شلمچه بوی بابا می دهد

ی, 01/07/1390 - 15:14
شلمچه بوی بابا می دهد
همزمان با شدت گرفتن اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، افرادی فراوانی در بین کاروانیان هستند که با حضور در یادمان های دفاع مقدس و دیدن این فضای معنوی منقلب می شوند و احساس نزدیکی بیشتری با شهدا می کنند.

در این میان نشستن پای صحبت فرزندان شهدا شیرینی و لذتی خاص دارد چرا که آنها با حضور در مناطقی که پدرانشان برای دفاع از خاک و ناموس، آسایش را بر خویش حرام کردند و جانانه در مقابل رژیم بعثی ایستادگی کردند احساس همنشینی با پدر یا شاید هم مادر را پیدا می کنند.

فاطمه احمدی یکی از همین کسانی بود که گفت پدرم در همین شلمچه به شهادت رسید و من هر ساله سعی می کنم تنها یا با خانواده و یا در یک سال اخیر همراه کاروان های راهیان نور به شلمچه بیایم لحظه تحویل سال را در شلمچه و در کنار پدر باشم.
وی می افزاید: آری کنار پدرم. من اینجا احساس می کنم کنار پدرم هستم شاید پدرم در آرامگاهش باشد ولی اینجا بیشتر زنده بودنش را احساس می کنم و بیشتر می توانم خاطراتی که همرزمانش برایم تعریف کردند را با وجود قد رعنای پدرم تصور کنم. اینجا می بینم که پدرم چگونه برای دفاع از  وطن در حال دویدن و شلیک کردن و جنگیدن است.
این فرزند شهید ادامه داد: هر سال به شلمچه می آیم چرا که احساس می کنم شلمچه بوی بابایم را می دهد و من از دیدن اینجا و استشمام عطر خاک آن احساس می کنم بیش از گذشته به پدرم نزدیک شده ام. احمدی افزود: اگر عمری بود سال بعد هم اینجا هستم کنار بابا. ولی بیش از هر چیز اینجا با آمارنهایش با اهداف و منش وی تجدید بیعت می کنم و به خودم قول می دهم که کسی شوم مثل بابا.
علی صمدی یکی از دانشجویانی است که در شمال کشور به همراه کاروان های راهیان نور به شلمچه آمده است. وی در این خصوص می گوید: من به همراه تعدادی از دانشجویان به اینجا آمده ام ولی سال دیگر بی شک هر کدام از ما می تواند یک اتوبوس مسافر با خود بیاورد. از همین حالا برنامه ریزی کرده ام که سال آینده به همراه خانواده لحظه تحویل سال را در شلمچه باشیم و هفت سین را در کنار همین شهدای با ارزش پهن کنیم. اینجا می توان آن چیزی را که در مورد منش و کردار شهدا در جبهه ها در فیلم ها دیده و در کتاب ها خوانده بودیم را به صورت کاملا واقعی دید. اینجا می توان با شهدا زندگی کرد حتی برای یک روز...
البته موضوعی که در اعزام کاروانهای راهیان نور مهم است اثر معنوی اینگونه سفرها بر مسافران آن است. هدف این سفرها این است که مردم به شکلی واقعی با فرهنگ ایثار و شهادت و با عزمت شهدا آشنا شوند. صمدی در این خصوص می گوید: همه بچه های اتوبوس آدمهای دیگری شده اند. باور کنید وقتی وارد شلمچه شدیم همه در حال و هوای آن فضای خدایی هستند و دیگر از آن شوخیهای بچه گانه خبری نبود. به طور قطع شخصت و منش شهدا اثر خود را بر آنها و من گذاشته. حتی شیوه صحبت کردن آنها نیز تغییر کرده است. شک نکنید این سفر برای هر کدام از مسافران این سفر نورانی، توشه ای غیرقابل وصف از فرهنگ ایثار و شهادت و میهن دوستی با خود به همراه دارد. صحبتهای پایانی علی صمدی بر لزوم استمرار حرکت راهیان نور در سالهای بعد تاکید می کند: دوست دارم صحبتهای من را همه هم سن و سالانم به خصوص دانشجویان بشنوند تا از همه آنها دعوت کنم اگر تاکنون به یادمانهای دفاع مقدس سفر نکرده اند، سال بعد حتما همراه با کاروانهای راهیان نور سفر کنند تا ببینند چگونه زندگی آنها معنی زیباتری پیدا می کند و هدف والاتری به خود می گیرد.
حجت الاسلام سیدمحمد میرعلی اکبری از راویان سیره شهدای هم در خصوص اعزام کاروان های راهیان نور و میزان تاثیر گذاری آن بر جوانان عنوان می کند: شهدا زندگی دنیایی را به بندگی خداوند تبدیل کردند. شهدا نیامدند که اینجا به ما کرامت نشان دهند، آنها آمدند تا بندگی خداوند را کنند و راه و رسم بندگی را به ما بیاموزند.
میرعلی اکبری دلیل حضور زائرین در مناطق عملیاتی دفاع مقدس را اخلاص و جاذبه شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: در این مناطق باید اخلاص و توکل رزمندگان را بازگو کرد چراکه همین پاکی و اخلاص بود که پیروزیهای پی درپی رزمندگان اسلام را ایجاد کرد.
این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به اثرات تربیتی راهیان نور، تصریح کرد: پس از اینکه نسل جوان را که به این نقاط آوردیم، باید روی تفکرات آنان کار کنیم و حتی از احکام و رساله عملیه هم غفلت نکنیم، چرا که شریعت و سنت پیامبر(ص) مقدمه هر کاری است. میرعلی اکبری در پایان گفت: باید از خودمان در برابر گناهان و آلودگی ها مواظبت کنیم، چراکه گناه و آلودگی تمامی درها را روی ما خواهد بست و رمز پیروزی شهدا چیزی نبود جز فرار از گناه و آنان با این کار به سعادت رسیدند. 
  
مسئول سازمان اردویی راهیان نور سپاه کربلای استان مازندران نیز در مورد حال و هوای حضور در یادمان شلمچه گفت:  واژگان ایثار و شهادت طلبی، آنچنان با افکار و اندیشه های رزمندگان ما آمیخته شده بود که گویی عزت و شهرت آنان با نام و یاد شهیدان جاودانه شده است و واقعیت امر نیز جز این نبوده است .
سرهنگ پاسدار احمد ذلیکانی با اشاره به حماسه های رزمندگان سلام در دفاع مقدس ، اظهار داشت اثبات کار آمدی دین رهایی بخش اسلام از برکات دفاع مقدس بود.
وی می افزاید: اگر جوانان ما دنبال الگو هستند اینجا و در شلمچه بهترین نمونه هایی الگویی قرار دارند که علم و دانش را آمیختن معنویت و روحانیت به بالاترین حد خود رسانده اند.   منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.