقطه‌اي است كه انسان‌ها بدون نقص باشند و همه به انسان كامل نزديك شوند. كار فرهنگي يك كار مستمر است. سال گذشته به واسطه بلوكه شدن 20 درصد درآمد نفتي در صندوق توسعه ملي محدوديت‌هايي در بودجه فرهنگي ايجاد شد اما امسال اين محدوديت‌ها جبران خواهد شد.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره اعلام اسامي مفسدان اقتصادي اظهار داشت: سال گذشته در نامه‌اي به رييس محترم قوه قضاييه اسامي حدود 250 نفر كه در بخش‌هاي مختلف اقداماتي خارج از قوانين مرتكب شده بودند اعلام و درخواست رسيدگي قضايي كرديم. البته بسياري از آنها داراي پرونده‌هايي بودند كه دولت قبلا از ايشان شكايت كرده بود و دوره رسيدگي خيلي طولاني شده بود و درخواست تسريع در رسيدگي داشتيم كه اميدواريم كه قوه قضاييه به اين درخواست رسيدگي كند.

آمريكا و رژيم صهيونيستي بدنبال در هم شكستن خط مقاومت هستند
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره وضعيت اخير سوريه و موضع جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين كشور گفت: دولت و ملت سوريه دوست صميمي ايران بوده و در خط مقدم مقاومت در برابر توسعه‌طلبي رژيم صهيونيستي قرار دارند. معتقديم دولت و ملت سوريه خودشان با تدبير مي‌توانند مسائل داخلي خود را حل كنند.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه اهداف توسعه‌طلبي آمريكا و متحدانش و رژيم صهيونيستي در هم شكستن خط مقاومت است تصريح كرد: آنها نمي‌خواهند كه ملت و دولت سوريه در صميميت، آرامش و تفاهم با يكديگر مسائل خود را حل كرده و پيشرفت كنند.
دكتر احمدي نژاد گفت: معتقديم يك معيار بيشتر وجود ندارد و آن هم آزادي ملت‌هاست و هيچ‌كس نمي‌تواند آن را مخدوش كند. آزادي هم در راي اكثريت است و راه‌حلي جز پذيرفتن راي اكثريت در جهان وجود ندارد. البته اميدواريم كه روزي فرا برسد كه در آمريكا و اروپا هم راي اكثريت حاكم باشد زيرا در اين كشورها مردم امكان انتخاب واقعي ندارند و صرفا مي‌توانند به نمايندگان چند حزب راي بدهند. در انتخابات اخير آمريكا مردم بايد يا به ادامه سياست‌هاي بوش راي مي‌دادند و يا غير از بوش و اما اميدواريم كه روزي آمريكايي‌ها هم از آزادي انتخاب واقعي برخوردار باشند.

همه استانداردهاي ايمني روز دنيا در نيروگاه بوشهر رعايت شده است
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره زمان راه‌اندازي نيروگاه بوشهر اظهار داشت: نيروگاه بوشهر در آستانه راه اندازي است اما بعد از نصب تجهيزات نقص فني ايجاد شد كه متخصصين به دنبال برطرف كردن آن هستند و در تماسي كه آقاي مدودوف با اينجانب داشتند اطمينان دادند كه در زمان مقرر نيروگاه بوشهر راه‌اندازي خواهد شد.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ان‌اچ‌كي ژاپن مبني بر تمهيدات پيش‌بيني شده براي مقاوم‌‌سازي نيروگاه بوشهر در مقابل زلزله براي اينكه اتفاقي مانند نيروگاه‌هاي ژاپن تكرار نشود، اظهار داشت: از جانب ملت ايران با دولت و ملت ژاپن اظهار همدردي مي‌كنم و نگراني خود را از سلامت و زندگي مردم ژاپن اعلام مي‌دارم اميدواريم با همبستگي و نظم و انضباطي كه مردم ژاپن دارند به سرعت بر شرايط غلبه كرده و خسارت هاي وارد شده را جبران كنند اگر چه خسارات انساني قابل جبران نيست.
دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: البته نيروگاه هسته‌اي ژاپن بر اثر موج آب و سونامي دچار آسيب جدي شد و در خليج فارس سابقه و زمينه سونامي وجود ندارد اما همه استانداردهاي ايمني روز دنيا در نيروگاه بوشهر رعايت شده است .تكنولوژي نيروگاه‌هاي ژاپن مربوط به 50 سال قبل است اما در ايران تكنولوژي و استانداردهاي روز دنيا بر اساس مصوبات آژانس بين‌المللي انرژي اتمي رعايت شده است و فكر نمي‌كنيم مشكلي در نيروگاه‌هاي ايران به وجود بيايد.

در اقتصاد سرمايه‌داري و بازار آزاد تحريم بي‌معناست
رييس‌جمهور در مورد افزايش رابطه اقتصادي آلمان با ايران به‌رغم تحريم‌هاي اقتصادي اظهار داشت:‌ تحريم‌ها از دو وجه سياسي و اقتصادي برخوردار است وجه سياسي آن فضاسازي و تبليغات و محروم كردن ديگران از رابطه اقتصادي با ايران است و وجه اقتصادي آن اين است كه روابط اقتصادي را در انحصار خود داشته باشند.
دكتر احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه در نظام اقتصاد سرمايه‌داري و بازار آزاد تحريم بي‌معناست.گفت: تقريبا همه بازرگانان و تاجران دنيا دنبال راهكارهاي توسعه همكاري اقتصادي با ايران هستند زيرا ايران كشوري بزرگ با مردم و اقتصادي بزرگ و ظرفيت هاي بزرگ اقتصادي است كه هيچ كس نمي‌تواند از رابطه با ايران چشم‌پوشي كند. اتفاقاً ازآنجا كه امريكا با ايران رابطه ندارد با وضع تحريم قصد دارد ديگران را هم از رابطه اقتصادي به ايران محروم كند تا فرصتي براي خود بوجود آورد.
رييس‌جمهور تصريح كرد: از آنجايي كه آمريكا رابطه‌اي با ايران ندارد به اروپايي‌ها فشار مي‌آورد تا در موضوع تحريم وارد شوند. اينان از ابتدا راه اشتباهي را طي كردند و خيال مي‌كنند كه ملت ايران از آنان درخواست ايجاد رابطه اقتصادي خواهد كرد اما بايد بدانند كه چنين روزي هرگز اتفاق نخواهد افتاد.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: دولت آلمان علاقمند به رابطه با ايران است و دو كشور رابطه سنتي و مثبتي با يكديگر دارند و دليلي هم براي قطع اين ارتباطات وجود ندارد.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي در زمينه برنامه‌هاي دولت براي خنثي كردن فشارهاي اقتصادي قدرت‌هاي زورگو و مقابله به مثل با آنها اظهار داشت: اتفاقي كه سال گذشته در صحنه جهاني بوقوع پيوست و طي آن اروپا و آمريكا كه ايران را تحريم كردند خودشان دچار مشكل شدند نشان داد كه راه‌هاي تاثيرگذاري آنان شناسايي و خنثي شده و خودشان آسيب ديدند.
رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره تاثير تحولات اخير منطقه بر موضوع فلسطين اظهار داشت: هدف آمريكا و متحدان اروپايي نجات رژيم صهيونيستي است و در شرايط كنوني دو اتفاق در حال وقوع است؛ يكي اينكه رژيم صهيونيستي در حال تندروي و افزايش خشونت مي‌باشد و در صدد اقداماتي از جمله حمله به غزه است. معتقدم حمله سال ٢٠٠٩ به غزه انجام شد تا رييس‌جمهور آمريكا از موضع ميانجي‌ وارد ميدان شده و طرح صلح دو دولت را ارائه كند. امروز نيز چنين شرايطي در حال وقوع است. رژيم صهيونيستي خشونت به خرج مي‌دهد تا آمريكا مجدداً از موضوع ميانجي‌گري وارد عرصه شود و مهم‌ترين ماموريت را خود كه نجات رژيم صهيونيستي است انجام دهد.
دكتر احمدي‌نژاد اضافه كرد: آنها قبلاً قصد داشتند يك دولت صهيونيستي تشكيل دهند اما از 10 سال قبل به اين نتيجه رسيدند كه با تشكيل يك دولت، مسأله فلسطين قابل حل نيست لذا پروژه دو دولت را مطرح كردند و بخشي از فريبكاري‌هاي موجود زمينه‌سازي براي تشكيل دو دولت است. براي تحقق اين طرح مشكل سرزمين دارند و در اين راستا قصد دارند بخشي از اردن را به نام سرزمين فلسطين تجزيه كنند و دولت فلسطيني تشكيل دهند و اين توطئه جديد صهيونيست‌ها و آمريكا و متحدانش است.

هر كس با توطئه جديد صهيونيست ها همراهي كند خائن است
رييس‌جمهور با تاكيد بر لزوم هوشياري دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه در مقابل توطئه و فريبكاري جديد صهيونيست‌ها و حاميانشان گفت: كساني كه خودشان را با اين توطئه جديد هماهنگ كردند بايد متوجه باشند كه نام زشتي از خود بر جاي مي‌گذارند. اين توطئه خنثي شدني است و حتما آمريكا و اروپا از آن نتيجه نخواهند گرفت و هرگز نخواهند توانست بخشي از سرزمين اردن را به نام فلسطين جدا كنند. درست مثل افسانه هولوكاست كه يك افسانه را درست كردند كه در جنگ جهاني صهيونيست‌ها آسيب ديدند و بايد با غصب سرزمين فلسطين آن را جبران كنند اكنون هم به جاي اينكه سرزمين‌هاي اشغالي را خالي كنند، مي‌خواهند از اردن بخشي را به نام فلسطين جدا كنند لذا ضرورت دارد همه ملت‌ها و دولت‌ها در مقابل آن هوشيار باشند و هر كس با آنها همراهي كند خائن است.
دكتر احمدي‌نژاد گفت: آمريكايي‌ها و برخي دول اروپايي با ايجاد هياهو به دنبال فريب و انحراف افكار عمومي و اجراي طرح مزورانه و خائنانه جديد صهيونيست‌ها هستند اما من هم به آنها و به ملت‌ها اطمينان مي‌دهم كه با بيداري ملت‌ها اين آخرين طرح براي نجات رژيم صهيونيستي هم شكست خواهد خورد و موفق نخواهد شد.

دولت نهم و دهم ٥ برابر دولت‌هاي گذشته به مترو كمك كرده است
رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره اقدامات دولت در زمينه تقويت و پشتيباني از حمل و نقل شهري و مترو گفت: كمك هاي دولت نهم و دهم به متروي تهران حدود 5 برابر كل دولتهاي قبلي است و اين روند ادامه پيدا خواهد كرد. اميدوارم كساني كه مديريت عرصه مترو را در اختيار دارند بر هزينه‌ها اعمال مديريت بيشتري انجام دهند چرا كه معتقدم با هزينه‌هاي موجود مي‌توان اقدامات گسترده‌تري انجام داد اما با اين وجود دولت به طور كامل پشتيباني خواهد كرد.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي در خصوص وضعيت اقتصاد كشور و جلوگيري از ركود و تورم اظهار داشت: آمار و ارقام نشان مي‌دهد كه اقتصاد كشور فعال و در حال شكوفايي است. سياست هاي دولت ضدتورمي است و به دنبال كاهش سود بانكي هستيم و با اقدامات انجام شده در سال جاري در بخش صنعت و خدمات و صادرات غيرنفتي رشد 40 درصدي را تجربه خواهيم كرد و همه اينها نشان‌دهنده فعال بودن اقتصاد كشور است و هيچ نشانه‌اي از ركود ديده نمي‌شود و اين فعال بودن در سال جاري گسترده‌تر خواهد شد.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوال ديگري در مورد رابطه ايران و آمريكا گفت: ملت ايران آماده است در شرايط عادلانه و احترام متقابل روابط خود را با هر كشوري به غير از رژيم صهيونيستي  برقرار كند اما در طرف مقابل متاسفانه كساني كه جلوي صحنه هستند‏‏‏‏ تصميم‌گيرنده اصلي نيستند. تصميم‌گيران اصلي صهيونيست‌ها هستند و آنها به دنبال رابطه با ايران نيستند. آمريكا واقعاً اگر تعهد دهد كه پاي عدالت و احترام بايستد بدين معنا كه دنبال تضييع حق ملت ايران نباشد از طرف ما مشكلي وجود ندارد اما مشكل اينجاست كه آنها قادر به تصميم‌گيري نيستند. خيال مي كنند كه در حال مديريت تحولات منطقه هستند اما زماني كه به بن‌بست رسيدند مجدداً ايران را متهم خواهند كرد و اينگونه رفتارها هيچ گونه فايده‌اي ندارد.

با شرايط موجود قيمت نفت صعودي خواهد بود
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار رويترز مبني بر تاثير تحولات خاورميانه بر افزايش قيمت نفت اظهار داشت: بي‌ترديد با شرايط موجود قيمت نفت صعودي خواهد بود البته بايد توجه داشت قيمت نفت زماني واقعي مي‌شود كه مناسبات اقتصادي واقعي شود. در حال حاضر نظم اقتصادي و مقررات يكسويه‌اي در بازار اقتصاد حاكم است. اگر واقعا اقتصاد آزاد شود و دو طرف معامله خارج از هر قيد و شرطي متناسب با شرايط بازار قيمت‌گذاري كنند مي‌توان به قيمت عادلانه‌اي دست يافت اما در حال حاضر شرايط بازار حاكم نيست و شرايط سياسي قيمت‌ها را تعيين مي‌كند از اين رو اگر بيش از رشد قيمت نفت قيمت كالا افزايش پيدا كند، اين يك فريب است.
رييس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار التجاه درباره خواسته ملت عراق مبني بر خروج اشغالگران از اين كشور اظهار داشت: ايران و عراق رابطه مردمي و تاريخي با يكديگر دارند. ايران از ابتدا در كنار مردم عراق بود و هر كمكي كه ملت عراق و مسوولين برخاسته از راي مردم اين كشور از ايران خواستند از آنها دريغ نكرديم. ديگر دوران اينكه بخواهند قراردادهايي را به دولت برآمده از راي ملت تحميل كرده و به بهانه آن در عراق بمانند به پايان رسيده است و چنين روندي خودبه‌خود در حال حذف شدن از صحنه تاريخ است.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به اينكه دولت با چه برنامه‌هايي به دنبال اقدام جهادي در عرصه اقتصادي و بهبود وضعيت معيشت مردم است، گفت: سال گذشته با اقدامات صورت گرفته يك كاهش فاصله طبقاتي ايجاد شد و اين روند در سال جاري نيز ادامه پيدا خواهد كرد. امسال دو ميليون و پانصد هزار شغل ايجاد خواهد شد، يعني متناسب با آن صنعت و خدمات در كشور ايجاد خواهد شد و بي‌ترديد ايجاد شغل به معناي درآمد و از بين رفتن فقر است.
رييس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره نقش دولت در ارتقاء سطح فرهنگي جامعه اظهار داشت: با گسترش ارتباطات اجتماعي بي‌ترديد، فرهنگ نيز گسترش پيدا مي‌كند. ملت ايران مي‌تواند پيشتازي ارتقاء فرهنگي را در سطح جهاني حفظ كند و برنامه‌ريزي‌هاي دولت بر همين اساس شكل گرفته است.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره اهداف طرح‌ هدفمند كردن يارانه‌ها گفت: طرح هدفمند كردن يارانه ها اهداف متعددي را دنبال مي كند كه يكي از آنها برپايي عدالت و هدف ديگر اصلاح ساختارهاي اقتصادي و اداري است.
رييس‌جمهور در پاسخ به اينكه دولت چه برنامه‌هايي براي جذب و حمايت از ايرانيان خارج دارد، گفت: با اقدامات دولت تاكنون 26 انجمن ايرانيان در 26 كشور تشكيل شده كه در ارتباط با دولت و شوراي ايرانيان هستند و خودشان سرمايه‌گذاري وسيعي را انجام مي‌دهند و صندوقي در اين زمينه تشكيل شده است و بعضي از تسهيلات را نيز براي ايرانيان خارج از كشور ايجاد كرديم تا بتوانند در عرصه اقتصادي كشور نقش مؤثري ايفا كنند.

وسايل گرمايشي بيشتر از خودروها در آلودگي هواي تهران تاثير دارند
رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره مشكلات كلان شهر تهران گفت: تهران هشت مشكل اصلي دارد كه يكي از آنها آلودگي هواست و علت اصلي اين پديده روشن ماندن سيستم‌هاي گرمايشي است. عده‌اي مشكل آلودگي تهران را سوخت ناشي از حمل‌و‌نقل عمومي مي‌دانند اين در حالي است كه متوسط مصرف بنزين و گازوييل براي حمل‌و‌نقل در تهران حدود 12 تا 14 ميليون ليتر در روز است اما براي وسايل گرمايشي بيش از 45 ميليون ليتر مصرف مي‌شود و مي‌توان با اصلاح سيستم‌هاي گرمايشي بخش قابل توجهي از آلودگي هوا را كاهش داد.
دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره دعوت چند شبكه فارسي‌ زبان از خانم هيلاري كلينتون براي حضور در اين شبكه‌هاي تلويزيوني اظهار داشت: اين شبكه‌هاي فارسي زبان چنين خيال مي‌كنند كه اگر خانم كلينتون را بياورند مي‌توانند براي پيشبرد اهدافشان در ايران كاري انجام كنند اما نمي‌دانند كه حضور اين خانم در برنامه‌هايشان به ضرر خودشان است چرا كه مردم به تهي بودن اين فرد بيشتر پي خواهند برد.
رييس‌جمهور گفت: ملت ايران براي حل مشكلات جهان برنامه و تئوري دارد و از يك نظريه منسجم براي سعادت جامعه بشري و رفع فاصله‌هاي طبقاتي و تبعيض برخوردار است. وظيفه رسانه‌هاي ما اين است كه پيام نجات بخش ملت را به جهانيان عرضه كنند البته دولت آمريكا سنگين‌ترين سانسورها را اعمال مي‌كند يعني هر كس از هر شبكه‌اي استفاده كند دولت آمريكا مي‌تواند آن را به راحتي كنترل كند.

دست هاي بيگانه بدنبال اختلاف‌افکني بين كشور هاي منطقه هستند
رييس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه الجزيره عربي با رد برخي ادعاها در خصوص جاسوسي ايران در کويت گفت: به نظر نمي‌آيد كويت چيزي براي جاسوسي داشته باشد، اگر منظور جاسوسي از مردم و دولت كويت هستند كه اينان با ايران رابطه دوستانه اي دارند.
وي تصريح كرد: جاسوسي ايران از کويت موضوعيتي ندارد و مشخص است که دست هاي بيگانه مي خواهند اختلاف‌افکني و مشکل ايجاد کنند و بي‌ترديد بيگانگان با اين گونه اقدامات و اختلاف افکني ها به جايي نخواهند رسيد.
دكتر احمدي‌نژاد در پاسخ به سؤالي مبني بر بدهي دولت به سازمان تأمين اجتماعي گفت: دولت به جايي بدهي ندارد و کاري نکرده است که بدهي ايجاد کند. آنچه مطرح مي‌شود، تعهداتي است که ديگران براي دولت ايجاد کرده‌اند. دولت تعهدي نداده است و بدهکار نيست مثلاً براي دولت تعهد ايجاد مي‌كنند كه مبلغي را به فلان دستگاه کمک کند يا مثلاً قانوني مي‌گذرانند و به دولت مي گويند فلان مبلغ به فلان سازمان بپردازد، در چنين صورتي دولت بدهکار نمي‌شود بلکه تعهدي روي دوش دولت گذاشته مي‌شود كه دولت هر زمان پول در اختيار داشت آن را پرداخت مي‌کند.
رييس جمهور در ابتداي اين نشست خبري با تبريك عيد نوروز و فرارسيدن يال جديد به ملت ايران و همه بشريت اظهار داشت: امروز نوروز يك عيد جهاني و انساني و روز نو شدن و پاك كردن همه كدورت‌ها و خودخواهي‌ها و بدخواهي‌ها و جايگزين كردن مهرباني‌ها و گذشت‌ها و فداكاري‌ است .
وي افزود : بازيابي طراوت و اميد به آينده از ويژگي‌هاي نوروز است ، گرچه نوروز جشني است كه از اعماق تاريخ آمده است اما متعلق به آينده و نويد و نشانه و اشاره اي به آينده پرشكوه بشريت است. آينده‌اي كه در آن خبري از ظلم و بي‌عدالتي و كينه‌ و خودخواهي نخواهد بود و سرتاسر روابط انساني و اجتماعي و سرشار از عشق و محبت و دوستي است.
رييس جمهور با اشاره به اينكه نوروز يك هديه آسماني به بشريت است، اظهار داشت: خوشبختانه امروز با همت جمعي از كشورها و تصويب يونسكو، نوروز به يك عيد جهاني تبديل شده است و اميدوارم در آينده نزديك روزي فرا برسد كه همه ملت‌ها به طور واقعي نوروز را جشن بگيرند و نوروز واقعي بشريت را پس از زمستان طولاني ظلم و ستم و استكبار به شادي بنشينند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.