آیت الله حسینی بوشهری؛انزوا براي روحانيت امتياز نيست

د, 08/03/1389 - 08:16
آیت الله حسینی بوشهری؛انزوا براي روحانيت امتياز نيست

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این مطلب که این افرادي قصد نابودی عقبه نظام اسلامی را دارند، افزودند: منزوی و در حاشیه بودن، امتیازی برای روحانیت نیست.

 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع طلاب و حوزویان قم مبنی بر این که عده ای درصدد تقسیم روحانیت به دو گروه آخوند حکومتی و حکومت آخوندی هستند، اظهار داشت: این افراد قصد دارند تا با این اقدامات نظام را از حمایت های روحانیت محروم کرده و قصد و هدف آنها به نفع اسلام و کشور نیست.

امام جمعه قم، حوزه و روحانیت را پایگاه ههای فکری و موجب مقبولیت نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: عده ای به دنبال نابودی عقبه نظام هستند.

*انزوا، امتیازی برای روحانیت نیست

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این مطلب که این افرادي قصد نابودی عقبه نظام اسلامی را دارند، افزودند: منزوی و در حاشیه بودن، امتیازی برای روحانیت نیست، چرا که این قشر از جامعه پاسدار دین و ارزش‌ها بوده و باید در متن جامعه حضور داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین روحانیت را مدافع نظام دانست وگفت: نظام اسلامی دارای ارزش و هدف بوده و تبیین و گسترش این اهداف وظیفه روحانیت است.

وی، مقبولیت نظام را در گرو وجود روحانیت عنوان کرد و یادآور شد: روحانیت و حوزه پایگاه های فکری نظام بوده و اگر این دو به حاشیه بروند نه تنها ارزش های اسلامی پیاده نمی شود، بلکه آرمان های انقلاب نیز به انحراف کشیده خواهد شد و نظام اسلامی مقبولیت خود را از دست می دهد.

*حوزه نمی تواند بی تفاوت باشد

امام جمعه قم با بررسی ارتباط حوزه و نظام، این دو را مکمل هم خواند و ابراز داشت: حوزه و نظام نمی توانند نسبت به هم بی تفاوت باشند؛ چرا که به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری نظام فرزند حوزه است و مادر نمی تواند نسبت به فرزند خود بی تفاوت باشد.

وی با بیان این مطلب که حوزه خاستگاه انقلاب است، یادآور شد: نظام اسلامی و  حوزه‌ها حامی یکدیگر هستند؛ بنابراین نظام باید با حفظ کرامت و استقلال حوزه، نیازهای  آن را تامین و حوزه نیز از نظام حمایت معقول، منطقی و بجا داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه سخنان خود بحث استقلال  حوزه را مد نظر قرار داد و خاطرنشان کرد: استقلال حوزه یکی از دغدغه‌های جدی رهبری، مراجع و علما بوده و مقام‌ معظم‌ رهبری در دیدار خود با حوزویان و طلاب با تدابیر روشن خود به تبیین این مسئله پرداختند.

*تأمین نیازهای حوزه، وظیفه نظام اسلامی

عضو خبرگان رهبری با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری ادامه  داد: وظیفه نظام اسلامی تأمین نیازهای حوزه است، البته این امر به معنای آن نیست که استقلال حوزه‌ خدشه‌دار شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: پشتیبانی نظام از حوزه صرفا مسایل مادی نیست، بلکه دولت از طرق مختلف می‌تواند این حمایت‌ها را داشته باشد که نمونه آن ایجاد فضایی برای مراجع و علما در راستای انتقال گسترش معارف دینی به جهانیان است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: البته طبق نظر مقام‌ معظم‌ رهبری بحث معیشت طلاب و حوزه باید از همان طریق وجوهات اداره شد که این امر خود نشان از رابطه پر رمز و راز روحانیت و مردم دارد.

*منویات رهبری را عملی کنیم

وی در پایان با اشاره به مسئله تحول در حوزه اذعان داشت: مقام‌ معظم‌ رهبری در جمع طلاب و حوزویان این مسئله را نیز بخوبی روشن و رهنمودهای لازم را ارائه نمودند که امیدواريم منویات معظم له را به خوبی عملی کنیم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.