واکنش شدیدی جامعه مدرسین حوزه به جنایات بحرین؛ جهان اسلام سکوت خود را بشکند

س, 01/16/1390 - 08:39
واکنش شدیدی جامعه مدرسین حوزه به جنایات بحرین؛ جهان اسلام سکوت خود را بشکند

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در اطلاعیه‌ای ضمن محکوم کردن حوادث خونبار بحرین، از عالمان و مفتیان و تأثیرگذاران در عالم اسلام می‌خواهد که ضمن شکستن سکوت خود، مانع کشتارهای وحشیانه در کشور بحرین شوند و نقشه‌های شیطانی دشمنان اسلام را نقش بر آب سازند. 

 

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و سلم: «من سمع مسلما ینادی  یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم»( بحار الأنوار، جلد 71 ، ص 339 ، حديث 120)

هان ای علما و اندیشمندان بزرگ جهان اسلام! هان ای بزرگان علم و دین و ای فرزانگان دنیای پهناور اسلام! هان ای اسوه‌ها و تأثیرگذاران و چهره‌های وجیه در میان مسلمانان! هان ای مفتیان و فقیهان در حوزه‌های علمیه جهان اسلام! هان ای بزرگان الازهر و دانشگاه‌های مکه، مدینه، هندوستان، پاکستان، افغانستان، امارات و کشورهای آفریقایی! آیا صدای مسلمانان مظلوم بحرین را نمی‌شنوید؟! آیا از کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و از فجایع اسف‌بار این کشور آگاهید؟! آیا از هجوم ارتش کشورهای بیگانه برای قتل‌عام مسلمانان به این کشور اطلاع دارید؟! اگر پاسخ مثبت است، سکوت و خاموشی برای چیست؟!

آیا جز این است که رسول مکرّم اسلام ـ صلی‌الله علیه و آله ـ حرمت خون، مال و عرض مسلمان را در حد حرمت کعبه می‌دانست؟! آیا جز این است که در «صحاح» در روایتی از پیامبر اکرم(صلّي الله عليه و آله و سلم) نقل شده است: «امرت ان اقاتل الناس حتی یقولوا لا إله إلا الله، فإذا قالوها فقد حرم علی دماؤهم و اموالهم؛ فرمان داده شدم که با افراد بجنگم تا وقتی که لا إله إلا الله را بگویند، و پس از آن خون‌ و اموال آنها بر من حرام است» (بحار الأنوار، جزء 65، صفحه 242)؟!

امروز سکوت هر مسلمان در برابر جنایات بحرین، خیانتی آشکار به قرآن کریم و سیره پیامبر مکرّم اسلام (صلّي الله عليه و آله و سلم) است. از این رو شایسته همه عالمان، اندیشمندان و نخبگان جوامع اسلامی است که با هوشیاری تمام نقشه‌های دشمنان قسم خورده اسلام را بر ملا سازند و به وظیفه قرآنی خود عمل نمایند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن محکوم کردن حوادث خونبار بحرین، از عالمان و مفتیان و تأثیرگذاران در عالم اسلام می‌خواهد که ضمن شکستن سکوت خود، مانع کشتارهای وحشیانه در کشور بحرین شوند و نقشه‌های شیطانی دشمنان اسلام را نقش بر آب سازند.

 و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 محمد یزدی

 رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.