بازی‌های ویدئویی خشونت را از دنیای مجازی به زندگی واقعی می‌آورد

د, 07/25/1390 - 10:37
بازی‌های ویدئویی خشونت را از دنیای مجازی به زندگی واقعی می‌آورد

پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون : محققان دریافته‌اند که افراد از تجربیات دنیای مجازی بازی‌های ویدئویی در زندگی واقعی برای پیدا کردن «راه حل‌های خشونت آمیز» برای مشکلات خود استفاده می‌کنند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب و روحانیون ، پایگاه خبری «سوشال بررل» در مقاله‌ای به بررسی تاثیر مخرب بازی‌های رایانه‌ای بر روی کودکان می‌پردازد. بر طبق یک تحقیق انجام شده در انگلیس و سوئد، در حدود 50 درصد شرکت‌کنندگان آرزوی استفاده از اتفاقات بازی‌های ویدیویی را در زندگی واقعی داشته‌اند و مشخص شده است که تعداد زیادی از کاربران بازی‌های ویدئویی از تجربیات دنیای مجازی در زندگی واقعی استفاده می‌کنند.
 
 * همانند سازی اتفاقات دنیای مجازی در دنیای واقعی
 
کودکان از بازی‌های ویدئویی برای تفریح و شادی استفاده می‌کنند، این یک واقعیت قدیمی است. با این حال، یافته جدید در مورد بازی‌های ویدئویی که تاکنون ما از آن بی‌اطلاع بودیم این است که بازی‌های ویدئویی موجب تحریک افراد برای استفاده از راه‌حل‌های خشونت‌آمیز برای مشکلات واقعی می‌گردند.
 
بر طبق یک تحقیق انجام شده در دانشگاه «ناتینگهام ترنت» در انگلستان و دانشگاه استکهلم در سوئد تعداد زیادی از کاربران بازی‌های ویدئویی از تجربیات دنیای مجازی خود در زندگی واقعی برای پیدا کردن «راه حل‌های خشونت آمیز» برای مشکلات خود استفاده می‌کنند.
 
در این مطالعه، محققان قادر بودند برای اولین بار از «پدیده انتقال بازی» استفاده کنند. «پدیده انتقال بازی» را به زبان ساده می‌توان به عنوان انتقال تجربیات دنیای مجازی به زندگی واقعی توسط کاربر توصیف کرد. چنین افرادی، خود را آنقدر غرق در دنیای مجازی می‌کنند که شروع به انجام اقداماتی در زندگی واقعی همانند بازی می‌کنند.
 
* 50 درصد شرکت‌کنندگان، آرزوی استفاده از اتفاقات بازی ویدیویی را در زندگی واقعی داشته‌اند
 
42 کاربر بین 15 و 21 سال، در این مطالعه مورد مصاحبه قرار گرفتند. به گفته کاربران تقریبا هر کدام آنها برخی افکار غیرارادی در رابطه با بازی‌های ویدئویی تجربه نموده‌اند. به گفته 50 درصد شرکت‌کنندگان، بسیاری اوقات آرزوی استفاده از اتفاقات بازی ویدیویی را برای حل یک مشکل در زندگی واقعی داشته‌اند. محققان دریافتند که این افکار، در مورد بسیاری از شرکت‌کنندگان منعکس می‌شود. 
طبق گفته محققان «استفاده از فانتزی‌های تهاجمی، جنایی و / یا خشونت آمیز برای حل مشکلات اجتماعی توسط تعداد کمی از کاربران گزارش شده است. علاوه بر این، برخی از کاربران نیز افکار ناخواسته و احساسات مرتبط با خشونت گزارش کرده‌اند و حتی برخی از آنان به منظور اجتناب از خطر احتمالی، واکنش نشان داده‌اند».
 
لازم به ذکر است که چندی پیش نیز در کشتار تروریستی نروژ قاتل اعتراف کرد که برای پیاده سازی عملیات های خود از یکی از  بازی های ویدئویی محبوب دنیا الگو و لهام گرفته بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.