غدیر عید پایه‌گذاری نظام سیاسی اسلام است

ش, 08/21/1390 - 10:52
غدیر عید پایه‌گذاری نظام سیاسی اسلام است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد گفت: در غدیر بود که نظام سیاسی ما با تعیین امامت و ولایت پایه‌گذاری و پس از آن راه شیعیان مشخص و روشن شد.
به گزارش بسيج طلاب استان چهارمحال و بختياري ، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد ، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی گفت: رمز رستگاری افراد تقوا و پرهیزکاری است چراکه هرکس بتواند تقوای الهی پیشه کند ، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است.
وی افزود: انسان متقی و پرهیزکار به سبب گناه نکردن به بصیرت و بینشی دست پیدا می‌کند که فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن بر او تاثیر نمی‌گذارد و در راه حق ثابت قدم می‌شود.
نکونام در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع) ، به حدیثی از ایشان اشاره کرد و گفت: بر اساس روایتی از امام هادی(ع) افراد باید بدانند که زمانی که بر آن‌ها مصیبتی وارد شد بر آن صبر و تحمل کنند تا آن مصیبت رفع شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: مصیبت‌هایی که بر افراد وارد می‌شود امتحان الهی است که تنها با صبر و بردباری می‎توان این مصیبت‌ها را رفع کرد و بر آنها پیروز شد و این بزرگ‌ترین درسی است که می‌توان از امام هادی(ع) گرفت.
حجت الااسلام نکونام در ادامه با اشاره به 24 آبان‎ماه ، روز کتاب و کتابخوانی بر ضرورت توجه بیش از پیش به ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: کتاب مادر و عصاره همه تمدن‌ها و کتابخوانی یک وظیفه‌ ملی و واجب دینی است که این موضوع باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد.
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خانواده‌ها به ویژه پدران و مادران باید از مجموعه درآمد خود سهمی را برای خرید کتاب کنار بگذارند و گوشه‌ای از خانه خود را برای ایجاد کتابخانه در نظر بگیرند.
وي ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از مهم‌ترین راه‌های مصونیت افراد در برابر فتنه‌های دشمن عنوان کرد و گفت: این کتاب است که به معلومات افراد عمق می‌بخشد و آن‌ها را با زوایای جدیدی از زندگی آشنا می‌کند پس هر چه قدرت بینش و مطالعه افراد بالا رود ، آن‌ها در برابر توطئه‌ها و ترفندهای دشمن بیشتر بیمه می‌شوند.
وی ضمن گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت و تبریک عید غدیر خم ، تصریح کرد: عید غدیر بزرگترین عید ما شیعیان و شب و روز این عید از بافضیلت‌ترین ایام الهی است چراکه در این روز بسیاری از اعیاد و مناسبت‌هاي ما پایه‌گذاری شد.
نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري تاکید کرد: در اهمیت عید غدیر باید گفت که در این روز نظام سیاسی ما با تعیین امامت و ولایت پایه‌گذاری شد و پس از آن راه شیعیان مشخص و روشن شد.
وی با اشاره به سفر هيئت دولت به استان و بیان اینکه 560 میلیون مترمکعب آب از منابع آبی به استان تخصیص داده شده است، تصریح کرد: این میزان تخصیص خوب اما نیاز استان به آب بیشتر از این میزان است و باید تلاش کرد تا زمینه بهره‌مندی از این میزان آب به خوبی فراهم شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.